Trzeszczy na 5-tym biegu. |
Autor |
Wiadomość |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 17-10-2018, 20:58 Trzeszczy na 5-tym biegu.
Bolid: seicento 899 |
|
|
Witam. Tak jak w temacie szumi,trzeszczy na 5-tym biegu i jest głośniej jak wcisnę sprzęgło na luzie i innym biegach nie ma problemu, teraz pytanie, co trzeba wymienić ? synchronizator 5-tki czy coś więcej Olej w skrzyni jest, pacjent to sej 900-tka. |
|
|
|
 |
jackst
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 26 Skąd: Mazury Ełk
|
Wysłany: 17-10-2018, 21:41
Bolid: Seicento 1.1 spi |
|
|
to by wskazywało na łozysko wyciskowe |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-10-2018, 22:20
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
U mnie wyje piąty i czwarty bieg, najmocniej w okolicach 80 km/h w trakcie delikatnego dodawania gazu (np. droga prowadzi delikatnie z górki i tylko muskam pedał gazu by utrzymać prędkość).
Żadne zmiany olejów tego nie wyciszyły, a próbowałem też gęstego mineralnego, później wlałem znów syntetyk. Chyba tak musi po prostu być, te auta nie mają idealnej kultury pracy.
Chrobotanie przy wciśniętym sprzęgle na luzie wskazywałoby na łożysko wyciskowe, jak wspomniał kolega wyżej. Jednak to zasadniczo nie ma nic wspólnego z szumem na piątce. Synchronizator raczej nie, jakby on walnął to byś miał problem by piątkę wrzucić, byłyby zgrzyty i tym podobne. Prędzej jakieś łożysko.
Na początek wymieniłbym olej jeśli nigdy nie był wymieniany, koszt nie tak duży a jeśli przejdzie po wymianie, to będzie po sprawie. Inaczej, jeśli Ci to przeszkadza, to chyba najrozsądniej będzie wsadzić inną skrzynię, przy okazji wymieniając sprzęgło. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-10-2018, 00:21
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Objawy wskazują na uszkodzone koło, przesuwkę 5-ki, a jak wciskasz sprzęgło na luzie i szumi to łożysko oporowe, ew sprawdz naciąg linki sprzęgła-czy za wysoko nie bierze. Co jest przyczyną nie wiem co do skrzyni na odległość-poziom oleju na przelewie jest jak odkręcasz imbus ? Najczęściej skrzynie 900 padają z racji wycieków oleju i niskiego stanu, ale też z przebiegu....zakładam ,że 5-ki w 0,5 s nie chciałeś wrzucić- , tak to padają synchro 2-ki i 3ki od przepinek jak w dsg. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 18-10-2018, 06:12
Bolid: seicento 899 |
|
|
Tak po odkręceniu imbusa olej jest na przelewie. Piszecie że siada łożysko oporowe tyle że szumi tylko na piątym biegu. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 18-10-2018, 19:25
Bolid: seicento 899 |
|
|
Zasięgnąłem opinii kilku mechaników w okolicy i jednogłośnie mówią, przy 900-tce nikt nie rozbierał skrzyni, TE TYPY TAK MAJĄ, jestem pierwszy który odkręcił tylną pokrywę skrzyni , także ten problem pozostaje tajemnicą. Temat zamykam. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-10-2018, 23:38
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
To przesuwkę z pierscieniem uszkodziło i wałek dotyka oporowym do słoneczka-częste w skrzyniach c526 z dużym nalotem. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 19-10-2018, 19:08
Bolid: seicento 899 |
|
|
To chyba odpada bo aktualny przebieg 122.600 km. nie cofany w drugim jest 219.500 km. i cisza. |
|
|
|
 |
|