Brak iskry na 1/2 & 3/4 garze. |
Autor |
Wiadomość |
mlody^^
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 08-08-2011, 13:14 Brak iskry na 1/2 & 3/4 garze.
Bolid: Zipp Vapor |
|
|
Witam. Jestem tu nowy, więc jeżeli był już taki temat, to z góry przepraszam.
Mam problem, z Seicento 900 MPI. Od pewnego czasu robi mi żarty. Z początku zaczęło się niewinnie - silnik odpalał na 2 garach, jednak kilka przegazówek i wszystkie gary powracały do świata żywych. W ciągu ostatniego tygodnia stała się katastofa. Z miejskiego pomykacza stałem się prawdziwą zawalidrogą, ponieważ teraz mam silnik dwucylindrowy o pojemności 450cmm i 19,5KM.
Z początku mój pomysł - padła sonda lambda, jednak to raczej nie to, ponieważ nie mam iskry na 2 garach.
Dodam, że świece i kable WN były wymieniane w poprzednie wakacje, więc raczej one są dobre. Czy w SC występuje kopułka/aparat zapłonowy jak w 126p, co mogłoby odpowiadać za brak iskry ?
Czy może to cewka ?
Czekam na propozycje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 08-08-2011, 14:26
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Nie ma kopułki i aparatu, tylko jest cewka zapłonowa sterowana a sygnał do iskry daje czujnik położenia wału. Może to być uszkodzona cewka zapłonowa, albo przewody do niej uszkodzone. Są dwie cewki, każda odpowiada że dwa cylindry. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
mlody^^
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Krasnosielc
|
Wysłany: 08-08-2011, 14:30
Bolid: Zipp Vapor |
|
|
Czyli albo padła cewka, albo jedna z cewek nie ma zasilania ? To już jakiś trop
Z tego co pamiętam iskra jest na 1 i 3 garze patrząc od strony akumulatora.
Wieczorkiem będę działał, ale czekam na inne propozycje
gandw, pomógł się należy |
_________________ 49ccm 4T driver |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 08-08-2011, 16:01 Re: Brak iskry na 1/2 & 3/4 garze.
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
mlody^^ napisał/a: |
Mam problem, z Seicento 900 MPI. | No niestety ja mam tylko SPI gdzie kupiłeś swojego?Na szczęście to ten sam układ zapłonowy do rzeczy... nie mamy silnika z wielopunktowym wtryskiem ale to szczegół. Co do cewek zapłonowych jak napisano powyżej są dwie. Jedna zasila cylindry zewnętrzne czyli 1i4 druga cylindry wewnętrzne czyli 2i3. Sprawdź która to cewka szwankuje wykręcając świece i patrząc na stan elektrod. Tam gdzie wypalone ładnie to cewka ok a gdzie okopcone(jak przerywa) to ta cewka szwankuje. Po przewodach dojdziesz. Gorzej jak to będzie np świeca 1i2 lub 3i4 .Wtedy możliwe wszystko od świec poprzez przewody zapłonowe i również cewki do przejrzenia. Jak chcesz cewki zmierzyć multimetrem to na uzwojeniu pierwotnym tam gdzie wchodzi zasilanie z centralki powinno być około 0.5-0.6 oma a na wyjściu na świece między dwoma biegunami wysokiego napięcia czyli na uzwojeniu wtórnym powinno byś około 7-8 tysięcy om. Pytanie zasadnicze na których cylindrach nie masz iskry? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 08-08-2011, 19:21
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Trzeba popatrzeć po kablach od której cewki do których świec jest doprowadzane napięcie, będzie widać jakie pary cylindrów obsługuje dana cewka. I tak jak napisano wyżej można sprawdzić po świecy na których garnkach nie pali |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
TOMASZ 27
Smakosz ... z dziurk? ...
Pomógł: 36 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 08-08-2011, 23:49
Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car |
|
|
Sprawdź i ewentualnie wyczyść wymyj czujnik położenia wału korbowego (takie małe coś kształtu pręta średnicy ok 15mm długości ok 30 mm z długim kabelkiem) dodatkowo i tak polecam wymiane świec i kabli wn a jeśli nie wyrzuciłeś fabrycznych kabli wn to załóż je na próbe |
_________________ Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze |
|
|
|
 |
|