Swap 1,1 mpi na 1,2 16V z bravy |
Autor |
Wiadomość |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 17-05-2015, 14:19 Swap 1,1 mpi na 1,2 16V z bravy
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Witam planuje swap z fiata barava 1,2 16V 80 km[na boschu]
W tym momencie cała brawa stoi na podwórku i czeka jak będzie trochę czasu
Naczytałem się negatywnych opinii odnośnie sterownika boscha
I dlatego chciałbym zastosować elektronikę z p1
Mam sterownik stacyjkę z kluczykiem antenę IMO z p1
Kompletna wiązkę cc 900 spi
Jak się ma sprawa map sensora- jaki zastosować ?
Teraz trochę z innej beczki
W aucie siedzi skrzynka na mokrych pół osiach [900 setowa] czy może zostać?
Wydaje mi się że ta z bravy jest dłuższa
I najtrudniejsze
Jak się ma sprawa z wiązka pod maską.dodatkowa atrakcją jest instalacja lpg
Sterownik to IAW 59F.M1 |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-05-2015, 18:40
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Negatywne opinie wzięły się z większego poziomu trudności przerobienia elektryki. Na Twoim miejscu zrobiłbym na Boschu skoro masz cały komplet, nie będzie tyrkolił, a to jest wqrwiające.
Skrzynia biegów na mokrych półosiach może zostać pod warunkiem, że masz teraz 1.1! A z tego co widzę to masz MPika. Ta skrzynia z seja jest dosyć długa, jeśli jeździsz sporo po trasie to ją zostaw. Skrzynia z bravy odpada, bo potrzebujesz półosi, wybieraka i łapy, jeśli chcesz mieć suche półosie. Pod suche to tylko sportingowa albo abarth, ew. szóstka ze stilo - wg mnie jest najlepsza. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 17-05-2015, 20:08
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
i najdroższa
mnie tam się podobała "900ka" - dwa pierwsze biegi krótkie, trójka rzeczywiście masakra już, ale 0-100 jazda była całkiem niezła |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 17-05-2015, 21:14
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
Odnośnie skrzynki bravy jestem świadomy że pół osie musiał bym kupić suche
Czy ew.ta skrzynka zadziała by na lewarku/linkach sc 900
Ale jeśli może zostać ta co mam to niech będzie
Odnośnie wiązki chciałbym aby było jak najmniej ciętych kabli i na dodatek bardzo chętnie pozbył bym się imo |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 17-05-2015, 21:17
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Czytałem właśnie gdzieś ze w MPI wiązka silnika jest połączona z kabinową i najgorzej nadaje się do przeróbek |
|
|
|
|
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-05-2015, 06:52
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
IAW59F nadaje się do remapu więc dałoby radę zmusić do współpracy z 1.2 16v. Ten silnik ma podobny osprzęt oprócz czujnika na kole rozrządu. Dużo grzebaniny by było bo trzeba by dać kółko rozrządu od 1.1 (4 wypusty) i dać czujnik wałka od 1.1 centralnie nad. Fabryczny czujnik z 1.2 16v nie da rady bo jest inny trigger na wałku (1 missing tooth). Reszta elektryki to byłoby zwykłe podciągnięcie/skrócenie przewodów. Bez problemów się pozbędziesz immo z tego kompa a i będzie najmniej przeróbek elektryki. |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 18-05-2015, 15:34
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Zostawiając sterownik z Mpi poza walką z czujnikiem wałka to tylko motor włożyć bez żadnych cięć
Jak się ma mocowanie czujnika wałka-co musiałbym zmienić?
Może coś pożyczyć od p2-tam jest czujnik wałka
Ile kasy w razie czego trzeba by przeznaczyć na remap
Korzystając z okazji remapu prosiło by się o przepustnicę od 1,6 16v |
|
|
|
|
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-05-2015, 09:35
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
W 16v masz inną głowicę i czujnik na środku między fajkami/cewkami. W 8v masz czujnik na kole wałka rozrządu i wypust przy korku oleju. Nie widziałem 16v z tak umiejscowionym czujnikiem. IMO trzeba by to wspawać ewentualnie sprawdzić czy da się ustawić trigger typu falling w fabrycznym kompie. Jak masz mocowanie trzeba wspawać i ustawić przerwę na 0,5-1,0mm od zębów. Na remap od 500 do 2000 w zależności od renomy i umiejętności firmy/tunera. To by było na tyle do ogarnięcia. |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 19-05-2015, 17:25
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
To raczej z tej opcji nie skorzystam trochę zbyt drogo
Czyli będziemy rzeźbić wiązkę z bravy o ile dojdzie do skutku
Ponieważ
Wczoraj mierzyłem kompresję i napompował po 7,5-8 barów-chyba trochę mało
Przebieg licznikowy to 220 tys auto w środku czyste w miarę zadbane pod maską też spoko
Natomiast brak progów i częściowo podłogi |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-05-2015, 18:08
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Łuka napisał/a: |
Wczoraj mierzyłem kompresję i napompował po 7,5-8 barów-chyba trochę mało |
To jest złom nie silnik jeśli pomiar był wykonany prawidłowo, zrób próbę olejową. Będziesz wiedział, czy to przez pierścienie ucieka czy przez zawory. Tak czy inaczej trzeba go zdemontować i zweryfikować. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 19-05-2015, 21:00
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Z dodatkiem oleju na pompował 10 na każdym
I właśnie tak patrzę jak koszty idą w górę i to ostro a mój 1,1 bije 14-13 bar na sucho
Więc żeby nie było z cyklu zamienił stryjek siekierkę na ...
Robotę zrobię sam
Części mogę mieć bez marży
Tak na szybko liczone remont-same części jakieś 250 zeta+ 50 szlif głowicy |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-05-2015, 19:46
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Jakbym miał w taki stanie 1.1 to w życiu nie zrobiłbym swapa. Zastanów się dobrze, bo ja nie widzę sensu ładować tego 1.2. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 20-05-2015, 21:07
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Brat jak ugotował corsę 1,0 to pompowała 3,5 bara
Zmieniłem pierścienie, głowica do szlifu[baardzo ją po wyginało] docieranie zaworów uszczelniacze zaworowe i wszystkie uszczelki silnika nowe[stary został tylko uszczelniacz na wale od sprzęgła]
Póki co ma się dobrze remont zrobiłem w zeszłe wakacje
Fakt faktem ze zrobię silnik właduję masę pieniędzy a za dwa lata zacznie sypać się buda i co wtedy? |
|
|
|
|
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-05-2015, 09:40
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Łuka napisał/a: | Brat jak ugotował corsę 1,0 to pompowała 3,5 bara
Zmieniłem pierścienie, głowica do szlifu[baardzo ją po wyginało] docieranie zaworów uszczelniacze zaworowe i wszystkie uszczelki silnika nowe[stary został tylko uszczelniacz na wale od sprzęgła]
Póki co ma się dobrze remont zrobiłem w zeszłe wakacje
Fakt faktem ze zrobię silnik właduję masę pieniędzy a za dwa lata zacznie sypać się buda i co wtedy? |
I wtedy zrozumiesz, że najtaniej wychodzi jeździć autobusem i że większość ludzi na tym forum kieruje się sercem a nie rozumem w przypadku swoich samochodów Nie kalkuluj tego tak "na sucho". Ja założyłem, że pieniądze zainwestowane w ten samochód nigdy się nie zwrócą ale radocha ze składania i upalania jest bezcenna. Sypnie się silnik - jak mam czas chęci i pieniądze naprawiam i dalej mam zabawkę. Sypie się buda - migomat, tig, blacha, drut i robię po godzinach. Nawet jak buda będzie Ci podrdzewiać to nie koniec swiata a zawsze można się czegoś nowego nauczyć. IMO nie martw sie niepotrzebnie na zapas. |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 21-05-2015, 21:27
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Wspawałem próg bo nie posiadał założyłem centralny i wiele innych ogólnie masę czasu poświęcone
W wolnych chwilach alternator przeglądnąć bo łożyska huczą
Ale poskutkowało tym że nie boje się nim jechać na drugi koniec polski |
|
|
|
|
|