światła dzienne-kocioł w głowie |
Autor |
Wiadomość |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 16-10-2013, 18:51 Światła dzienne-kocioł w głowie
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Szukam szukam, i coraz mniej jestem zdecydowany. Do rzeczy: przydały by mi się światełka dzienne. Ponieważ używam auta codziennie, popycha mnie do tego to, że 9 seta reaguje dosć alergicznie na załączenie świateł mijania (od razu słychać jakby było silnikowi ciężej). Wymiana żarówek od podświetlenia nie jest może przesadnie częsta, ale ja mam flock i muszę bardzo przez to uważać (już go raz ciut przerwałem). Propozycja pierwsza: cing ciangi jakich wiele http://allegro.pl/swiatla...3630716416.html
Propozycja druga:najtańsze hella, dość specyficznie montowane http://allegro.pl/drl12-s...3565176759.html
Propozycja trzecia: najtańsze narvy http://allegro.pl/swiatla...3609506619.html
Propozycja czwarta: najtańsze osram http://allegro.pl/osram-l...3571069549.html
Ranking cen: 1-cing ciangi 30zł. 2-narva 170zł. 3-hella 200zł. 4-osram 283zł.
Wiem że większość uważa te światła za wieś, obciach, dno....niepotrzebne skreślić, brakujące dopisać. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie proszę o wypowiedź. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
|
|
|
 |
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 16-10-2013, 19:38
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
Ja mam takie lampki http://sklep.wesem.pl/7/6...ennej_typu_lor6 a dokładniej to 2 od góry
Miałem markowe ledy za 270zł komplet i po ok roku przepaliła się jedna dioda. Dlatego wolałem kupić coś tańszego i z najzwyklejszą wymienialną żarówką która przynajmniej świeci a nie robi tylko za oszczędzacz prądu z nabitą przez chińczyka homologacją RL na kloszu.
Jak będe pamiętał to jutro zrobię zdjęcie jak to wygląda. |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2013, 21:11
|
|
|
Ja stwierdziłem że za dużo z tym zabawy żeby zamontować jakiś szajs i patrzeć jak po miesiącu jedna dioda błyska i wziąłem te - http://www.unto.pl/swiatl...nie-p-3328.html - świecą już 2 lata a intensywność mają jak oryginalne ledy z audi a6 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 16-10-2013, 21:46
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
ja wiem że to dosyć ekstremalne podejście do tematu ALE
faktem jest ze alternator pod obciążeniem potrafi zabrać z silnika ok 5-10% mocy
jeździsz codziennie ale pytanie ile km
bo czysto teoretycznie na małych odcinkach mógłbyś nawet zdjąć pasek z altka a akumulator doładowywać w domu/pracy
a jak by dalej iść ta droga to możne przeróbka alternatora + pakiet superkondesatorów
 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2013, 22:12
|
|
|
Wuniek napisał/a: | a jak by dalej iść ta droga to możne przeróbka alternatora + pakiet superkondesatorów | - zacny pakiet ale chyba dzienne wyjdą taniej ja zamontowałem dzienne nie z powodu jakichkolwiek problemów z ładowaniem tylko z wku....nia na bezsensowne świecenie żarówek H4 i tylnych postojówek że o podświetleniu licznika nie wspomnę szczególnie podczas jazdy w korku i upale gdzie te światła oprócz wypalania lamp nic kompletnie nie wnoszą - niestety ale przez paru ślepych młotów którzy jeżeli nie widzą samochodu w biały dzień to powinni dożywotnio mieć odebrane prawo jazdy ale po co jak można zrównać całe społeczeństwo do ich poziomu |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 16-10-2013, 23:24
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
bo dzienne + to dopiero pełny pakiet
a tak bez kitu nie sprawdziłem ale cały czas mnie zastanawia jak działa wzbudzenie alternatora w seju czyli teoretycznie bez wzbudzenia altek nie ładuje czyli nie robi obciążenia dla silnika (pomijam straty na pasku i samej bezwładności elementów w altku) i o ile alternator nie wzbudza się sam na wyższych obrotach (i tu ewentualna przeróbka mostka prostowniczego) to można w dosyć prosty sposób alternator załączać dopiero jak napięcie akumulatora spadnie poniżej powiedzmy 12v a efekt mniej więcej taki jak jazda z włączona klima i bez |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
NEX84
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 17-10-2013, 00:55
Bolid: Seicento XS |
|
|
Witam, pracuje na sklepie motoryzacyjnym i dużo sprzedajemy polskiego producenta z homologacją na światła dzienne firmy firestorm FT-030 , komplet to koszt około 170zł, polecam ewentualnie z firmy bosma choć też się sprzedaje firmy waś [www.waś.eu] http://www.was.eu/lampy-do-jazdy-dziennej-13/p W50 jak dobrze pamiętam to około 160zł. |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
|
|
|
 |
szyszunia
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 138 Skąd: ELA - Łask
|
|
|
|
 |
grv
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 9 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 18-10-2013, 09:08
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Daj sobie spokój ze światłami za 30 zł lub ciut powyżej. Ja kupiłem coś takiego http://allegro.pl/swiatla...3601816446.html , kiedyś były one trochę droższe, niż teraz, ale też ich nie polecam. Na pewno lepsze, niż te po 30 zł, ale na dzień dobry musiałem sobie kupić przekaźnik i podpiąć tak jakby nie miały wbudowanego automatu, bo przy włączonych światłach mijania lekko sobie pomrugiwały. Poza tym śrubki, które są w zestawie nie nadają się do przymocowania ich do blaszek - są zbyt małe i wypadają. Musiałem je przykleić specjalistycznym klejem do zderzaka:) Po tych zabiegach świecą mi 7 miesięcy i nic z nimi się nie dzieje, nic nie wypala, ale nie porażają strumieniem światła.
Proponuję dołożyć parę złotych i za ok. 150 zeta można kupić naprawdę fajne światełka. |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2013, 10:15
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Te wszystkie tanie zestawy to się nadają na choinkę. Nie wiem czy zwróciliście uwagę że ogromna ilość pojazdów porusza się po naszych drogach z jakimiś nędznymi imitacjami świateł dziennych a efekt tego jest taki jakby jechali beż żadnego oświetlenia ale właściciel jest dumny że ma takie gówno przy zderzaku-to chyba nowy odłam wieś tuningu. Zawieszenie tłucze, opony łyse ale ledy za 50zł z alle muszą być... Dopóki poziom naszych badań technicznych będzie tak żenująco niski to niestety nadal będą te światła produkowane i bezmyślnie montowane.
Jak już bardzo chcecie mieć światła do jazdy dziennej to kupujcie porządne zestawy które spełniają swoją podstawową rolę czyli świecą mocno i są widoczne
Ogólnie temat bardziej do hyde parku się nadaje. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-10-2013, 10:24
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Wuniek napisał/a: | to można w dosyć prosty sposób alternator załączać dopiero jak napięcie akumulatora spadnie poniżej powiedzmy 12v a efekt mniej więcej taki jak jazda z włączona klima i bez |
Podobny układ jest w nowych samochodach. Wiem, że nowa Panda ma taki alternator. W tym przypadku akurat chodzi o zmniejszenie obciążenia silnika w celu zmniejszenia emisji CO2. Taki EKO wynalazek. Ale rzeczywiście w takim małym silniku 900 mogłoby się coś takiego sprawdzić. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 18-10-2013, 13:44
Bolid: sc x3 |
|
|
Wydaje mi się iż jeden z tych produktów nie jest oryginalnym wyrobem firmy Hella. |
|
|
|
 |
|