FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektroniczny obrotomierz EA - jak najlepiej podłączyć
Autor Wiadomość
tOmki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-06-2013, 21:09   Elektroniczny obrotomierz EA - jak najlepiej podłączyć
   Bolid: Seicento 900


Kupiłem elektroniczny obrotomierz firmy EA. Taka czerwona mała kostka z dwiema cyframi.
Zasilanie już podłączyłem, teraz mam tylko dylemat skąd pociągnąć sygnał cewki.
Są dwie opcje:
- przeciągam kabel do komory silnika o owijam wokół przewodu cewki,
- nie jestem pewien czy jest jakiś przewód z sygnałem z kabinie.

_________________
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-06-2013, 21:15   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Poszukaj w manaualach tematu z montażem fabrycznego obrotomierza, tam jest napisane, który przewód w aucie daje sygnał do obrotomierza
 
 
Luszeq 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 463
Skąd: Radymno
Wysłany: 21-06-2013, 22:48   
   Bolid: MAZDA 323F BJ


Nie wiem jak w 900, ale w 1,1 jest sygnał przy lewej nodze kierowcy na słupku. Czerwono-czarny kabel w żółtej kostce.
_________________

Karmazynowa strzała
 
 
 
tOmki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-06-2013, 22:52   
   Bolid: Seicento 900


Ja mam najprostszą wersje 900-tki, Young. Nie wiem czy wyprowadzali by przewód do obrotomierza.

Chyba że to będzie to:
macher napisał/a:
Pin 23 komputera wtrysku = przewód czarno-fioletowy przy czerwonym przekaźniku
_________________
Ostatnio zmieniony przez tOmki 21-06-2013, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-06-2013, 22:57   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


w 900 trzeba ciągnąć z cewki
 
 
sumicento 
Bywalec

Wiek: 34
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2013, 23:02   
   Bolid: Seicento 899 SPI


Ja u siebie sygnał do obrotka pociągnąłem z przekaźnika od pompy paliwa w manualach masz opisane który przekaźnik która nóżka
_________________
SUMICENTO
 
 
 
tOmki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-06-2013, 23:06   
   Bolid: Seicento 900


Powiedźcie jeszcze tylko jak najprościej przeciągnąć przewód z kabiny do komory silnika ?
_________________
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 21-06-2013, 23:11   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


tyle lat na forum i nie wie ;)
zaślepka gumowa w prawie centrum grodzi - trochę w lewo od środka
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-06-2013, 09:51   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


tOmki zależy jaki masz dzielnik tego obrotomierza. Jeśli podepniesz pod którąś z cewek (przewód białozielony lub błekitnoczerwony to może dobrze wskazywać ale jeśli obroty będą dwa razy niższe np jałowe około 400-450 to podepnij pod czerwony przekaźnik pod przewód czarnofioletowy- jest to kluczowanie cewki przekaźnika i fabrycznie występuje tam sygnał obrotomierza. Wstaw jakąś diodę najzwyklejszą np BYP 1N-4007 na przewód do sygnału. Może pomóc a nie zaszkodzi. Zwłaszcza jak będziesz ciągnął sygnał z cewki zapłonowej
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
tOmki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Słupsk
Wysłany: 23-06-2013, 21:00   
   Bolid: Seicento 900


Dzięki za wszelkie wskazówki - obrotomierz pokudłaczony i działa.
Podpiąłem przewód sygnałowy pod pin 85.

>>macher
Z tym obrotomierzem nie trzeba tak kombinować bo on jest programowalny.
Użytkownik ustawia tak naprawdę ile cylindrów obsługuje cewka pod którą podpięty jest urządzenie.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum