FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1,1pracuje jak dizel
Autor Wiadomość
FEMAR 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: SĘDZISZÓW MŁP
Wysłany: 27-11-2014, 18:20   Silnik 1,1pracuje jak dizel
   Bolid: FIAT SEICENTO 1,1


Witam.Problem dotyczy silnika co wcześniej, na wolnych obrotach dżwięk pracy silnika przypomina pracę dizla,dżwięk pochodzi jakby z pod głowicy.Pozornie silnik jest mocny i reaguje na pedał,niepokoi mnie ten dżwięk,proszę o radę.Pozdrawiam.
_________________
:D
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 27-11-2014, 18:29   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Ten typ tak ma. Stukają popychacze albo zdarza się, że również tłoki. Jeździć albo zrobić swap.
_________________
Moje Seicento
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-11-2014, 23:09   Re: Silnik 1,1pracuje jak dizel
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


FEMAR napisał/a:
Witam.Problem dotyczy silnika co wcześniej, na wolnych obrotach dżwięk pracy silnika przypomina pracę dizla,dżwięk pochodzi jakby z pod głowicy.Pozornie silnik jest mocny i reaguje na pedał,niepokoi mnie ten dżwięk,proszę o radę.Pozdrawiam.

Luz zaworowy ustaw na 035s/0,45w i daj mu jakiś normalny olej.Wiekszość chodzi jak diesel, bo luzy zaworowe mają za duże/nierówne i chodzą na minerale zwanym semisyntetic-np. mobil 10w40-standard. i standard większość cieknie spod pokrywy-10min. podpiłowanie nóżek i 25-45zł uszczelka :]
Tłoki i szklanki tak, ale bardzo rzadko w serii.Popychacze?-gdzie one są :))
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-11-2014, 15:27   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Paweł1984 napisał/a:
Tłoki i szklanki tak, ale bardzo rzadko w serii


bardzo dużo MPI stuka, a np. po 2009r w każdym silniku stukały po 20 000km, absolutnie w każdym!



Paweł1984 napisał/a:
Luz zaworowy ustaw na 035s/0,45w


kolejna bzdura, bo dane do PRECYZYJNEGO ustawienia są poniżej:

Dla SPI ssący 0,4; wydech 0,5 tolerancja 0,05
Dla MPI ssący 0,3; wydech 0,4 tolerancja 0,05




Paweł1984 napisał/a:
Popychacze?-gdzie one są


masz braki w wiedzy? to się doucz

http://www.ruville.com/fi...ten_P_2011L.pdf

przyda ci się ten materiał, do fiata odnosi się punkt 3.1.1
_________________
Moje Seicento
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-11-2014, 16:56   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


ir3n3usz napisał/a:
Paweł1984 napisał/a:
Tłoki i szklanki tak, ale bardzo rzadko w serii


bardzo dużo MPI stuka, a np. po 2009r w każdym silniku stukały po 20 000km, absolutnie w każdym!



Paweł1984 napisał/a:
Luz zaworowy ustaw na 035s/0,45w


kolejna bzdura, bo dane do PRECYZYJNEGO ustawienia są poniżej:

Dla SPI ssący 0,4; wydech 0,5 tolerancja 0,05
Dla MPI ssący 0,3; wydech 0,4 tolerancja 0,05




Paweł1984 napisał/a:
Popychacze?-gdzie one są


masz braki w wiedzy? to się doucz

http://www.ruville.com/fi...ten_P_2011L.pdf

przyda ci się ten materiał, do fiata odnosi się punkt 3.1.1


Nie muszę na szczęście, żyj teorią, forami, punktami,książkami tych silników w 10-kach specyfikacji złożyłem wystarczająco, żebyś pośmiać się tylko z ciebie.... :]
 
 
 
peter.k 
nówka sztuka ;)

Wiek: 51
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-11-2014, 20:33   
   Bolid: Seicento Sporting '02


ir3n3usz napisał/a:
bardzo dużo MPI stuka, a np. po 2009r w każdym silniku stukały po 20 000km, absolutnie w każdym!

Tłoki czy szklanki (popychacze)?
Mam też takie klekotanie u siebie w MPI, czasami jest, czasami znika, też doszukuję się przyczyny. Na zimno zawsze cicho
_________________
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-11-2014, 00:27   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


peter.k, ja wywnioskowałem z postu ir3n3usz, że to normalne i nie ma się czym przejmować, może zatem nie ma co sobie tym głowy zawracać i doszukiwać się jakiejś przyczyny :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2014, 11:14   

Na zimno jest ciszej dlatego że wyższa lepkość oleju skuteczniej kasuje luzy - jeżeli ktoś jest wyczulony akustycznie to można sobie pomóc zalewając sae 5w50 :wink:

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 29-11-2014, 18:45   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


peter.k napisał/a:
Tłoki czy szklanki (popychacze)?


w nowych silnikach stukały popychacze, przez źle obrobione gniazda. Kilka silników do mnie trafiło jeszcze w czasie gwarancji. W starych MPI wyeksploatowanych stukały też tłoki, dla niektórych 100tyś. km to było już za dużo. Mój skończył się przy 120tyś. kumpel miał to samo w swoim MPI. W SPI nie spotkałem się ze stukami takiego pochodzenia.
_________________
Moje Seicento
 
 
FEMAR 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: SĘDZISZÓW MŁP
Wysłany: 01-12-2014, 18:53   
   Bolid: FIAT SEICENTO 1,1


Ten typ tak ma. Stukają popychacze albo zdarza się, że również tłoki. Jeździć albo zrobić swap.[/quote] WITAM.Skoro ten typ tak ma,to będę jeżdził ile się da,a po czym poznam że już czas na remont silnika bo swap mnie nie interesuje,proszę o informację w tym temacie.Życzę zdrowia.
_________________
:D
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-12-2014, 19:34   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


U mnie klekocze jak jest zimny i jest zimno. W mróz (od -5 do ...) uspokaja się po 20-40km jazdy. Osiągi też ma dobre choć czasem szarpie przy niskich obrotach przy wciśniętym mocniej pedale gazu. Podejrzewam że mam podpalone zawory, ponieważ podciśnienie w dolocie wynosi 300hPa na wolnych obrotach. Co ciekawe aktualny przebieg to 167kkm i nie było potrzeby regulowania luzu zaworowego.


Jak był nowy to przy 3tyś. obr/min (5 bieg 110) to też było słychać delikatny klekot.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 01-12-2014, 20:20   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Bandzior napisał/a:
ponieważ podciśnienie w dolocie wynosi 300hPa na wolnych obrotach


to jest norma dla zdrowego silnika
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum