FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Puszka filtra powietrza
Autor Wiadomość
łejn 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 7
Skąd: LKS
Wysłany: 08-04-2013, 17:45   Puszka filtra powietrza
   Bolid: Fiat Seicento 900


Witam :smile: Wymieniając dzisiaj filtr powietrza zauważyłem, że w puszce filtra znajduje się klapka, która zamyka dolot zimnego powierza (rurka pociągnięta jest w zderzak) na rzecz powietrza ciepłego - spod kolektora wydechowego. Klapka ta jest związana ze sprężynką, która dosyc mocno ją dociska, gdy chcę zamknąć dopływ powietrza spod kolektora sprężyna "stawia opór". Nie zauważyłem żeby była związana z jakimkolwiek mechanizmem. Stąd nasuwa się moje pytanie: Jak powinna być ustawiona ta klapka? Wydaje mi się, że lepiej gdyby silnik zasysał zimne powietrze.
_________________
Seicento 900 LPG POWER :smile:
 
 
dijack 
Nałogowiec
Noł lajf


Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 817
Skąd: Wieluń
Wysłany: 08-04-2013, 17:47   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Z tego co gdzieś wyczytałem to silnik zasysa ciepłe powietrze dopóki nie osiągnie swojej temperatury a potem przełącza się na zimne ;)
_________________
Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2013, 18:13   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


łejn napisał/a:
Nie zauważyłem żeby była związana z jakimkolwiek mechanizmem.


Bo jest związana z termostatem wbudowanym w osłone filtra powietrza....

Na zimnym silniku klapka musi byc ustawiona tak że zamyka dopływ zimnego powietrza z kierunku zderzaka.... Jak silnik sie nagrzewa i termostat nagrzewa się od ciepłego powietrza z pod kolektora wydechowego to otwiera się, zamykając ciepły dopływ , a automatycznie otwierając dopływ zimnego powietrza z pod zderzaka ;)

Cytat:
Wydaje mi się, że lepiej gdyby silnik zasysał zimne powietrze.


Jak jest ciepły to Tak ;)

To 900-tka ...

_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
łejn 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 7
Skąd: LKS
Wysłany: 09-04-2013, 09:08   
   Bolid: Fiat Seicento 900


No to wszystko jasne;) Jak można łatwo sprawdzić, czy ten termostat jest sprawny? Ten element nie jest połączony z niczym znajdującym się poza puszką?
_________________
Seicento 900 LPG POWER :smile:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-04-2013, 09:43   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


łejn napisał/a:
Wydaje mi się, że lepiej gdyby silnik zasysał zimne powietrze.

A co z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza na wejściu do przepustnicy? Tak tęgie głowy inżynierów Fiata zaprojektowały i powinno wszystko współgrać.Zwłaszcza na zimnym silniku szybciej powietrze do filtra się rozgrzewa a co za tym idzie program sterujący wtryskiem odczytując temperaturę powietrza jaką zasysa silnik może zaoszczędzić troszkę paliwa
Co do termostatu:
Ten element opływa ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego . Taka rurką papierowo-aluminiową jest zasysane. Jak sprawdzić? Rano przed odpaleniem zobacz czy klapka termostatu zamyka otwór w przedniej częśći. Rurka powinna być otwarta. Przejedź się dłużej - do rozgrzania silnika. Zobacz ponownie do termostatu w filtrze- otwór przedni powinien być otwarty a klapka powinna przesunać się w kierunku rurki z gorącym powietrzem . Tylko teraz w tych temperaturach otoczenia będzie ciężko sprawdzić. Najlepiej jak będzie cieplej - około 15 stopni na zewnatrz. Teraz jak jest chłodniej to jak dopuści takiego powietrza z zewnątrz to termostat może znów otworzyć klapkę na ciepłe powietrze znad kolektora.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 09-04-2013, 09:51   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


łejn napisał/a:
Jak można łatwo sprawdzić, czy ten termostat jest sprawny?

Elementem "wykonawczym', czyli tym co porusza klapkę jest ten mosiężny element. Może dobrym sposobem na sprawdzenie czy działa było by potraktowanie go gorącym powietrzem z np. suszarki do włosów, być może wtedy można było by zauważyć czy pracuje prawidłowo.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-04-2013, 09:53   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


wojtek12321 napisał/a:
łejn napisał/a:
Jak można łatwo sprawdzić, czy ten termostat jest sprawny?

Elementem "wykonawczym', czyli tym co porusza klapkę jest ten mosiężny element. Może dobrym sposobem na sprawdzenie czy działa było by potraktowanie go gorącym powietrzem z np. suszarki do włosów, być może wtedy można było by zauważyć czy pracuje prawidłowo.

I to jest dobry sposób :ok:
 
 
łejn 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 7
Skąd: LKS
Wysłany: 10-04-2013, 09:43   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Wszystko działa, dzięki za pomoc. temat do zamknięcia :smile:
_________________
Seicento 900 LPG POWER :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum