jak zmierzyc Sonde Lambda? |
Autor |
Wiadomość |
burza80
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Sadowa>Łomianki
|
Wysłany: 25-05-2014, 22:31 jak zmierzyc Sonde Lambda?
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Jak w temacie.
Jak to zrobic co ustawic na multimetrze, jakie wartosci, gdzie podlaczyc kable, czy wykrecac ja? jak to dokladnie zrobic krok po kroku. I jakie sa prawidlowe wartosci. Czekam na podpowiedz, dopiero sie ucze:) pozdrawiam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-05-2014, 11:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
1.Lokalizujesz kostkę sondy(4 przewody:2 białe szary i czarny). Musi być podpięta
2.Multimetr na 2000 DCmv
3.silnik rozgrzany i odpalony
4.Wpinasz się w przewód czarny(sygnał plus) i szary (masa sondy)
5.Dokonujesz pomiaru. Powinno oscylować w zakresie ok 100-900mv 0-1volt zarówno na wolnych obrotach jak i w czasie jazdy. Jeżeli hamujesz silnikiem następuje odcięcie paliwa i napięcie powinno spaść do zera
Możesz nie wpinać się w przewód szary ale dotknąć końcówkę multimetru do masy |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
burza80
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Sadowa>Łomianki
|
Wysłany: 26-05-2014, 11:48
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Jeszcze pytanko, bo na multimetrze mam 3 otwory 5A max, V(omega)mA, i COM czyli bedzie czerwony w V(omega)mA, a czarny w COM? to taki bardzo prosty tani sprzet |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-05-2014, 12:19
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Czerwony w omega mA itp . 5A max jest tylko do badania natężenia. Zapewne masz to wejście odseparowane od całości. A czarny pod com |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
burza80
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Sadowa>Łomianki
|
Wysłany: 26-05-2014, 16:09
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Pokazywalo 800 i spadalo, 400, 500 czaly czas sie wachalo, przy gazowaniu tak samo wzrastalo do 814-20, alo spadalo do 0.35. w kazdym badz razie nie przekroczylo 900
Jak przelaczylem oscyloskop na 20 to pkazywalo0.84, 76np.
Jak wlaczyl sie wentylator to szybko spadlo do 0.cos potem skoczylo i ogolnie caly czas skakalo |
|
|
|
 |
burza80
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Sadowa>Łomianki
|
Wysłany: 26-05-2014, 16:18
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Ogolnie chodzi o to ze jak sie rozgrzeje sejak to szarpie, smierdzi benzyna i widac ze nie spala wszystkiego, kopci na czarno widac to po zderzaku i rurze wydechowej, przy redukcji i dodaniu gazu jest wielkie szarpniecie i jedzie dopiero.Wiecej pali i juz nie wiem co moze mu dolegac. Trzeba jezdzic na wysokich obrotach bo np. 3 bieg i wolne obroty to zaraz szarpie |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-05-2014, 18:55
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli masz możliwość podepnij pod komputer diagnostyczny, odczytaj temperaturę silnika, może oszukiwać czujnik, tak samo może być za wysokie ciśnienie na wtrysku ale wtedy raczej sonda wskazywałaby mieszankę bogatą . Komputerem odczytasz również temperaturę powietrza jakie zasysa silnik i parametry ważnego czujnika MAP- ciśnienia w kolektorze ssącym co ma wpływ na dawkę paliwa |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
burza80
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 31 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Sadowa>Łomianki
|
Wysłany: 27-05-2014, 01:41
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Ok postaram sie to zalatwic, zeby podpiac go pod komputer, zczytac parametry i napisze co i jak. |
|
|
|
 |
|