Pasek klinowy |
Autor |
Wiadomość |
reting1
nówka sztuka ;)
Wiek: 70 Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 14 Skąd: bytom
|
Wysłany: 22-07-2009, 10:33 Pasek klinowy
Bolid: seicento |
|
|
Witam . Za niedługo czeka mnie dłuższa trasa (jak na mnie 600 km).Biorę z sobą zapasowy pasek klinowy do Sc.900.w związku z tym mam pytanie:czy istnieje awaryjny sposób na szybkie założenie paska klinowego(gdy ten mi się zerwie).Widziałem coś takiego na autostradzie w Ńiemczech,znajomemu poleciał pasek w Audi 100,wezwał ADAC ,po pięciu minutach zjawił się lotny patrol i założył częsciowo pasek(nie luzując niczego) wrzucił bieg,pchnął auto i pasek sam wskoczył na swoje miejsce.Wiem że jest to nieprofesjonalne (jak na Niemieckich fachowców )ale będąc w drodze ,uważam że jest jedyne wyjście,by można było bez upaprania się dalej jechać .Czy w Sc.900 można coś takiego również zrobić.A może już ktoś tak wymieniał pasek? TED |
|
|
|
 |
123ewq
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 22-07-2009, 10:39
Bolid: sejo SX 900 162tys podtlenek LPG |
|
|
a nie łatwiej bedzie Ci przed trasą ten pasek wymienić i problem z głowy |
_________________ dziewięćseta prawie jak rakieta;P
nawet najszybsze auto nie zastąpi gorącej kobiety
 |
|
|
|
 |
reting1
nówka sztuka ;)
Wiek: 70 Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 14 Skąd: bytom
|
Wysłany: 22-07-2009, 11:03 Pasek klinowy
Bolid: seicento |
|
|
Prawdę mówiąc pytałem bardziej z ciekawości,przy przebiegu 50000km sadzę że nie powinno się nic w tym zakresie stać,ALE..... Ostatnie 3 dni spędziłem w garażu przy przeglądzie całego układu hamulcowego:zatarte tłoczki przód, smarowanie szczęk tył,wymiana płynu,a co za tym idzie ukręcone odpowietrzniki, wymiana tłoczków tył plus przewody sztywne,ukręcone przy próbie odkręcenia(żadne coca cole czy WD4 nie zadziałały).MAKABRA.Tylko ten zrozumie kto choć raz sam się za to zabrał.Nie narzekam ,mam czas ,chęci i trochę manualnych zdolności a i zaoszczędziłem trochę kasy co przy mojej emeryturze jest również ważne.TED |
_________________ reting1 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 22-07-2009, 11:10
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
to dosyć prosta sztuczka jest tylko trzeba dobrze ja wykonać:
zakładając ze stary pasek już odleciał a jak nie to go przecinamy (wersja bez odkręcania żadnych śrub)
zakładasz na kulko na altku
zakładasz pasek na dolne kolko - wejdzie tak na mniej więcej polowe
dajesz autko na bieg i popychasz i samo powinno wskoczyć mona tez rozrusznikiem strzelić
sposób sprawdzony i niezawodny wymaga minimalnej wprawy (bo można ze zlej strony zaciągnąć i zamiast wskoczyć ciągle będzie spadał)
jest tylko jedno ale jak pasek jest wieloklinowy to nie zawsze wskoczy dokładnie tam gdzie bysie chciało
mam nadzieje ze POMOGŁEM |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
reting1
nówka sztuka ;)
Wiek: 70 Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 14 Skąd: bytom
|
Wysłany: 22-07-2009, 11:19
Bolid: seicento |
|
|
Dzięki za poradę,oby była niepotrzebna.TED |
_________________ reting1 |
|
|
|
 |
Yony
Bywalec

Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 94 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-07-2009, 09:47
Bolid: Seicento SX 0,9 |
|
|
w 900 to nie mozliwe ... nie wiem jak jest w 1.1
ale w 900 jest takie cos jak czujnik polozenia walu ktory trzeba odkrecic aby przelozyc pasek ... |
_________________
Przycisk POMÓGŁ nie boli... |
|
|
|
 |
123ewq
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 23-07-2009, 10:07
Bolid: sejo SX 900 162tys podtlenek LPG |
|
|
o ile wiem to tam przy wymianie wystarczy jedną śrubę odkręcić (a wiem bo sam mam 900). wiec nawet gdyby taki czujnik tam był to w czym on by przeszkadzał?? mi się ten sposób wydaje logiczny |
_________________ dziewięćseta prawie jak rakieta;P
nawet najszybsze auto nie zastąpi gorącej kobiety
 |
|
|
|
 |
Yony
Bywalec

Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 94 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-07-2009, 10:26
Bolid: Seicento SX 0,9 |
|
|
nie jedna sruke a dwie a czujnik przeszkadza w tym ze po miedzy czujnikiem a kolem jest zby mala szczelina i nie przelozysz paska |
_________________
Przycisk POMÓGŁ nie boli... |
|
|
|
 |
juliusz64
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki
|
Wysłany: 23-07-2009, 13:24
Bolid: Seicento 900 |
|
|
to jest 15 min roboty gdzie kolwiek. Liwarek podnosimy, odkrecamy koło, nadkole, czujnik położenia wału, luzujemy jedną srube od napinacza, załadamy pasek a i wes ze sobom brehe zebys naciągnął. i to by było tyle. |
|
|
|
 |
TOMASZ 27
Smakosz ... z dziurk? ...
Pomógł: 36 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 23-07-2009, 17:00
Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car |
|
|
juliusz64 napisał/a: | luzujemy jedną srube od napinacza | A 900 ma jakiś napinacz paska osprzetu? chyba nieee. SC 1.1 żadnego napinacza nie ma - chyba że wersja z klimą. Przed wyjazdem lepiej taki pasek wymienić bo wg wszelkich praw fizyki taki pasek pęknie wo 2 w nocy gdzieś na drodze w szczerym polu no i oczywiscie bedzie padał deszcz i śruba od koła sie urwie |
_________________ Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-07-2009, 17:23
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
w niejednym aucie pasek klinowy wytrzymuje 100 000 km.... nie dramatyzujmy |
|
|
|
 |
123ewq
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Maków Maz
|
Wysłany: 24-07-2009, 09:17
Bolid: sejo SX 900 162tys podtlenek LPG |
|
|
Yony napisał/a: | nie jedna sruke a dwie a czujnik przeszkadza w tym ze po miedzy czujnikiem a kolem jest zby mala szczelina i nie przelozysz paska |
Ale wystarczy odkręcić jedną tę od regulacji alternatora-góra dół. czujnik wystarczy na chwilę odłączyć-spójrz sam,tam dalej przy lampie jest takie złącze wiec da sie go "ominąć" |
_________________ dziewięćseta prawie jak rakieta;P
nawet najszybsze auto nie zastąpi gorącej kobiety
 |
|
|
|
 |
Yony
Bywalec

Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 94 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24-07-2009, 09:58
Bolid: Seicento SX 0,9 |
|
|
chyba nie wymieniales paska klinowego |
_________________
Przycisk POMÓGŁ nie boli... |
|
|
|
 |
|