FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek klinowy
Autor Wiadomość
reting1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 70
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 14
Skąd: bytom
Wysłany: 22-07-2009, 10:33   Pasek klinowy
   Bolid: seicento


Witam . Za niedługo czeka mnie dłuższa trasa (jak na mnie 600 km).Biorę z sobą zapasowy pasek klinowy do Sc.900.w związku z tym mam pytanie:czy istnieje awaryjny sposób na szybkie założenie paska klinowego(gdy ten mi się zerwie).Widziałem coś takiego na autostradzie w Ńiemczech,znajomemu poleciał pasek w Audi 100,wezwał ADAC ,po pięciu minutach zjawił się lotny patrol i założył częsciowo pasek(nie luzując niczego) wrzucił bieg,pchnął auto i pasek sam wskoczył na swoje miejsce.Wiem że jest to nieprofesjonalne (jak na Niemieckich fachowców )ale będąc w drodze ,uważam że jest jedyne wyjście,by można było bez upaprania się dalej jechać .Czy w Sc.900 można coś takiego również zrobić.A może już ktoś tak wymieniał pasek? TED
 
 
123ewq 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Maków Maz
Wysłany: 22-07-2009, 10:39   
   Bolid: sejo SX 900 162tys podtlenek LPG


a nie łatwiej bedzie Ci przed trasą ten pasek wymienić :?: i problem z głowy :mg:
_________________
dziewięćseta prawie jak rakieta;P

nawet najszybsze auto nie zastąpi gorącej kobiety
 
 
reting1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 70
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 14
Skąd: bytom
Wysłany: 22-07-2009, 11:03   Pasek klinowy
   Bolid: seicento


Prawdę mówiąc pytałem bardziej z ciekawości,przy przebiegu 50000km sadzę że nie powinno się nic w tym zakresie stać,ALE..... Ostatnie 3 dni spędziłem w garażu przy przeglądzie całego układu hamulcowego:zatarte tłoczki przód, smarowanie szczęk tył,wymiana płynu,a co za tym idzie ukręcone odpowietrzniki, wymiana tłoczków tył plus przewody sztywne,ukręcone przy próbie odkręcenia(żadne coca cole czy WD4 nie zadziałały).MAKABRA.Tylko ten zrozumie kto choć raz sam się za to zabrał.Nie narzekam ,mam czas ,chęci i trochę manualnych zdolności a i zaoszczędziłem trochę kasy co przy mojej emeryturze jest również ważne.TED
_________________
reting1
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 22-07-2009, 11:10   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


to dosyć prosta sztuczka jest tylko trzeba dobrze ja wykonać:

zakładając ze stary pasek już odleciał a jak nie to go przecinamy (wersja bez odkręcania żadnych śrub)


zakładasz na kulko na altku
zakładasz pasek na dolne kolko - wejdzie tak na mniej więcej polowe

dajesz autko na bieg i popychasz i samo powinno wskoczyć mona tez rozrusznikiem strzelić

sposób sprawdzony i niezawodny wymaga minimalnej wprawy (bo można ze zlej strony zaciągnąć i zamiast wskoczyć ciągle będzie spadał)

jest tylko jedno ale jak pasek jest wieloklinowy to nie zawsze wskoczy dokładnie tam gdzie bysie chciało

mam nadzieje ze POMOGŁEM :cool:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
reting1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 70
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 14
Skąd: bytom
Wysłany: 22-07-2009, 11:19   
   Bolid: seicento


Dzięki za poradę,oby była niepotrzebna.TED
_________________
reting1
 
 
Yony 
Bywalec


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-07-2009, 09:47   
   Bolid: Seicento SX 0,9


w 900 to nie mozliwe ... nie wiem jak jest w 1.1
ale w 900 jest takie cos jak czujnik polozenia walu ktory trzeba odkrecic aby przelozyc pasek ...
_________________


Przycisk POMÓGŁ nie boli...
 
 
 
123ewq 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Maków Maz
Wysłany: 23-07-2009, 10:07   
   Bolid: sejo SX 900 162tys podtlenek LPG


??? o ile wiem to tam przy wymianie wystarczy jedną śrubę odkręcić (a wiem bo sam mam 900). wiec nawet gdyby taki czujnik tam był to w czym on by przeszkadzał?? mi się ten sposób wydaje logiczny :roll:
_________________
dziewięćseta prawie jak rakieta;P

nawet najszybsze auto nie zastąpi gorącej kobiety
 
 
Yony 
Bywalec


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-07-2009, 10:26   
   Bolid: Seicento SX 0,9


nie jedna sruke a dwie a czujnik przeszkadza w tym ze po miedzy czujnikiem a kolem jest zby mala szczelina i nie przelozysz paska
_________________


Przycisk POMÓGŁ nie boli...
 
 
 
juliusz64 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Okolice Ostrołęki
Wysłany: 23-07-2009, 13:24   
   Bolid: Seicento 900


to jest 15 min roboty gdzie kolwiek. Liwarek podnosimy, odkrecamy koło, nadkole, czujnik położenia wału, luzujemy jedną srube od napinacza, załadamy pasek a i wes ze sobom brehe zebys naciągnął. i to by było tyle.
 
 
 
TOMASZ 27 
Smakosz ... z dziurk? ...

Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 152
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 23-07-2009, 17:00   
   Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car


juliusz64 napisał/a:
luzujemy jedną srube od napinacza
A 900 ma jakiś napinacz paska osprzetu? chyba nieee. SC 1.1 żadnego napinacza nie ma - chyba że wersja z klimą. Przed wyjazdem lepiej taki pasek wymienić bo wg wszelkich praw fizyki taki pasek pęknie wo 2 w nocy gdzieś na drodze w szczerym polu no i oczywiscie bedzie padał deszcz i śruba od koła sie urwie
_________________
Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze :))
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 23-07-2009, 17:23   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


w niejednym aucie pasek klinowy wytrzymuje 100 000 km.... nie dramatyzujmy :))
 
 
123ewq 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Maków Maz
Wysłany: 24-07-2009, 09:17   
   Bolid: sejo SX 900 162tys podtlenek LPG


Yony napisał/a:
nie jedna sruke a dwie a czujnik przeszkadza w tym ze po miedzy czujnikiem a kolem jest zby mala szczelina i nie przelozysz paska



Ale wystarczy odkręcić jedną :-P tę od regulacji alternatora-góra dół. czujnik wystarczy na chwilę odłączyć-spójrz sam,tam dalej przy lampie jest takie złącze :wink: wiec da sie go "ominąć"
_________________
dziewięćseta prawie jak rakieta;P

nawet najszybsze auto nie zastąpi gorącej kobiety
 
 
Yony 
Bywalec


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-07-2009, 09:58   
   Bolid: Seicento SX 0,9


chyba nie wymieniales paska klinowego :)
_________________


Przycisk POMÓGŁ nie boli...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum