FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z Sonda
Autor Wiadomość
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-04-2015, 19:11   Problem z Sonda
   Bolid: SCS 1.1


Witam, mam problem w ciagu dwoch ostatnich miesiecy 2 razy padla mi sonda Lambda. mam glowice od 1.2 75km z calymi wtryskami itd zostalo to wystrojone i od razu wychodzily bledy od centralki i od sondy i obydwa zbagatelisowalismy. ostatnio padla jedna no to pomyslalem ze moze stara byla czy cos to wymienilem i padla po jakis 1k km.. jakies pomysly co z nia zrobic?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-04-2015, 00:59   Re: Problem z Sonda
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Canguru77 napisał/a:
Witam, mam problem w ciagu dwoch ostatnich miesiecy 2 razy padla mi sonda Lambda. mam glowice od 1.2 75km z calymi wtryskami itd zostalo to wystrojone i od razu wychodzily bledy od centralki i od sondy i obydwa zbagatelisowalismy. ostatnio padla jedna no to pomyslalem ze moze stara byla czy cos to wymienilem i padla po jakis 1k km.. jakies pomysly co z nia zrobic?

Jaka sonda i gdzie umiejscowiona-w dwururce z punto w pierwotnym miejscu? na wtyczkę czy lutowana?
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-04-2015, 08:49   
   Bolid: SCS 1.1


Sonda bosch w dwururce z punto. Oczywiscie na wtyczke. A tamta pierwsza nie wiem jaka byla ale rowniez na wtyczkę.
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-04-2015, 09:09   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Jak to było wystrojone ? Nie pali za dużo ? Jakie EGT jaki AFR ? Bardzo możliwe że sonda się zaczadza albo dostaje szoku termicznego. Jaki błąd sondy wywala ? Nie przypadkiem od grzałki ? Sonda umiejscowiona we fabrycznym miejscu ?
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-04-2015, 10:51   
   Bolid: SCS 1.1


Co do strojenia nie wiele wiem bo sie na tym nie znam.. Wiem ze dosc duuzo podlalismy paliwa. Pali? Ciezko mi to okreslic. Bo pali napewno wiecej niz normalnie tez nie sprawdzam tego bo poprostu leje i jezdze jak cisne to paliwo naprawde szybko znika ale tak obstawiam ze w mieszanej jezdzie ok 10l. Blad sondy? Wyskakuje bkad sondy lambda - tytul. Napewno jest cieplutko bo glowica jest splanowana na maks ile mozna 124.6 z tego co pamietam i grzeje sie duzo szybciej niz przed przerobka. Dzis podepne jeszcze raz komputer i spisze wszystkie parametry i wam tutaj podrzuce moze cos wymyslicie. Aczkolwiek tylko czasy wtryskow i kat zaplonu moge tam zobaczyc bo to jest stary komp silnika.. I nawet sa problemy z komunikacja czasem. Dobrze wieczor podrzuce
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-04-2015, 08:19   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Potrzebne jest zweryfikowanie EGT nie tylko twoja subiektywna opinia :grin: . Jak będzie bardzo bogato to sonda będzie dużo szybciej padać. Dodatkowo bierze dużo oleju ? Bosch podaje że żywotność sondy skraca się bardzo w przypadku nadmiernego spalania oleju. Zloguj dodatkowo AFR jakimś dobrym wskaźnikiem szerokopasmowym. Wydaje mi się że tu jest problem. Plus sprawdź czy grzałka sondy startuje -> wykręć sondę z gniazda wyciągnij na zewnątrz odpal samochód (nie wypinaj z wtyczki) i sprawdź czy się rozgrzeje w palcach. Problem padania sondy występuje często wtedy gdy sonda dostaje szoku termicznego (element ceramiczny) z powodu braku wewnętrznego ogrzewania.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-04-2015, 14:57   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Prowdopodobnie jest jak wyżej Kolega pisze.EGT, AFR, ilość oleju jaką przepala.
Wałek seria, że głowica zjechana na maxa-co w niej jeszcze zrobione-jest doprężony, ale czy spaliny przy mniejszej komorze mają możliwośc szybszego jej opuszczenia-866 w tak splanowanej głowicy/jeżeli tylko to średnio się sprawdza-takie planowanie to na wałki typowo wyczynowe+ porting i obróbka gniazd, komór spalania.
sonda 1.2 75-jest teoretycznie do serii dowalisz mocne EGT z częściowo niespaloną mieszanką i jedna z przyczyn padania sondy.
Wiedz, że naprawdę grube projekty są z odpiętą sondą, bo nie wytrzymała by temp.
A mix 1.1spi+głowica 1.2 8v wytwarza najwięcej ciepła w cylindrach, chociaż jak tu opisujesz poza splanowaniem max głowicy na bloku spi, nie opisałeś innych modów-wałek o większym czasie współotwarcia+ obróbka głowicy przy takim planowaniu to ma sens, samo zjechanie głowicy grubo(u Ciebie max) jest błędem w tuningu fire.
Ostatnio zmieniony przez Paweł1984 17-04-2015, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-04-2015, 15:01   
   Bolid: SCS 1.1


