Problem z chłodzeniem? |
Autor |
Wiadomość |
czang
nówka sztuka ;)
Wiek: 51 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 2 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 02-08-2008, 12:43 Problem z chłodzeniem?
Bolid: SC 1.1 VAN i BMW 320D |
|
|
Witam!
Jestem nowy na tym forum i SC mam od niedawna Bardzo fajne autko, jeździ lepiej niż myślałem
Kupiłem używke z dość dużym przebiegiem (215 tyś). Chodzi ok, ale niepokoi mnie jedna rzecz. W aucie dość szybko włącza się wentylator. Jadąc w trasie, wjeżdżam do miasta i wentylator zaraz się włącza. Płyn nie jest bardzo gorący (spokojnie można odkręcić korek od zbiorniczka i tylko syknie, w innych autach zawsze było wyższe ciśnienie). Czy to normalne w SC? Przewody do chłodnicy są ciepłe, nawet gorące ale można je dotknąć. I jeszcze jedno - wentylator wyłącza się jeśli wyłącze zapłon - czy to normalne - nie powinien chodzić cały czas?
Pozdrawiam wszystkich może ktoś coś podpowie - jak jest u Was? |
|
|
|
 |
Yool
Bywalec

Pomógł: 40 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 96 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:12
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Witaj,
po pierwsze zapraszam do tego działu:
http://www.seicento.pl/viewforum.php?f=8
po drugie:
w seicento to prawie norma że wentylator w mieście załącza się co chwile na świtach lub w korkach. Poszukaj na forum wiele osób o tym pisało już.
Co do pracy wentylatora przy wyłączonym zapłonie to podobno różnie go podłączali. U mnie w 1.1 SPI 1999 rok wentylator po wyłączeniu zapłonu zatrzymuje się.
PS> jaki masz wtrysk jedno czy wielopunkt ? |
|
|
|
 |
czang
nówka sztuka ;)
Wiek: 51 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 2 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 02-08-2008, 13:19
Bolid: SC 1.1 VAN i BMW 320D |
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Mam dokładnie taki sam SC jak Ty 1.1 SPI z 1999r.
Dzięki za pomoc, widzę że układ chłodzenia nie ma za dużo płynu, wiec może tak ma być, ale wolałem się upewnić
Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Stychu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Sie 2008 Posty: 18 Skąd: BB // CGP // AK
|
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-08-2008, 19:00
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Jak usuwa się stary płyn do chłodnicy, gdzie jest zawór?? Odpowietrzenie jest takie z korkiem na środku na wytłumieniu silnika? I czym można mieszać różne płyny do chłodnicy jeśli np. chce dolać, a nie wiem jaki był wlewany wcześniej?? |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 03-08-2008, 22:15
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
dre123 napisał/a: | Jak usuwa się stary płyn do chłodnicy, gdzie jest zawór?? |
nie ma zaworu, trzeba zdjąć dolny wąż z chłodnicy i już
dre123 napisał/a: | Odpowietrzenie jest takie z korkiem na środku na wytłumieniu silnika? |
odpowietrzniki są dwa, ten wspomniany na wytłumieniu silnika i drugi powinien się znajdować niedaleko wlewu płynu do spryskiwacza |
_________________
 |
|
|
|
 |
Stychu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Sie 2008 Posty: 18 Skąd: BB // CGP // AK
|
|
|
|
 |
|