Gaśnie podczas redukcji i hamowania. |
Autor |
Wiadomość |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 07-05-2014, 21:49 Gaśnie podczas redukcji i hamowania.
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Witam Panowie.
Namierzyłem w końcu kiedy gaśnie sej... Poniżej zamieszczam film na YT.
Zamówiłem niepotrzebnie czujnik wału, a tu się okazuje że podczas wysprzęglania i hamowania gaśnie. Nie jest to codzienne, są dni co nie gaśnie w ogóle a są momenty że gaśnie na każdym skrzyżowaniu, przez przypadek udało się ustalić że to podczas hamowania.
Na filmiku widać jak auto stoi naciskam hamulec i puszczam to obroty rosną i maleją i w końcu auto gaśnie.. (zapala się kontrolka aku a za chwilę oleju).
Co może być przyczyną? Co by trzeba było wymienić?
Od kilku miesięcy zmagam się z tym problemem
Ratujcie Panowie
Filmik |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2014, 08:57
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Zamówiłeś ten czujnik wału, a zamontowałeś go już?
Na nowym czujniku jest to samo?
Świece i kable WN sprawdzone? |
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 08-05-2014, 09:42
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
eniek, jeszcze nie doszedł. Ale to nie będzie coś z serwo? np łapie jakieś lewe powietrze? |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2014, 11:26
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Mechanikiem nie jestem, ale serwo to raczej nie ma wpływu na pracę silnika. Lewe powietrze może łapać silnik. Można sprawdzić przewód do mapsensora, on ponoć często w 900 się przytapia, parcieje, pęka.
Po dłuższym przemyśleniu ja bym się bardziej skupił na wysprzęglaniu, a dokładnie utrzymywaniu wolnych obrotów. Tutaj możesz sprawdzić i wyczyścić krokowca i przepustnice.
Mi też ostatnio gaśnie po dłuższych trasach właśnie przy pierwszym zatrzymaniu i ostatnio pojawiły się coraz częściej problemy z odpalaniem na ciepłym silniku. U siebie obstawiam czujnik położenia wału, który po uszkodzeniu osłon półosi od strony skrzyni jest trochę uwalony w oleju.
P.S.: Nie doczytałem, że to się dzieje też na postoju. To rzeczywiście może być coś z serwem, a może tylko przewód podciśnieniowy ... |
Ostatnio zmieniony przez eniek 08-05-2014, 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 08-05-2014, 11:39
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
serwo może mieć tyle wspólnego, że gdzieś może być przedmuch na przewodach podciśnieniowych do niego.
Warto podnieść maskę i słuchać czy gdzieś nie ssie na lewo |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
bobikrk
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: KR
|
Wysłany: 08-05-2014, 21:54
Bolid: Fiat Punto II FL |
|
|
Sprawdzałem razem z mechanikiem ale nic z tego nie wynikło.. A gaśnie dalej. Mam już dosyć tego auta, po prostu masakra... A może czujnik temperatury wody? Już mi ręce opadają do tego samochodu. |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 09-05-2014, 22:50
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Wykręć silnik krokowy z przepustnicy...przeczyść w benzynie ten grzybek, podłącz kabelek (trzymaj go dalej wyciągnięty z przepustnicy), przekręć kluczyk na zapłon i patrz jak się rusza - możliwe, że przy jakimś położeniu się blokuje. Mój krokowiec właśnie w ten sposób dogorywał ale to było w 1.2
Okazało się, że u mnie ktoś go próbował naprawiać ale w końcu po wyjęciu z przepustnicy się rozsypał |
|
|
|
 |
|