FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik spalania stukowego 1,1 MPi sporting
Autor Wiadomość
Faso 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2015, 17:03   Czujnik spalania stukowego 1,1 MPi sporting
   Bolid: Fiat Seicento Sporting 1,1 MPI


Witam. Mam taki problem, że swieci sie caly czas żółta kontrolka silnika. Byłem u mechanika z tym i powiedział ze jest błąd czujnika spalania stukowego jednakże spalanie stukowe chyba nie występuje bo silnik chodzi cicho i równo, nic nie drga co jest charakterystyczne przy spalaniu stukowym. Prawdopodobnie jest to wina uszkodzonego tego czujnika i teraz mam takie pytanie czy przez to silnik może mieć mniej mocy? Mam wrażenie czasami jakby chciał wiecej ale nie mógł a niedawno jeszcze posiadałem seicento 1,1 spi i czuć było wyraźnie ze po wcisnieciu gazu wciskało w fotel. Mój sej teraz to 1,1 MPi 93 tyś km.

Pozdrawiam :)
_________________
Fiat Seicento Sporting
1,1 MPi
165/55/R14

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-04-2015, 17:27   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Sprawdź ciągłość przewodów tego czujnika. Sam nie wymieniaj - potrzebny klucz dynamometryczny by czujnik dokładnie przykręcić inaczej można uszkodzić silnik. Czujnik ma za zadanie niedopuścić do niebezpiecznego spalania detonacyjnego i jeśli wykryje drgania w którymś z cylindrów - opóźnia w tym cylindrze zapłon. Z reguły to jest 3 stopnie. Na silnik 4 cylindrowy może to być więc 12 stopni opóźnienia zapłonu a to poważnie zmniejsza moc silnika. Jeśli spalanie detonacyjne ustąpi sterownik przywraca normalne wyprzedzenie zapłonu - moc się zwiększa. Dodam ze w pandorze mam taki sam silnik i o dziwo kiedy podpinam czasami pod komputer to w pamięci ma błąd czujnika spalania stukowego ale kontrolka "check" milczy- widać to błąd drugiej kategorii więc napisałem byś sprawdził ciągłość przewodów czujnik-sterownik. Kiedy błąd kasujesz zaraz wraca?
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Faso 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2015, 18:13   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting 1,1 MPI


Tak juz był kasowany i wrócił od razu. Jutro sie umówiłem z mechanikiem i ma wymienić ten czujnik. Chciałem sie tylko dowiedzieć czy jeżeli z silnikiem jest wszystko ok tzn. nie występuje spalanie detonacyjne tylko to jest wina uszkodzonego samego czujnika/przewodów to czy silnik może mieć przez to mniej mocy bo fałszywie wykrywa spalanie stukowe i opóźnia zapłon :) Pod górkę czesto musze redukować bieg podczas gdy SPI spokojnie można było wyprzedać nawet na 5 biegu przy 2 tyś. obrotów
_________________
Fiat Seicento Sporting
1,1 MPi
165/55/R14

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-04-2015, 18:35   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeżeli czujnik nie działa to raczej profilaktycznie sterownik chroni silnik przed uszkodzeniem i opóźnia zapłon ale to można w programie podejrzeć.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Faso 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2015, 18:52   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting 1,1 MPI


ok dzięki za odpowiedź jutro sie dowiem co i jak :)
_________________
Fiat Seicento Sporting
1,1 MPi
165/55/R14

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum