FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap 1,1 mpi na 1,2 16V z bravy
Autor Wiadomość
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 17-05-2015, 14:19   Swap 1,1 mpi na 1,2 16V z bravy
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Witam planuje swap z fiata barava 1,2 16V 80 km[na boschu]
W tym momencie cała brawa stoi na podwórku i czeka jak będzie trochę czasu
Naczytałem się negatywnych opinii odnośnie sterownika boscha
I dlatego chciałbym zastosować elektronikę z p1
Mam sterownik stacyjkę z kluczykiem antenę IMO z p1
Kompletna wiązkę cc 900 spi
Jak się ma sprawa map sensora- jaki zastosować ?
Teraz trochę z innej beczki
W aucie siedzi skrzynka na mokrych pół osiach [900 setowa] czy może zostać?
Wydaje mi się że ta z bravy jest dłuższa
I najtrudniejsze
Jak się ma sprawa z wiązka pod maską.dodatkowa atrakcją jest instalacja lpg
Sterownik to IAW 59F.M1
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 17-05-2015, 18:40   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Negatywne opinie wzięły się z większego poziomu trudności przerobienia elektryki. Na Twoim miejscu zrobiłbym na Boschu skoro masz cały komplet, nie będzie tyrkolił, a to jest wqrwiające.

Skrzynia biegów na mokrych półosiach może zostać pod warunkiem, że masz teraz 1.1! A z tego co widzę to masz MPika. Ta skrzynia z seja jest dosyć długa, jeśli jeździsz sporo po trasie to ją zostaw. Skrzynia z bravy odpada, bo potrzebujesz półosi, wybieraka i łapy, jeśli chcesz mieć suche półosie. Pod suche to tylko sportingowa albo abarth, ew. szóstka ze stilo - wg mnie jest najlepsza.
_________________
Moje Seicento
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 17-05-2015, 20:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


i najdroższa :))
mnie tam się podobała "900ka" - dwa pierwsze biegi krótkie, trójka rzeczywiście masakra już, ale 0-100 jazda była całkiem niezła
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 17-05-2015, 21:14   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Dzięki wszystkim za odpowiedzi
Odnośnie skrzynki bravy jestem świadomy że pół osie musiał bym kupić suche
Czy ew.ta skrzynka zadziała by na lewarku/linkach sc 900
Ale jeśli może zostać ta co mam to niech będzie
Odnośnie wiązki chciałbym aby było jak najmniej ciętych kabli i na dodatek bardzo chętnie pozbył bym się imo
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 17-05-2015, 21:17   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Czytałem właśnie gdzieś ze w MPI wiązka silnika jest połączona z kabinową i najgorzej nadaje się do przeróbek
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-05-2015, 06:52   
   Bolid: Sei, Subaru STI


IAW59F nadaje się do remapu więc dałoby radę zmusić do współpracy z 1.2 16v. Ten silnik ma podobny osprzęt oprócz czujnika na kole rozrządu. Dużo grzebaniny by było bo trzeba by dać kółko rozrządu od 1.1 (4 wypusty) i dać czujnik wałka od 1.1 centralnie nad. Fabryczny czujnik z 1.2 16v nie da rady bo jest inny trigger na wałku (1 missing tooth). Reszta elektryki to byłoby zwykłe podciągnięcie/skrócenie przewodów. Bez problemów się pozbędziesz immo z tego kompa a i będzie najmniej przeróbek elektryki.
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 18-05-2015, 15:34   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Zostawiając sterownik z Mpi poza walką z czujnikiem wałka to tylko motor włożyć bez żadnych cięć
Jak się ma mocowanie czujnika wałka-co musiałbym zmienić?
Może coś pożyczyć od p2-tam jest czujnik wałka
Ile kasy w razie czego trzeba by przeznaczyć na remap
Korzystając z okazji remapu prosiło by się o przepustnicę od 1,6 16v
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-05-2015, 09:35   
   Bolid: Sei, Subaru STI


W 16v masz inną głowicę i czujnik na środku między fajkami/cewkami. W 8v masz czujnik na kole wałka rozrządu i wypust przy korku oleju. Nie widziałem 16v z tak umiejscowionym czujnikiem. IMO trzeba by to wspawać ewentualnie sprawdzić czy da się ustawić trigger typu falling w fabrycznym kompie. Jak masz mocowanie trzeba wspawać i ustawić przerwę na 0,5-1,0mm od zębów. Na remap od 500 do 2000 w zależności od renomy i umiejętności firmy/tunera. To by było na tyle do ogarnięcia.
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 19-05-2015, 17:25   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


To raczej z tej opcji nie skorzystam trochę zbyt drogo
Czyli będziemy rzeźbić wiązkę z bravy o ile dojdzie do skutku
Ponieważ
Wczoraj mierzyłem kompresję i napompował po 7,5-8 barów-chyba trochę mało
Przebieg licznikowy to 220 tys auto w środku czyste w miarę zadbane pod maską też spoko
Natomiast brak progów i częściowo podłogi
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 19-05-2015, 18:08   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Łuka napisał/a:

Wczoraj mierzyłem kompresję i napompował po 7,5-8 barów-chyba trochę mało


To jest złom nie silnik jeśli pomiar był wykonany prawidłowo, zrób próbę olejową. Będziesz wiedział, czy to przez pierścienie ucieka czy przez zawory. Tak czy inaczej trzeba go zdemontować i zweryfikować.
_________________
Moje Seicento
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 19-05-2015, 21:00   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Z dodatkiem oleju na pompował 10 na każdym
I właśnie tak patrzę jak koszty idą w górę i to ostro a mój 1,1 bije 14-13 bar na sucho
Więc żeby nie było z cyklu zamienił stryjek siekierkę na ...
Robotę zrobię sam
Części mogę mieć bez marży
Tak na szybko liczone remont-same części jakieś 250 zeta+ 50 szlif głowicy
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 20-05-2015, 19:46   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Jakbym miał w taki stanie 1.1 to w życiu nie zrobiłbym swapa. Zastanów się dobrze, bo ja nie widzę sensu ładować tego 1.2.
_________________
Moje Seicento
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 20-05-2015, 21:07   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Brat jak ugotował corsę 1,0 to pompowała 3,5 bara
Zmieniłem pierścienie, głowica do szlifu[baardzo ją po wyginało] docieranie zaworów uszczelniacze zaworowe i wszystkie uszczelki silnika nowe[stary został tylko uszczelniacz na wale od sprzęgła]
Póki co ma się dobrze remont zrobiłem w zeszłe wakacje
Fakt faktem ze zrobię silnik właduję masę pieniędzy a za dwa lata zacznie sypać się buda i co wtedy?
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-05-2015, 09:40   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Łuka napisał/a:
Brat jak ugotował corsę 1,0 to pompowała 3,5 bara
Zmieniłem pierścienie, głowica do szlifu[baardzo ją po wyginało] docieranie zaworów uszczelniacze zaworowe i wszystkie uszczelki silnika nowe[stary został tylko uszczelniacz na wale od sprzęgła]
Póki co ma się dobrze remont zrobiłem w zeszłe wakacje
Fakt faktem ze zrobię silnik właduję masę pieniędzy a za dwa lata zacznie sypać się buda i co wtedy?


I wtedy zrozumiesz, że najtaniej wychodzi jeździć autobusem i że większość ludzi na tym forum kieruje się sercem a nie rozumem w przypadku swoich samochodów :wink: Nie kalkuluj tego tak "na sucho". Ja założyłem, że pieniądze zainwestowane w ten samochód nigdy się nie zwrócą ale radocha ze składania i upalania jest bezcenna. Sypnie się silnik - jak mam czas chęci i pieniądze naprawiam i dalej mam zabawkę. Sypie się buda - migomat, tig, blacha, drut i robię po godzinach. Nawet jak buda będzie Ci podrdzewiać to nie koniec swiata a zawsze można się czegoś nowego nauczyć. IMO nie martw sie niepotrzebnie na zapas. :wesoly:
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 21-05-2015, 21:27   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Wspawałem próg bo nie posiadał założyłem centralny i wiele innych ogólnie masę czasu poświęcone
W wolnych chwilach alternator przeglądnąć bo łożyska huczą
Ale poskutkowało tym że nie boje się nim jechać na drugi koniec polski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum