Duża wilgotność powietrza to nie przełącza sie na gaz |
Autor |
Wiadomość |
philips84
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: dolnoslaskie
|
Wysłany: 16-04-2012, 23:02 Duża wilgotność powietrza to nie przełącza sie na gaz
Bolid: 900 |
|
|
Witam, od dwoch lat mam problem, jak tylko dluzej popada deszcz to moj sej 900 ma problemy przez 10 kmz przelaczaniem sie na gaz. Instalacja gazowa brc just, drugiej generacji, widac ze chce sie przelaczyc bo zapala sie zielona kontrolka, slychac elektrozawory lecz zaraz przelacza sie spowrotem na benzyne. Tak przez okolo 10 km po czym problem ustaje. Sprawdzalem polaczenia elektryczne i w butli i w komorze silnika, ale nic nie znalazlem. Jak poruszam kablami sterownika gazu to jakbylepiej zalapuje, nawet rozebralem sterownik, czyscilem ale nadal problem jest. Wtyczki przeczyszczone , polaczenia lutowane sprawdzone ,a dzisiaj popadalo i znowu jazda tylko na benzynie bo sie nie przelacza. Ma ktos jakies pomysly co jeszcze sprwdzic ? Czy zostaje mi tylko serwis gazowy ? |
|
|
|
 |
philips84
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: dolnoslaskie
|
Wysłany: 17-04-2012, 12:16
Bolid: 900 |
|
|
To moze inaczej, co jest potrzebne by brc just ( parownik tecno 100kw, bez czujnika temperatury ) sie przelaczyl na gaz? Kiedys slyszalem ze sa brane dwa sygnaly- czujnik polozenia przepustnicy i cos jeszcze chyba ale zapomnialem co( czujnik polozenia walu?). Dzis sprawdzilem , bo myslalem ze moze ktorys elektrozawor sie nie otwiera, ale jak sciagnelem przewod z cewki to auto zgaslo. Dodam, ze normalnie przelacza sie auto po dodaniu gazu , zadnej temperatury nie bierze pod uwage. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-04-2012, 17:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zapewne musi być jeszcze spełniony warunek obrotów silnika. Graniczne obroty przy których przechodzi na zasilanie LPG. I może tu go boli poszukaj pzrewodu który jest podpięty pod jedną z cewek. Chyba że masz tzw słaby sygnał i bierzesz z cewki owiniętej na jednym z kabli WN bo też tak potrafią robić. Jesli jednbak będzie to kabel przylutowany to oceń to połączenie czy nie jest skorodowane , popraw lutowanie . |
|
|
|
 |
philips84
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: dolnoslaskie
|
Wysłany: 20-05-2013, 18:37
Bolid: 900 |
|
|
Witam, problem powrocil, co dziwne przelacza sie na gaz tylko jak centralka jest bardzo blisko kabli wysokiego napiecia lub cewki- co to moze byc ? |
|
|
|
 |
konradbiniu
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-12-2015, 10:41
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Cześć wszystkim,
Przepraszam za odnowienie tematu ale nie będę już zakładał nowego.
Mam identyczny problem z moim Seico w gazie tak jak twórca tematu.
Przyczyna musi być z winy wilgoci ponieważ tylko gdy dłużej pada deszcz objawy się powtarzają. Teraz gdzie szukać przyczyny? Jak ta wilgoć może wpłynąć na przełączanie się instalacji gazowej.
Powinno się przełączać podczas zwiększenia obrotów a tego nie robi. Gdzie tu może mieć wpływ wilgoć? Przełącza się dopiero po przejechaniu 10 - 15 km gdzie pewnie rozgrzeje się silnik i zniknie wilgoć.
Czekam na jakieś propozycje,
Z góry dzięki
KB |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 16-12-2015, 17:07
Bolid: Seicento 900 |
|
|
wszędzie tam gdzie są połączenia kabli. wyczyścić, wysuszyć, zaizolować |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 16-12-2015, 18:43
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Też mi to pachnie niedbałym montażem, coś dzięki temu zgniło i nie łączy.
Namierz komputer instalacji, wszystkie kable idące do niego posprawdzaj jeśli się znasz.
Ja zawsze niepewne miejsca tawotuję, włącznie z bezpiecznikami na kablach. Dzięki temu rozbieram sprawny, choć brudny bezpiecznik a nie suchy zgniły i wypalony. |
|
|
|
 |
konradbiniu
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17-12-2015, 07:07
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
przeglądałem okablowanie i nie widać nigdzie aby gdzieś korodowały, jedynie przy parowniku trochę było rdzy na styku kabli, ale czyszczenie nic nie dało. Może warto przeczyścić elektrozawór na parowniku?
jeszcze mnie zastanawia czy ten parownik jest dobrze umieszczony bo znajduje sie w okolicach lewego koła od spodu, że dojście jest jedynie z kanału, i pewnie w czasie jazdy w deszcz ładnie na niego chlapie. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 17-12-2015, 18:00
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
U mnie jest pod dolotem powietrza z przodu. |
|
|
|
 |
konradbiniu
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Płock
|
Wysłany: 11-01-2016, 09:31
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Dziś popadał trochę deszcz ze śniegiem, temperatura całą noc dodatnia więc nic nie pomarzło
i problem powrócił! ehh
Jest możliwość że w sterowniu bierze się wilgoć i nie przełącza na gaz ? |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-01-2016, 11:37
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Problem jest bardziej złożony. Musisz znaleźć odpowiedź czy np sterownik się zawiesza od wody czy też zaczyna otrzymywać fałszywe dane o temperaturze.
Trzeba tę instalację fachowo zdiagnozować, sam możesz nie dać rady. |
|
|
|
 |
|