No czas otwarcia wtrysku siega nawet 5ms z tego co zauwazylem kat zaplonu do 34stopni na wolnych obrotach paramtr sondy mial 0.25 jak dodawalem gazu to spadal na 0. Po wykreceniu sonda byla biala a nie czarna. Samochod nie bierze wogole oleju tak wiec to odpada.. Zalozylem nowa znow. Myslalem o takim dystansie żeby nie dostawaly sie do niej spaliny za bardzo tyko nie wiem czy pomoże
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-04-2015, 15:09   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Canguru77 napisał/a:
No czas otwarcia wtrysku siega nawet 5ms z tego co zauwazylem kat zaplonu do 34stopni na wolnych obrotach paramtr sondy mial 0.25 jak dodawalem gazu to spadal na 0. Po wykreceniu sonda byla biala a nie czarna. Samochod nie bierze wogole oleju tak wiec to odpada.. Zalozylem nowa znow. Myslalem o takim dystansie żeby nie dostawaly sie do niej spaliny za bardzo tyko nie wiem czy pomoże

Mam na myśli wałek i całą obróbkę jaka jest potrzebna do wykorzystania tak zjechanej głowicy-elektroniką możesz się wspomóc, ale działając na maxa z 1-2-3 elementami nie osiągniesz sukcesu-mój set up 1.1spi jest splanowany 0,8mm zachowany jednopunkt, sonda zamiennik na wtyczkę , głowica i wszysko obrobione i spasowane i na wałku 866 jest 74,7/96nm, na streetowym cucamsie 78,7/98,2nm-moc max jest przy obrotach poniżej 7000tys w obu przypadkach, moment poniżej 400tys., grzać się grzeje bardziej niż seria, ale Egt jest w normie/Afr 12,6.
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-04-2015, 17:21   
   Bolid: SCS 1.1


U mnie jest zrobione gniazdo ka 3 katy i lekko powiekszone wycieniowane zawory i wypolerowane kanaly i wszystko spasowane z kolektorami. Walek 866 przepustnica 42mm. Co do afr/egt niestety nie wiem tego bo to moj znajomy to stroil a ja jeszcze nie mam o tym zbyt duzego pojecia. To teraz w jaki sposob wypieprzyc ta sonde zeby komp nie mial z nia zadnego problemu.? Autko naprawde fajnie idzie jak wymienie sonde ale wymieniac ja co 700km to przesada. Ja wiem ze z tego zestawu co mam nie zostalo wycisniete max lecz niestety znajomy juz nie mial czasu zeby dalej to stroic ( musial wracac za granice) no i tak teraz jezdze. Co do moich mocy to jest 77km/98nm moc przy 6,5 tys a moment przy 3,2tys
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-04-2015, 21:10   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Canguru77 napisał/a:
U mnie jest zrobione gniazdo ka 3 katy i lekko powiekszone wycieniowane zawory i wypolerowane kanaly i wszystko spasowane z kolektorami. Walek 866 przepustnica 42mm. Co do afr/egt niestety nie wiem tego bo to moj znajomy to stroil a ja jeszcze nie mam o tym zbyt duzego pojecia. To teraz w jaki sposob wypieprzyc ta sonde zeby komp nie mial z nia zadnego problemu.? Autko naprawde fajnie idzie jak wymienie sonde ale wymieniac ja co 700km to przesada. Ja wiem ze z tego zestawu co mam nie zostalo wycisniete max lecz niestety znajomy juz nie mial czasu zeby dalej to stroic ( musial wracac za granice) no i tak teraz jezdze. Co do moich mocy to jest 77km/98nm moc przy 6,5 tys a moment przy 3,2tys

Jakie paliwo-Pb98 min. przy tak dojechanej głowicy. kwestia nie tyle modyfikacji mechanicznych co połączenia nie zgranych ze sobą modyfikacji mechanicznych moim zdanie z wystrojeniem-w tym kompie jest 1022 mapy i średnio 30 wartości zmiennych-takie nagrzewanie jest często spowodowane zbyt dużym wyprzedzeniem zapłonu, podlaniem z za późnym-sprawdź ten AFR i EGT, bo jak lambda biała to świece różowe-przy okazji zimniejsze czy standar DCPR6E.
Mody obrócz zdjęcia z czapki tyle co zdejmuje się z malucha pod wałek 385 Świątka to za dużo-866 nie jest w stanie przepłukać komory, reszta to kosmetyka.
Wynik standardowy pod sprawne 1.1/1.2.
Grube właśnie projekty, w których lamba nie wytrzyma temp. to ponad 100konne wersje 1150z 1.2+ wałek 280/290stopni-tam stroisz to ECU+ szerokopasmówka na stałe,zamiast oryginalnej.
Ale są też projekty na standardowej sondzie w Twojej konfiguracji z mocą pod 90km i lamba wytrzymuje.
Tulejka taka jak w MPI się stosuje, jak ktoś nie chce kata to dla mnie nie sprawdzone rozwiązanie w OBDI-spróbuj, zobaczysz jak się będzie zachowywał.
Jakie są objawy padnięcia lambdy jeszcze napisz u Ciebie?
 
 
 
T.R.S 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 54
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 17-04-2015, 21:19   
   Bolid: SC 1.1


Cytat:
Wiedz, że naprawdę grube projekty są z odpiętą sondą, bo nie wytrzymała by temp.


A można wogóle odpiąć - usunąć sondę lambda i w jaki sposób ?
_________________
https://www.facebook.com/SolarTransRally
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-04-2015, 21:34   
   Bolid: SCS 1.1


jezdze tylko na 98 i tankuje zawsze na jednej stacji benzynowej (ORLEN) co do tych modyfikacji juz myslalem w taki sposob ze napewno bede chcial miec walek typowo rajdowy (myslalem o REWAR) z tego co pamietam zalozylem swiece q20tt gdzies na forum wyczytalem ze takie powinny byc ok. no dobra a teraz w jaki spoosb najlatwiej/najlepipej sprawdzic AFR/EGT? u mnie objawy sa nastepujace: samochod nie chce przyspieszac tak jakby mial za duzo powietrza lub cos w ten desen no i slychac charakterystyczny dziwek tyrkolenia. po wymianie sondy na 6 biegu(w kazdym zakresie obrotow) moge spokojnie wyjezdzac tzn przyspieszac na wiadukt nad obwodnica a jak jest stara (uszkodzona) to czasem na 4 biegu przy 2,5-4tys obr ma problem i obroty spadaja czyli nie ma sily go ciagnac. dzis ogarnalem ta tulejke wiec jutro beda testy na nowej sondzie czy bedzie wysylala lipny sygnal czy bedzie ok
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-04-2015, 00:05   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


AFR, EGT sprawdzisz podjeżdżając na hamownię/do gazownika.
Wałki R/W Rewaru dla pełnego wykożystania możliwości podobnie jak każdy wałek R/W wymiagają dodatkowych zmian w głowicy-powiększenie kanałów(s/w), , podcięcie prowadnic(nie wycięcie całkowite, bo zwiększa to ryzyko urwania zaworu) obróbka komór spalania, zaworów-na płaszczyźnie-3 kąty to coś innego :wink: porządnego dedykowanego dolotu/wiekszej średnicy odmy, wydechu od kolektora fi co najmniej 45mm zewnętrzne+ ustawienie takiego wałka i luzu pod niego.
Warto też, dać większą przepustnicę, regulowane koło rozrządu / lub spolerować na lustro 38-kę.
Na koniec porządne strojenie, najlepiej w czasie rzeczywistym, lub, jeżeli programowo nie idzie Ecumaster det 3.
Nie dodaję kolektora 4-2-1/4-1 rurowego w termice, bo to element który powinien, ale nie musi być-masz namiaskę-żeliwniaka w środku na lustro-efekt nawet lepszy niż spawane kolektory byle jak.
Efekty są miazgą ale od 4tys-do końca-ile pozwala wałek.Koszt i zakres modyfikacji jak widzisz też spory.Inaczej nie ma sensu większego wstawiać wałka typowo rajdowego/wyczynowego.

Kolego T.R.S- podałem skrajny przykład, ala drift i e36/e46 jest tego skrajnym przykładem-rozwiązanie typowo do sportu extramalnego-montujesz kolektor bez wejścia na sondę-tam z reguły silniki dają pełen but i są podlewane na maxa-tak jak pracuje sonda w fire powyżej 6tys-ryba wtedy komp. wtrysk/wtryski leją pełną parą-eko ma być tylko na średnich obrotach.
W cywilno sportowym sc/cc brak sondy daje o sobie znać, chyba, że DET i szerokopasmówka.
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-04-2015, 11:24   
   Bolid: SCS 1.1


Hmm no to widze ze juz czesc z tego mam zrobione tak wiec koszty nie beda strasznie wielkie dot samej glowicy kanaly powiekszylem ale nie na maks bo balem sie ze dziura wyskoczy ale powiekszylem dosc sporo. Co masz na mysli obrobka komory spalania? Ja ja wycxyscilem ale nie polerowalem bo przypomnialem sobie o tym jak juz mialem zawory zrobione dotarte itd. Prowadnice podcialem przepustnice jeszcze wieksza niz 42? Wydech juz mam 45.szczerze mówiąc myslalem ze bede mial wieksze koszty jezeli bede chcial zmienic walek:-D. Generalnie wzorowalem sie na tym co mi podpowiadal kolega ktory kiedys zbudowal kilka mocnych cc. Jak bede chcial zmieniac walek to tez bede chcial to zrobic na duzym tloku. Dobra bo sie maly offtop robi. Czyli gazownicy beda mieli przyrzady do sprawdzenia afr i egt? U mnie hamownie sa raczej slabo wyposazone wiec nie sadze zeby mieli takie przyrzady.. Jezeli egt nie bedzie w normie to znaczy że temp zabija sonde?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum