FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Miska olejowa
Autor Wiadomość
Morcin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 36
Skąd: Tychy
Wysłany: 28-05-2008, 12:56   Miska olejowa
   Bolid: Seicento 900+gas


Witam Mam taki problem: około 2 tygodnie uszczelniałem miskę olejową bo mi ciekła, wymieniłem przy okazji olej, nowa uszczelka oryginalna, wszystko dobrze przykręciłem i było ok. Wczoraj patrzę pod auta a tu znów olej leci dokręcam śrubki a tu luźne, dokręcenie nic nie pomogło dalej cieknie z pod miski od strony korka spustowego. Co może być przyczyną tego wycieku? I dlaczego śrubki się same odkręcają? Może odkręcę miskę posmaruje silikonem spód i górę uszczelki a pod śruby dam podkładki sprężynujące jak radzicie?
_________________
Morcin
 
 
asamer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 3
Skąd: Piekary ?l.
Wysłany: 28-05-2008, 13:15   
   Bolid: Fiat Seicento 0,9


Nie wiem co prawda dlaczego odkręcają Ci się śrubki, ale przed montażem uszczelki należało przejechać ją silikonem, tak, to jest, że niestety sama uszczelka często nie wystarcza. W niektórych sejach nie ma nawet uszczelki, a jest sam silikon. Najczęściej uszczelka nie przylega właściwie po bokach miski i tam też trzeba dać najwięcej silikonu.
 
 
TOMASZ 27 
Smakosz ... z dziurk? ...

Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 152
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 28-05-2008, 13:23   miska
   Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car


Dla swietego spokoju poraktuj śrubki specjalnym klejem ktory zabezpieczas śruby przed odkręcaniem silikonem tez posmaruj uszczelke
_________________
Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze :))
 
 
p2rek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: WRC
Wysłany: 28-05-2008, 19:46   
   Bolid: Seicento 0.9 - 2002r


z klejem to bym uważał bo kiedy zajdzie potrzeba to już nie będzie można odkręcić albo się główka ukręci. Ogólnie możesz zmienić śruby (może gwint jest wyrobiony i przy dużych drganiach się powoli luzują - na pewno nie puszczą ale luzować się mogą. A co do uszczelki to faktycznie silikonel lepiej przeciągnąć.
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 29-05-2008, 00:44   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Cześć.Kleju w żadnym przypadku nie używaj ta uszczelka pewnie będzie już do wyrzucenia.Kup nową oryginalną i posmaruj ja pastą (z dwóch stron) do misek olejowych firmy GATES(mówimy gejc ,specjalna pasta silikonowa do misek,pokryw zaworów,wszelkich połączeń odporna na temperaturę i olej) jest ona droga bo mała tubka kosztuje 23zł ale efekt gwarantowany i na śrubki możesz dać też trochę.Po zdemontowaniu miski dokładnie ją oczyść i wymyj bęzyną ekstrakcyjną lub czyścikiem do tarcz hamulcowych(są dostępne w spreju) i po posmarowaniu pastą odczekaj ok.10 minut i wszystko poskręcaj jak ostatnio z czuciem.Dodam że w moim SC miska mi zgniła czy przerdzewiała i musiałem kupić nową ,w 1100 nie ma uszczelki zakładamy nową na paście jak narazie 2500km i jest sucho.
_________________

 
 
 
Morcin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 36
Skąd: Tychy
Wysłany: 29-05-2008, 13:18   
   Bolid: Seicento 900+gas


ok dzięki wszystkim
heniog1 napisał/a:
do misek olejowych firmy GATES

mam coś jeszcze lepszego silikon firmy loctite(loktajt)niema nic lepszego.
wczoraj wszystko poskręcałem i narazie jest ok zobacze co bedzie dalej
_________________
Morcin
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 30-05-2008, 00:35   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


I o to chodzi liczy się efekt oby nie kapało ja używam Gatsa i nie zawiodłem się ale zainteresuę sie firmą loctite.
_________________

 
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 30-05-2008, 13:20   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Pierwsza zasadnicza rzecz - gdzie to dostać :?: .
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
warzywniak7 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 4
Skąd: WND
Wysłany: 30-05-2008, 15:34   Re: Miska olejowa
   Bolid: Seicento Van 1.1 MPI + Johnny II ASC


Morcin napisał/a:
Wczoraj patrzę pod auta a tu znów olej leci dokręcam śrubki a tu luźne, dokręcenie nic nie pomogło


ale chyba nie naderwałeś gwintu za mocno dociągając ?
 
 
Morcin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 36
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-05-2008, 17:34   
   Bolid: Seicento 900+gas


warzywniak7 napisał/a:
ale chyba nie naderwałeś gwintu za mocno dociągając ?

nie oberwałem poprostu dokręciłem z czuciem.
_________________
Morcin
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 31-05-2008, 09:19   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


barthez napisał/a:
Pierwsza zasadnicza rzecz - gdzie to dostać :?: .


Praktiker, Castorama czy inne OBI, lub sklep motoryzacyjny, te z częściami do ciężarówek na pewno to mają.
 
 
 
adaśko 
nówka sztuka ;)

Wiek: 59
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-01-2016, 10:30   
   Bolid: Seicento SX


Witam.
Mam pytanie odnośnie uszczelki pod miską olejową. W sklepach mówiono, że są różne, do 02-1998 roku i po, nigdzie nie mogli znaleźć czym się różnią. Mógłby ktoś pomóc mi w czym tkwi różnica i jak dojść jaka będzie pasowała do mojego sejka? Kupiony był w lipcu 98 roku i widzę, że w najbliższym czasie czeka mnie jej wymiana.
Będę wdzięczny za pomoc.
_________________
Pozdrawiam Adam
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-01-2016, 10:42   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


adaśko napisał/a:
Witam.
Mam pytanie odnośnie uszczelki pod miską olejową. W sklepach mówiono, że są różne, do 02-1998 roku i po, nigdzie nie mogli znaleźć czym się różnią. Mógłby ktoś pomóc mi w czym tkwi różnica i jak dojść jaka będzie pasowała do mojego sejka? Kupiony był w lipcu 98 roku i widzę, że w najbliższym czasie czeka mnie jej wymiana.
Będę wdzięczny za pomoc.


Nie wiem czy się różnią i czym, ale przecież podajesz rocznik 98-02 a seja masz z 98roku więc w czym problem, kup taką która pasuje rocznikowo.
Zresztą ja bym sobie uszczelkę darował i składał tylko na siliconie. Kiedyś wsadziłem taką uszczelkę i musiałem ponownie demontować miskę i składać tylko na siliconie bo uszczelka przepuszczała. Nawet oryginalnie chyba miski zakładane są na siliconie a nie uszczelce.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
adaśko 
nówka sztuka ;)

Wiek: 59
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-01-2016, 10:50   
   Bolid: Seicento SX


barkor napisał/a:
adaśko napisał/a:
Witam.
Mam pytanie odnośnie uszczelki pod miską olejową. W sklepach mówiono, że są różne, do 02-1998 roku i po, nigdzie nie mogli znaleźć czym się różnią. Mógłby ktoś pomóc mi w czym tkwi różnica i jak dojść jaka będzie pasowała do mojego sejka? Kupiony był w lipcu 98 roku i widzę, że w najbliższym czasie czeka mnie jej wymiana.
Będę wdzięczny za pomoc.


Nie wiem czy się różnią i czym, ale przecież podajesz rocznik 98-02 a seja masz z 98roku więc w czym problem, kup taką która pasuje rocznikowo.
Zresztą ja bym sobie uszczelkę darował i składał tylko na siliconie. Kiedyś wsadziłem taką uszczelkę i musiałem ponownie demontować miskę i składać tylko na siliconie bo uszczelka przepuszczała. Nawet oryginalnie chyba miski zakładane są na siliconie a nie uszczelce.

Nie zrozumieliśmy się, pytają czy mam auto do lutego 98 czy po lutym 98 roku. Sam zachodzę w głowę, bo chyba Seicento produkują od 98 roku, może pierwsze modele miały inną miskę :znudzony: . Zostało mi podjechać do serwisu i spróbuję ustalić.
Dzięki.
_________________
Pozdrawiam Adam
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-01-2016, 12:20   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ej a nie jest tak, że to sprzedawca, źle zrozumiał oznaczenie 98-02? 02 to nie miesiąc a rok, sporo części dzieli się na taki rocznik, bo w 2002 wprowadzili 1.1mpi. Silniki ze stycznia 98 na pewno się niczym nie różniły od tych wsadzanych od lutego (seje produkują od 98r, więc chodziło by tylko o pierwszy miesiąc produkcji...).
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum