Pytanie odnośnie modyfikacji w miare tanich ale widocznych. |
Autor |
Wiadomość |
born2drift
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2014, 16:29 Pytanie odnośnie modyfikacji w miare tanich ale widocznych.
Bolid: szukam |
|
|
Witam. Jestem tu nowy więc chce się przywitać i popytać. Zamierzam kupic seicento 1.1. Nie bedzie to sporting. Zwykłe 1.1 w sx. I teraz pytanie SPI czy MPI. Gaz nie wchodzi w grę. Jedyne co to delikatny wzrost mocy. Myślałem na wałkiem 866, wiekszą przepustnicą od 1.2, kolektorem 4.2.1 z sieny(jak sie myle poprawcie mnie) i zmiana kompa. I teraz tak lepiej wziać SPI i wsadzić kompa 60km czy MPI i kompa 75km. Wiem, że odpowiedz nasówa się pierwsza ale czy to ma sens. Czy zmiana tego kompa coś da? Wymiana głowicy lub swap odpada bo ma być w miarę tanio. Później myślałem na springami elibacha -30. Jakis obrotek dobre audio, kubly od sportinga lub abharta i jakies zderzaki z spoilerem tez od sporta w miare rozsądnej cenie. Co o tym myślicie warto sie tak bawić czy szukac sportinga. Podobno różnia się jeszcze skrzynia ale jak patrzyłem można dorwać którką za jakaies 350zl a jak sie dolozy to i 6speed od punto. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2014, 18:44
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Skrzynia od Sportinga jest dużo ciekawsza ,czyt. krótsza. Kupuj SPI, ma większy potencjał na mody. MPI ma dwie sondy ,bardziej skomplikowaną elektrykę itd. Teraz swapy czy same głowicę od 1.2 8V są dość tanie i wyjdzie nie wiele więcej albo tyle samo co modzenie 1.1. Bo jak już zmieniać kolektor i przepustnice z kompem od 1.2 to dołożysz parę grosza i masz już kompletną górę od 1.2 i jakieś 60-65KM. Szkoda zachodu na modzenie 1.1, bo tanio to nie osiągniesz mocy seryjnego 1.2, a nawet jeśli dobijesz do tych 70-73KM to to będzie palić więcej niż 1.2 w serii. I jak nie na starcie, to na pewno z czasem przebije cenę swapa Też zależy ile mocy chcesz uzyskać.
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=9612
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=20967 |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
born2drift
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2014, 20:34
Bolid: szukam |
|
|
Ok czyli lepiej SPI, a co z ewentualną zmiana głowicy na 1.2 75km. Jak to wyglada z wiazka przeciez tam jest MPI. Jak sie orientowałem w cenach to wałek 866 dostane za jaka 100 kolektor wydechowy tez jakies grosze na zlomie i przepustnica z jakies 50zl wiec wyjdzie sporo taniej niz zmiana czapki na 1.2. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-05-2014, 22:00
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Jeśli kupisz auto spi to w głowicy mpi zwierasz wszystkie wtryskiwacze razem i po zabawie. Temat wielokrotnie poruszany na forum.
Tak z obserwacji to daj sobie spokój z samą głowicą bo przyrost mocy taki jak podawał Pieczar na pewno nie wystarczy Ci na dłuższą metę i tak skończy się swapem na 1.2.
Ostatnio trafiłem gdzieś ogłoszenie 1.2 za 600zł. Zamiast kombinować jak koń pod górkę poczekaj trochę, uzbieraj kasę i zrób porządną robotę.
Co do skrzyni. Te 6 biegowe z Punto 1 są dość drogie. Poniżej 1000zł ciężko coś znaleźć. W Sportingowych jest spory wybór ale można też poszukać od Palio czyli skrzynkę Abarth która jest jeszcze ciut krótsza. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2014, 22:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
born2drift napisał/a: | Ok czyli lepiej SPI, a co z ewentualną zmiana głowicy na 1.2 75km. Jak to wyglada z wiazka przeciez tam jest MPI. Jak sie orientowałem w cenach to wałek 866 dostane za jaka 100 kolektor wydechowy tez jakies grosze na zlomie i przepustnica z jakies 50zl wiec wyjdzie sporo taniej niz zmiana czapki na 1.2. |
Tylko wymiana tych elementów w takich cenach i pewnie stanie da Ci tyle co nic
Z wiązki spi rozdzielasz jeden przewód do 4- wtryskiwaczy, kupujesz czysty komp. 1.2.8v + do tego w miarę pewną głowicę, której zawory nie są wypalone, a trzonki w prowadnicach luźne-czyli trochę więcej niż przeciętna złomu z allegro.
Kolektor z punto daruj sobie,jak reszta wydechu ok-możesz zmienić rurę fi 38 z sc 1.1MPI bez środkowego+ końcowy jakiś, czy nawet seryjny i da to lepszy efekt niż pseudo 421z punto ze złomu(dodatkowo trzeba do niego dorabiać flanszę pod wyjscia w głowicy spi).
Wałek za 100zł 866 to przyjrzyj się mu dokładnie-czopy, krzywki, miejsca na uszczelniacze-zużyty oprócz hałasu da tyle co nic.
Set-up za 500zł to cała czapka z wałkiem 866,nowe uszczelniacze zaworów, wałka i oring cewek+upg+delikatna zmiana wydechu i kop. z 1.2 oraz wiązka do przerobienia+ zawory na 0,35s, 0,45w.
Taki setup daje te 60-ok.70km(w zależności od bazy i zużycia) i moment ok. 100nm.
Do tego warto dodać dolot dedykowany-yanek, dexcraft, węglar, GSG.
W innym wypadku jak chcesz kupować klocki lego , jak wymieniłeś-zainwestuj w skrzynię-sporting/punto 55(to to samo)-z punto z reguły lepszy stan+ dolot dexcraft torgue i oddziel stożek od dwóch węży wodnych-da to lepszy efekt niż ww. klocki lego
Co do przepustnicy Punto 38mm, żeby efekt był-muszą być zmiany w głowicy/dolocie /wydechu-inaczej nic to nie daje-może ciut więcej pali |
|
|
|
 |
born2drift
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-05-2014, 23:22
Bolid: szukam |
|
|
Dzieki Panowie za pomoc, jak kupie na pewno się odezwę. |
|
|
|
 |
|