Przepala bezpiecznik. |
Autor |
Wiadomość |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2012, 10:07 Przepala bezpiecznik.
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Witam.
Oczywiście szukałem po forum, niestety nie znalazłem. Jak było to wymieniony bezpiecznik rozwiązywał problem.
Moja sytuacja jest następująca. Dwa dni temu wracając do domu, silnik nagle przestał pracować ,oczywiście kontrolka wtrysku się pojawiła. Pierwsze co mi przyszło na myśl czujnik położenia wału, po małej diagnozie okazało się ,że pompa paliwa w ogóle nie pracuje. Po sprawdzeniu bezpieczników na akumulatorem okazało się ,że bezpieczniak 20A EFI jest spalony. Podmieniłem odpalił i było w porządku. Wczoraj jechałem po dość sporych dziurach, oczywiście rozsądnie i powoli. Wyjechałem na prostą i nagle sytuacja się powtarza, kontrolka wtrysku i znowu bezpiecznik. Podmieniłem na 40A ,aby tylko dojechać do domu. Jakieś 15km ,dojechał bez problemu.
Moje pytanie do was, to gdzie szukać przyczyny. Gdyby było zwarcie cały czas, to by przepalał bezpiecznik od razu. A przepala się kiedy chce. Przez ostatni tydzień u mnie pada deszcz ,więc podejrzewam że ta wilgoć ma coś z tym wspólnego. Nie mam ochoty sprawdzać całej instalacji w poszukiwaniu zwarcia. Czy są jakieś miejsca szczególnie narażone na wodę ? Może to nie jest wina instalacji elektrycznej? |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 27-06-2012, 10:32
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Pieczar93, być może pompa gubi masę. Bezpiecznik przepala w czasie jazdy, a trochę prądu tam jednak idzie. Kiedy masa znowu się "pojawi" skok napięcia przepala bezpiecznik i jazda się kończy. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-06-2012, 10:41
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zobacz w złączu przy centralce- takie cylindryczne na przodzie centralki. Kolor kabla różowy-wchodzący w czerwony (od przekaźników)oraz zielonoczarny(od pompy paliwa) czy tam nie ma wody.Kolejny punkt do kontroli od pompy to po zdjęciu boczku przy słupku od stopy kierowcy w złączu żółtym na przewodzie zielonoczarnym - to też plus od pompy paliwowej . No i na każdym praktycznie ważnym elemencie układu- cewki zapołonowe, wtryskiwacz masz kolor zielonoczarny w kostkach. Też zobacz do tych złącz. Elektrozawór oparów paliwa jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem 10A przy czerwonym przekaźniku wiec nie biorę go pod uwagę bo szybciej by tamten bezpiecznik zadziałał . Ale możesz do niego zajrzeć czy też nie poszedł. Nie piszę o przekaźnikach bo tam też idą kable ze złącza przy centralce bo bym pogmatwał za bardzo więc do kontroli wpierw to co napisałem. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-06-2012, 18:49
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Dzięki wielkie za pomoc. Okolice przekaźnika ,wszędzie woda i wilgoć. Wysuszone i puki co działa |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
|