FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepala bezpiecznik.
Autor Wiadomość
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-06-2012, 10:07   Przepala bezpiecznik.
   Bolid: Seicento 1242


Witam.

Oczywiście szukałem po forum, niestety nie znalazłem. Jak było to wymieniony bezpiecznik rozwiązywał problem.

Moja sytuacja jest następująca. Dwa dni temu wracając do domu, silnik nagle przestał pracować ,oczywiście kontrolka wtrysku się pojawiła. Pierwsze co mi przyszło na myśl czujnik położenia wału, po małej diagnozie okazało się ,że pompa paliwa w ogóle nie pracuje. Po sprawdzeniu bezpieczników na akumulatorem okazało się ,że bezpieczniak 20A EFI jest spalony. Podmieniłem odpalił i było w porządku. Wczoraj jechałem po dość sporych dziurach, oczywiście rozsądnie i powoli. Wyjechałem na prostą i nagle sytuacja się powtarza, kontrolka wtrysku i znowu bezpiecznik. Podmieniłem na 40A ,aby tylko dojechać do domu. Jakieś 15km ,dojechał bez problemu.

Moje pytanie do was, to gdzie szukać przyczyny. Gdyby było zwarcie cały czas, to by przepalał bezpiecznik od razu. A przepala się kiedy chce. Przez ostatni tydzień u mnie pada deszcz ,więc podejrzewam że ta wilgoć ma coś z tym wspólnego. Nie mam ochoty sprawdzać całej instalacji w poszukiwaniu zwarcia. Czy są jakieś miejsca szczególnie narażone na wodę ? Może to nie jest wina instalacji elektrycznej?
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 27-06-2012, 10:32   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Pieczar93, być może pompa gubi masę. Bezpiecznik przepala w czasie jazdy, a trochę prądu tam jednak idzie. Kiedy masa znowu się "pojawi" skok napięcia przepala bezpiecznik i jazda się kończy.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-06-2012, 10:41   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zobacz w złączu przy centralce- takie cylindryczne na przodzie centralki. Kolor kabla różowy-wchodzący w czerwony (od przekaźników)oraz zielonoczarny(od pompy paliwa) czy tam nie ma wody.Kolejny punkt do kontroli od pompy to po zdjęciu boczku przy słupku od stopy kierowcy w złączu żółtym na przewodzie zielonoczarnym - to też plus od pompy paliwowej . No i na każdym praktycznie ważnym elemencie układu- cewki zapołonowe, wtryskiwacz masz kolor zielonoczarny w kostkach. Też zobacz do tych złącz. Elektrozawór oparów paliwa jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem 10A przy czerwonym przekaźniku wiec nie biorę go pod uwagę bo szybciej by tamten bezpiecznik zadziałał . Ale możesz do niego zajrzeć czy też nie poszedł. Nie piszę o przekaźnikach bo tam też idą kable ze złącza przy centralce bo bym pogmatwał za bardzo więc do kontroli wpierw to co napisałem.
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-06-2012, 18:49   
   Bolid: Seicento 1242


Dzięki wielkie za pomoc. Okolice przekaźnika ,wszędzie woda i wilgoć. Wysuszone i puki co działa :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum