FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozładowany aku i problem z napięciem
Autor Wiadomość
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 31-01-2012, 10:50   Rozładowany aku i problem z napięciem
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


Ave!
Sejacz przez weekend stał sobie na mrozie. Wczorajszego dnia okazało się, że aku rozładowany. Podpięty pod prostownik - dziś podłączony. Bolid odpalił bez problemu.
Problem jest jednak z napięciem - bieg jałowy bez żadnego obciążenia - na aku ponad 16V!
Przy włączonej dmuchawie na max i ogrzewaniu tylnej szyby trochę ponad 15V.
Wydaje mi się że to za dużo, prawda? Gdzie upatrywać przyczyny? Alternator?
_________________
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 31-01-2012, 11:15   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Regulator napięcia w alternatorze. Przedtem upewnij się czy miernik dobrze wskazuje np u kolegi w samochodzie lub ile pokazuje przed odpaleniem samochodu.Jakim prądem ładowałeś akumulator?Jeśli przed odpaleniem samochodu będzie około 12 volt a po odpaleniu 16 to regulator napięcia.
 
 
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 31-01-2012, 11:30   
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


Miernik pokazuje koło 13V przed odpaleniem - prąd ładowania 4A. Aku ładowany od 14 dnia wczorajszego do 8 rano dziś.
Czyli regulator napięcia pewnie... Da się to jakoś w miarę bezproblemowo wymienić w warunkach polowych?
_________________
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 31-01-2012, 11:45   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Sprawdź ten miernik u kogoś innego w samochodzie. Coś mi się wydaje że przekłamuje.Akumulator (zapewne nie nowy) był rozładowany więc już takich parametrów jak nowy nie będzie trzymał.Porównaj ładowanie u kogoś innego co ma samochód i użyczy skontrolować . Jak tam będzie ładowanie jak u Ciebie około 16 volt to nie masz potrzeby wymieniać regulatora. Jeśli będzie wzorowe 14.4volta to regulator do wymiany u Ciebie. Pisze o tym bo niepotrzebnie pchać się w koszta wymiany sprawnej części.A wymiana? Cena regulatora około 40 zł. Zasada ważna odłącz akumulator przed wymianą . Wymiana prosta poradzisz sobie. Uważaj na szczotki można je ukruszyć.
 
 
nerevarine 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: P-ń -> Kutno
Wysłany: 31-01-2012, 14:52   
   Bolid: SC 0.9 S + LPG / Astra 1.6 16V + LPG


Nówka to nie jest - jego druga zima. Miernik sprawdzę. Dzięki za informacje!
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum