FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki wałek do 1.1 SPI (zwykły czy 866)
Autor Wiadomość
zwara 
Bywalec

Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 28-03-2014, 14:05   Jaki wałek do 1.1 SPI (zwykły czy 866)
   Bolid: Seicento 1.1 s


Witam.
Mam pytanko. Miałem tydzień temu wymienianą uszczelkę pod głowicą i klawiaturą + planowanie + rozrząd + regulacja zaworów. Ponoć do wymiany jest jeszcze wałek bo ma zjechaną jedną krzywkę. Zastanawiam się czy wkładać zwykły czy 866, a może coś innego.
Tak więc pytanie:
Czy jak wstawię 866 to trzeba będzie coś jeszcze zmieniać, regulować ?
(Chodzi mi o rzeczy typu regulowanie zaworów, kompa itd.)

Jeśli nie ma żadnych problemów przy SPI, to włożę 866, może będzie lepiej się zbierał.
Aha, no i auto ma krótką skrzynie i lpg, podejrzewam że to nie ma wpływu, ale jakby co to piszcie.
Thx.
_________________

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-03-2014, 16:49   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wałek 866 jest zamienny z tym zwykłym od 1.1spi, więc nie trzeba nic zmieniać, ale luz zaworowy trzeba będzie wyregulować. Nie wiem na czym polegała regulacja zaworów, którą Tobie już zrobili skoro i tak wałek jest do wymiany. Nie ma znaczenia czy wsadzisz 1.1spi czy 866, bo i tak luz zaworowy trzeba będzie ustawiać w obu przypadkach.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
marny02 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 274
Skąd: wielkopolska PCT
Wysłany: 29-03-2014, 13:10   
   Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V


barkor napisał/a:
Nie wiem na czym polegała regulacja zaworów, którą Tobie już zrobili skoro i tak wałek jest do wymiany.

Jak to nie rozumiesz. Ustawili mu normalnie luz tak jak powinno być. Wałek przeważnie wyciera się w miejscu jego największego wzniosu. Luzy ma ustawione dobrze tylko zawór nie otwiera się tyle ile powinien ot cała filozofia. Koledze ustawili luzy żeby klient był zadowolony lub tylko tak powiedzieli :grin:
_________________

 
 
 
zwara 
Bywalec

Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 31-03-2014, 09:00   
   Bolid: Seicento 1.1 s


Luzy zostały chyba ustawione że tak powiem "według książki".
Ok, to wezmę ten 866. A LPG nie będzie wariować ?
Aha i czy luzy muszą być ustawione inaczej przy wałku 866 i zwykłym ?
Thx.
_________________

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31-03-2014, 10:06   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Na LPG się nie znam, ale możliwe, że trzeba będzie coś wyregulować. Nie wiem czy jest sens w samochodzie z LPG montowanie tego 866, różnica pewnie nie będzie w ogóle odczuwalna, a właśnie możliwe, że dodatkowo będziesz musiał jechać na regulację LPG.
Wg książki, luzy dla 1.1spi to dolotowe 0,40 wydechowe 0,50 (+/-0,05), a dla silnika 1.2MPI (czyli tego z wałkiem 866) odpowiednio 0,35 i 0,40 (+/-0,05), czyli luzy są inne.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
zwara 
Bywalec

Wiek: 43
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 31-03-2014, 16:25   
   Bolid: Seicento 1.1 s


Aha czyli luzy trzeba by zmieniać.
Co do sensu, to na lpg rzecz jasna różnicy odczuwalnej być nie musi.
Treningi i kjsy naturalnie przejeżdżam na benzynie, i tu liczę na jakąś małą poprawę.
No, ale jak ma auto nie chodzić poprawnie na lpg to dam zwykły wałek bo robię z 200km dziennie. Skonsultować się przyjdzie z kumatym gazownikiem.
Jakby ktoś miał wałek 866 oraz lpg dajcie znać jak to chodzi.
_________________

 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-03-2014, 18:21   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Sama wymiana wałka raczej nic Ci nie da. Co innego razem z głowicą od 1.2 - temat na forum poruszany nie raz ale to oczywiście wiąże się z "odrobiną" dłubania. Głowicę z wałkiem idzie znaleźć za ok 200 - 250 zł.
Zastanów się, czy zamiast wydawać kasę na eksperymenty nie kupić po prostu całego 1.2 i przełożyć gaz. Ostatnio za 700zł ktoś wystawiał taki razem ze skrzynią.
A ponieważ masz SPI to odpada Ci mnóstwo zabawy z elektryką. Ja takiego szczęścia nie miałem :-?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2014, 10:41   
   Bolid: sporting 99'


DeZ napisał/a:
Sama wymiana wałka raczej nic Ci nie da. Co innego razem z głowicą od 1.2 - temat na forum poruszany nie raz ale to oczywiście wiąże się z "odrobiną" dłubania. Głowicę z wałkiem idzie znaleźć za ok 200 - 250 zł.
Zastanów się, czy zamiast wydawać kasę na eksperymenty nie kupić po prostu całego 1.2 i przełożyć gaz. Ostatnio za 700zł ktoś wystawiał taki razem ze skrzynią.
A ponieważ masz SPI to odpada Ci mnóstwo zabawy z elektryką. Ja takiego szczęścia nie miałem :-?


każdy wątek tego typu się tak konczy :mg: ;D ktos pyta o poradę czy kupić wałek za 100zł i czy bedzie różnica a konczy z propozycją wsadzenia 1.2 którego koszt wyniesie z 20 razy tyle :D

przy takim zastosowaniu auta jaki masz obecnie, nic bym nie ruszał bo różnicy nie odczujesz.
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2014, 17:17   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


horcio - 100% racji ale lepiej koledze wyjaśnić na piśmie tutaj zanim popłynie z kasą :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-04-2014, 20:07   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Wstawiasz 866 regulujesz wszyskie ssące na 0,3, w-0,4 i jedziesz minimalnie lepiej od serii na wyższych obrotach.
Przy lpg korygujesz skład mieszanki byle nie za ubogo-od tego jest gazownik-w teoprii.
Sama zmiana wałka to prawie nie wyczuwalna różnica, ale jak masz okazję za 100-150zł dodać coś to warto-wartości katalogowe luzów Cię nie interesują.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum