FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wielkie problem
Autor Wiadomość
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
  Wysłany: 27-11-2013, 19:22   Wielkie problem
   Bolid: Seicento


Witam !
Panowie i Panie...Mam wielki problem. Nie wiem czy będę go umiał wyjaśnić, ale to się okaże.
Otóż kupiłem sejko które miało przełącznik pompki paliwa, gdy przełączam na gaz wyłączam pompke paliwa przełącznikiem. To jest pierwszy problem ! Jak to zrobić aby było bez tego przełącznika i wszystko chodziło ? Drugi problem to taki, że mój brat od którego go kupiłem zamontował drugi przełącznik którym wyłącza i włącza sie wstryk, bo rozładowywał on akumulator. Jest tu jakiś szczpec który umie to ogarnąć i wyjaśnić mi jak to zrobić ?
Bardzo proszę o pomoc, bo może uda mi sie zaoszczędzić kase na elektryka ?
Ostatnio zmieniony przez kurek1993 27-11-2013, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-11-2013, 20:13   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli to SPI to w pierwszym przypadku tzn pompy paliwa dostań się do wyłącznika i idź po przewodach gdzie jest wpięty w instalację samochodu. Odłącz te kable i połącz bezpośrednio instalację tak jak było fabrycznie. Pompa będzie pracowała cały czas po odpaleniu silnika jak fabrycznie. Chyba że chcesz założyć przekaźnik i automatycznie na LPG pompa nie będzie pracowała. Ja tak mam kilka lat i jest ok.
W przypadku drugim po co odcinanie wtrysku? To powinien załatwiać emulator wtrysku lub zwykły przekaźnik. Sam wtryskiwacz jest odłaczany po zgaszeniu samochodu i nie może fizycznie pobierać prądu
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 27-11-2013, 20:31   
   Bolid: Seicento


macher, Właśnie wtrysk pobiera prąd, bo po odłączeniu wstrysku akumulator się nie rozładowuje. A jak założyć ten przekaźnik zeby pompe wyłączać jak włączam LPG ?
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 27-11-2013, 20:37   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


kurek1993, pobiera tylko dlatego że masz coś poje... z elektryką :)
Po prostu trzeba dojść co jest nie tak tam, ale tu przez neta nikt nic nie zrobi, to trzeba zobaczyć...
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 27-11-2013, 20:39   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ale musisz mieć tam namieszane - wtrysk powinien wyłączać się sam przy przełączeniu na gaz a pompa niech sobie pracuje bo w SPI jest powrót z pompy do baku i moze pracować na stałe nic jej się od tego nie stanie.
Z tym musisz zrobić jak napisał macher,

wtrysk nie może rozładować akumulatora bo to bierze tak mało prądu że bateria by wystarczyła na dłuugi czas otwarcia wtrysku. i wtrysk działa tylko wtedy kiedy steruje nim komputer. Jakiś stasiek sąsiad "mechanik" ci tam rzeźbił ten gaz i ogólnie samochód ?

Wgl napsiz co ty masz za silnik w tym seju ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 27-11-2013, 20:44   
   Bolid: Seicento


Silnik seryjny 900 SPI w Lpg...
Pompę postaram sobie sam zrobić ale ten wtrysk... Brat go już takiego kupił. Jak nie było tego wyłącznika to sejek rano był rozładowany. Zrobil przełacznik i akumulator trzyma dobrze, więc to raczej wtrysk rozładowywał... Chyba jednak oddam go do elektryka
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-11-2013, 22:42   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zobacz czy czerwony przekaźnik nad sterownikiem wtrysku rozłącza obwód po wyłaczeniu stacyjki. Czy przerywa obwód na wejsciach 30 i 87 (na tych większych wejsciach) bo tu podejrzewam że przekaźnik cały czas podaje plus (wtedy też pompa pracuje cały czas niezależnie od kluczyka) lub źle podpięte odcięcie wtryskiwacza na LPG
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 12-12-2013, 15:35   
   Bolid: Seicento


Witam. Mam nowy problem. Mianowicie mam problem taki, ze nie mam iskry na 1 z cewek(1 cewka). Gdy zamienie kostki na cewkach co ida od komputera to iskra pojawia pojawia sie na tej cewce ale znika na 2. Co moze byc za przyczyna? Dodam, ze komputer zostal wymieniony, Przewody sa drozne. Podpowie kgos?
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 12-12-2013, 17:54   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


A jak przewody mogą być drożne? O paliwowych piszesz, czy wodnych? W elektryce nie ma takiego pojęcia.
Jak już to ciągłość przewodów jest zachowana. Ale tu bym spekulował, że się mylisz. Trzeba by sprawdzić ciągłość przewodów za pomocą miernika i po sprawie, ewentualnie pozdejmować z nich te osłonki/taśmę izolacyjną i wtedy zobaczyć.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 12-12-2013, 19:29   
   Bolid: Seicento


Sprawdzame przewody miernikiem. Przejscie jest napięcie tez a iskry brak...

Witam. Okazało się ze ktoś ostro przy tym sejko majstrował w elektryce i jest meksyk. Przewód doprowadzający mase ze stacyjki jest głośnikowy i nawet nie zostało zlutowane tylko skręcone, dostało wilgoci i zaśniedziało, dlatego miernik pokazywał, że jest wszystko ok.... Jutro zabieram się za elektrykę i robie jak powinno być.
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 13-12-2013, 20:58   
   Bolid: Seicento


Witam. Nadal to samo.. Pochodził troche i powrót od nowa... Przewody od kompa do ida do kostki od cewki są sprawne(jest napięcie) masa jest, nowe przewody, cewki, świece, komputer i nic. Samochód nie pali na dwóch garach. Na (1,4) iska jest, a na (2,3) brak. Jak przełoże kostki od cewek to jest odwrotnie. Gdzie może być przyczyna ? Zaraz zamawiam złącze diagnostyczne i we wtorek przyjedzie elektryk. Może ktoś miał taki przypadek ?
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-12-2013, 14:25   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


a przejście na kablach sprawdzasz panie kolego na odłączonym akumulatorze ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 14-12-2013, 17:57   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Ciągłość przewodów jeszcze raz i tyle w temacie, gdzieś masz walnięte.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
kurek1993 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 87
Skąd: Chodecz
Wysłany: 14-12-2013, 18:47   
   Bolid: Seicento


Przewody są dobre... Patrzyłem różnymi wskaźnikami, nawet najprostszą metodą.. 2 przewody i żarówka 12V. Wszystko jest ok.... Było już 3 mechaniorów i wszyscy zgłupieli... rozkładając ręce...
_________________
My one Sejqol :D

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=363166
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-12-2013, 19:05   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


kurek1993 napisał/a:
Samochód nie pali na dwóch garach. Na (1,4) iska jest, a na (2,3) brak. Jak przełoże kostki od cewek to jest odwrotnie. Gdzie może być przyczyna ?

Zamień cewki zapłonowe. Jeśli będzie tak samo i jesteś pewien połączeń przewodów to pozostaje jeszcze sterownik- tranzystor cewki. Jeśli po podmianie cewki będzie różnica na innej parze świec to cewka zapłonowa.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum