Kształt końcówki silniczka krokowego |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-08-2013, 11:51 Kształt końcówki silniczka krokowego
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Ostatnio auto zacina się na wysokich obrotach jak silnik jest gorący i nie szczędzi się pedału gazu. Pomyślałem, że wina może być po stronie silnika krokowego. Wymieniałem go już 2 razy. Dostałem jakiś niemiecki plastikowy zamiennik. Teraz wydaję się, że znów padł.
Kupiłem niedawno inny, ale okazało się, że ma inną końcówkę. Oryginalny miał taką dość mocno stożkową. W sklepie widziałem dwa rodzaje jedna mniej stożkowa, drugi miał zupełnie zaokrągloną końcówkę.
Teraz pytanie czy takie silniczki także mogą zastąpić z powodzeniem oryginał ? Jaka inna przyczyna może być w zawieszaniu się silnika na wysokich obrotach ? |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 28-08-2013, 12:45
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
jak sie zawiesza na wysokich obrotach to może linka gazu sie gdzies zacina ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-08-2013, 15:56
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
W silniku 900 jest silniczek ze stożkowym trzpieniem a w 1100 z zaokrąglonym . Nie są zamienne bo przepustnica 1.1 ma większy otwór pod ten trzpień. Zamiast zamiennika poszukaj używanego silniczka oryginalnego Magneti Marelli. Nieraz idzie kupić całą przepustnicę za śmieszne pieniądze i masz wszystkie inne czujniki i wtryskiwacz do tego ale to zawsze oryginał - chyba że też było wymieniane wtedy spytaj zanim kupisz. Przepustnica do 900 nie ma cienkiego króćca do sterowania przesłoną w filtrze powietrza. To tak na marginesie gdyby ktoś sprzedawał od 1100 zamiast do 900.
O ile pamiętam można same króćce przełożyć ale nie na siłę tylko sposobem - w dwie osoby - podłączając silniczek wykręcony pod kostkę i danie na MAR kluczyk - trzpień ze sprężynką wyskoczy-i po to potrzebna druga osoba by przytrzymała. Założenie - w odwrotną stronę - dokładasz trzpień do silniczka druga osoba daje na MAR kluczyk i silniczek powinien sam chwycić trzpień i wciągnąć. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|