Silnik 1,1pracuje jak dizel |
Autor |
Wiadomość |
FEMAR
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Wrz 2014 Posty: 20 Skąd: SĘDZISZÓW MŁP
|
Wysłany: 27-11-2014, 18:20 Silnik 1,1pracuje jak dizel
Bolid: FIAT SEICENTO 1,1 |
|
|
Witam.Problem dotyczy silnika co wcześniej, na wolnych obrotach dżwięk pracy silnika przypomina pracę dizla,dżwięk pochodzi jakby z pod głowicy.Pozornie silnik jest mocny i reaguje na pedał,niepokoi mnie ten dżwięk,proszę o radę.Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-11-2014, 18:29
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Ten typ tak ma. Stukają popychacze albo zdarza się, że również tłoki. Jeździć albo zrobić swap. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-11-2014, 23:09 Re: Silnik 1,1pracuje jak dizel
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
FEMAR napisał/a: | Witam.Problem dotyczy silnika co wcześniej, na wolnych obrotach dżwięk pracy silnika przypomina pracę dizla,dżwięk pochodzi jakby z pod głowicy.Pozornie silnik jest mocny i reaguje na pedał,niepokoi mnie ten dżwięk,proszę o radę.Pozdrawiam. |
Luz zaworowy ustaw na 035s/0,45w i daj mu jakiś normalny olej.Wiekszość chodzi jak diesel, bo luzy zaworowe mają za duże/nierówne i chodzą na minerale zwanym semisyntetic-np. mobil 10w40-standard. i standard większość cieknie spod pokrywy-10min. podpiłowanie nóżek i 25-45zł uszczelka
Tłoki i szklanki tak, ale bardzo rzadko w serii.Popychacze?-gdzie one są |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-11-2014, 15:27
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Tłoki i szklanki tak, ale bardzo rzadko w serii |
bardzo dużo MPI stuka, a np. po 2009r w każdym silniku stukały po 20 000km, absolutnie w każdym!
Paweł1984 napisał/a: | Luz zaworowy ustaw na 035s/0,45w |
kolejna bzdura, bo dane do PRECYZYJNEGO ustawienia są poniżej:
Dla SPI ssący 0,4; wydech 0,5 tolerancja 0,05
Dla MPI ssący 0,3; wydech 0,4 tolerancja 0,05
Paweł1984 napisał/a: | Popychacze?-gdzie one są |
masz braki w wiedzy? to się doucz
http://www.ruville.com/fi...ten_P_2011L.pdf
przyda ci się ten materiał, do fiata odnosi się punkt 3.1.1 |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-11-2014, 16:56
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | Tłoki i szklanki tak, ale bardzo rzadko w serii |
bardzo dużo MPI stuka, a np. po 2009r w każdym silniku stukały po 20 000km, absolutnie w każdym!
Paweł1984 napisał/a: | Luz zaworowy ustaw na 035s/0,45w |
kolejna bzdura, bo dane do PRECYZYJNEGO ustawienia są poniżej:
Dla SPI ssący 0,4; wydech 0,5 tolerancja 0,05
Dla MPI ssący 0,3; wydech 0,4 tolerancja 0,05
Paweł1984 napisał/a: | Popychacze?-gdzie one są |
masz braki w wiedzy? to się doucz
http://www.ruville.com/fi...ten_P_2011L.pdf
przyda ci się ten materiał, do fiata odnosi się punkt 3.1.1 |
Nie muszę na szczęście, żyj teorią, forami, punktami,książkami tych silników w 10-kach specyfikacji złożyłem wystarczająco, żebyś pośmiać się tylko z ciebie.... |
|
|
|
 |
peter.k
nówka sztuka ;)
Wiek: 51 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-11-2014, 20:33
Bolid: Seicento Sporting '02 |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | bardzo dużo MPI stuka, a np. po 2009r w każdym silniku stukały po 20 000km, absolutnie w każdym! |
Tłoki czy szklanki (popychacze)?
Mam też takie klekotanie u siebie w MPI, czasami jest, czasami znika, też doszukuję się przyczyny. Na zimno zawsze cicho |
_________________  |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-11-2014, 00:27
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
peter.k, ja wywnioskowałem z postu ir3n3usz, że to normalne i nie ma się czym przejmować, może zatem nie ma co sobie tym głowy zawracać i doszukiwać się jakiejś przyczyny |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2014, 11:14
|
|
|
Na zimno jest ciszej dlatego że wyższa lepkość oleju skuteczniej kasuje luzy - jeżeli ktoś jest wyczulony akustycznie to można sobie pomóc zalewając sae 5w50
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-11-2014, 18:45
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
peter.k napisał/a: | Tłoki czy szklanki (popychacze)? |
w nowych silnikach stukały popychacze, przez źle obrobione gniazda. Kilka silników do mnie trafiło jeszcze w czasie gwarancji. W starych MPI wyeksploatowanych stukały też tłoki, dla niektórych 100tyś. km to było już za dużo. Mój skończył się przy 120tyś. kumpel miał to samo w swoim MPI. W SPI nie spotkałem się ze stukami takiego pochodzenia. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
FEMAR
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Wrz 2014 Posty: 20 Skąd: SĘDZISZÓW MŁP
|
Wysłany: 01-12-2014, 18:53
Bolid: FIAT SEICENTO 1,1 |
|
|
Ten typ tak ma. Stukają popychacze albo zdarza się, że również tłoki. Jeździć albo zrobić swap.[/quote] WITAM.Skoro ten typ tak ma,to będę jeżdził ile się da,a po czym poznam że już czas na remont silnika bo swap mnie nie interesuje,proszę o informację w tym temacie.Życzę zdrowia. |
_________________
|
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-12-2014, 19:34
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
U mnie klekocze jak jest zimny i jest zimno. W mróz (od -5 do ...) uspokaja się po 20-40km jazdy. Osiągi też ma dobre choć czasem szarpie przy niskich obrotach przy wciśniętym mocniej pedale gazu. Podejrzewam że mam podpalone zawory, ponieważ podciśnienie w dolocie wynosi 300hPa na wolnych obrotach. Co ciekawe aktualny przebieg to 167kkm i nie było potrzeby regulowania luzu zaworowego.
Jak był nowy to przy 3tyś. obr/min (5 bieg 110) to też było słychać delikatny klekot. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-12-2014, 20:20
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Bandzior napisał/a: | ponieważ podciśnienie w dolocie wynosi 300hPa na wolnych obrotach |
to jest norma dla zdrowego silnika |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|