FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 8v rozwiert bloku pod tłoki z 1.4 8V Grande punto
Autor Wiadomość
marioste92 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: Konary (Małopolska)
  Wysłany: 15-06-2014, 21:40   1.2 8v rozwiert bloku pod tłoki z 1.4 8V Grande punto
   Bolid: Fiat seicento 1.1 spi


Witam ! Składam silnik od podstaw , i mam dylemat bo albo robię szlif i nowe tłoki nad wymiarowe lub rozwiert pod tłoki z grande punto 1.4 8v . Silnik składam pod turbo i właśnie czytałem gdzieś że dzięki tym tłokom można fajnie odprężyć , tylko nie wiem ile przy tym spadnie stopień sprężenia .... Dlatego prosił bym o pomoc . Chciał bym się dowiedzieć czy przy montażu tłoków z GPunto i założeniu 1 uszczelki metalowej z nowych 8v wystarczająco odprężę silnik lub czy nie za dużo odprężę ;/ . Dodam tylko że głowicę mam z punto 75 i była planowana u mnie jakieś 3 dychy a ile ktoś z niej ściągną to nie wiem . Z góry dziękuję za odpowiedź . Pozdrawiam
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-06-2014, 18:59   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Z tego co pamiętam to tłoki z GP chyba za mocno odprężą silnik. Wiem, że pod turbo ludzie zakładali tłoki z 16V.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
pinin 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2014, 20:26   
   Bolid: SC 1.3T


Jakieś 8.0-8.5 w zależności od głowicy. Ja mam taki silnik poskładany.

Policzysz sobie to bardzo szybko jeśli chcesz dokładniejsze dane.
_________________
00' SC 1.3T
04' R53
 
 
marioste92 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: Konary (Małopolska)
Wysłany: 17-06-2014, 22:12   
   Bolid: Fiat seicento 1.1 spi


Witam ! Dzięki wielkie za odpowiedź . Tłoki z 1.4 to fajna opcja ale niestety nie znalazłem kompletu w dobrym stanie , albo mają tylko jedną sztukę albo widać nawet już na zdjęciu że dojechane.... Na szrocie pytałem ale mieli tylko z 1.2 Grande punto . No i skończyło się na tym , że zamówiłem nowe tłoki z pierścieniami w rozmiarze + 0,60 (71,4) więc trochę odejdzie pojemność od serii ; ) zawsze to coś ... tyle że na przekładkę będę musiał dodatkowo wyłożyć , bo zbierać z nowych tłoków trochę żal . Żałuję bo mogłem z 16v zapodać :roll:
Pozdrawiam
_________________

 
 
pinin 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2014, 23:26   
   Bolid: SC 1.3T


Ile chcesz dmuchać w silnik?
Ja mocno odprężyłem, ale przyszłościowo chciałbym sporo mocy. Do zwykłych dupowozów, czyli np. 1 bara z k03 wystarczy kanapka. Nie wiem po co chcesz się bawić w inne tłoki. Ja to jeszcze inna historia, bo jak ja brałem się ponownie za seja, to ceny t-jetów były spore - teraz zamiast zabawy tłokami i inne wymysły bym wstawił 1.4, bo finansowo wyjdzie na to samo (słupek za 1500-2000 kupisz) a ubierasz go w osprzęt fire. Kolektor wydechowy i tak spawasz, bo na większe moce przerabiany seryjny się nie nadaje.

Tak czy inaczej, powodzenia życzę! :)
_________________
00' SC 1.3T
04' R53
 
 
marioste92 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: Konary (Małopolska)
Wysłany: 18-06-2014, 23:29   
   Bolid: Fiat seicento 1.1 spi


Cześć! Tłoki już mi przyszły , ładnie wyglądają ( jak wszystko co nowe ) . Odprężę za pomocą przekładki ze stali nierdzewnej + 2 uszczelki metalowe , będę chciał dmuchnąć od 0,8 na początek a później coś pod 1,2 bara. Co do T-jeta to wiem dobrze że dużo bardziej się opłaca tylko ze mną to było tak... Jak kupiłem seja to wiedziałem że będę go chciał uturbić ,ale najpierw miało to być 1.1 z górą od 1.2 - niskobudżetowy projekt (drut) bez rozbierania bloku silnika itd . w miarę postępu czasu kupiłem głowicę po regeneracji razem z wtryskami i ssącym od Punta I 75 , do tego kompa z palio rozkodowanego ale nagle coś się poprzewracało w główce i doszedłem do wniosku że dokupię blok 1.2 , które też miało być nie rozbierane a tylko odświeżone... przyszedł blok ( miała być igła po 108tys) wiec postanowiłem że wymienię mu pierścienie i panewki ale jak widać po rozebraniu wyszło jaką igłę kupiłem . Ktoś dał pierścienie nad wymiarowe a tłoki były za luźne .Siiię rozpisałem soryy: ) Dzięki za odpowiedź . pozdrawiam
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum