Czujnik spalania stukowego 1,1 MPi sporting |
Autor |
Wiadomość |
Faso
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-04-2015, 17:03 Czujnik spalania stukowego 1,1 MPi sporting
Bolid: Fiat Seicento Sporting 1,1 MPI |
|
|
Witam. Mam taki problem, że swieci sie caly czas żółta kontrolka silnika. Byłem u mechanika z tym i powiedział ze jest błąd czujnika spalania stukowego jednakże spalanie stukowe chyba nie występuje bo silnik chodzi cicho i równo, nic nie drga co jest charakterystyczne przy spalaniu stukowym. Prawdopodobnie jest to wina uszkodzonego tego czujnika i teraz mam takie pytanie czy przez to silnik może mieć mniej mocy? Mam wrażenie czasami jakby chciał wiecej ale nie mógł a niedawno jeszcze posiadałem seicento 1,1 spi i czuć było wyraźnie ze po wcisnieciu gazu wciskało w fotel. Mój sej teraz to 1,1 MPi 93 tyś km.
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Seicento Sporting
1,1 MPi
165/55/R14
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-04-2015, 17:27
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sprawdź ciągłość przewodów tego czujnika. Sam nie wymieniaj - potrzebny klucz dynamometryczny by czujnik dokładnie przykręcić inaczej można uszkodzić silnik. Czujnik ma za zadanie niedopuścić do niebezpiecznego spalania detonacyjnego i jeśli wykryje drgania w którymś z cylindrów - opóźnia w tym cylindrze zapłon. Z reguły to jest 3 stopnie. Na silnik 4 cylindrowy może to być więc 12 stopni opóźnienia zapłonu a to poważnie zmniejsza moc silnika. Jeśli spalanie detonacyjne ustąpi sterownik przywraca normalne wyprzedzenie zapłonu - moc się zwiększa. Dodam ze w pandorze mam taki sam silnik i o dziwo kiedy podpinam czasami pod komputer to w pamięci ma błąd czujnika spalania stukowego ale kontrolka "check" milczy- widać to błąd drugiej kategorii więc napisałem byś sprawdził ciągłość przewodów czujnik-sterownik. Kiedy błąd kasujesz zaraz wraca? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Faso
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-04-2015, 18:13
Bolid: Fiat Seicento Sporting 1,1 MPI |
|
|
Tak juz był kasowany i wrócił od razu. Jutro sie umówiłem z mechanikiem i ma wymienić ten czujnik. Chciałem sie tylko dowiedzieć czy jeżeli z silnikiem jest wszystko ok tzn. nie występuje spalanie detonacyjne tylko to jest wina uszkodzonego samego czujnika/przewodów to czy silnik może mieć przez to mniej mocy bo fałszywie wykrywa spalanie stukowe i opóźnia zapłon Pod górkę czesto musze redukować bieg podczas gdy SPI spokojnie można było wyprzedać nawet na 5 biegu przy 2 tyś. obrotów |
_________________ Fiat Seicento Sporting
1,1 MPi
165/55/R14
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-04-2015, 18:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeżeli czujnik nie działa to raczej profilaktycznie sterownik chroni silnik przed uszkodzeniem i opóźnia zapłon ale to można w programie podejrzeć. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Faso
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-04-2015, 18:52
Bolid: Fiat Seicento Sporting 1,1 MPI |
|
|
ok dzięki za odpowiedź jutro sie dowiem co i jak |
_________________ Fiat Seicento Sporting
1,1 MPi
165/55/R14
 |
|
|
|
 |
|