Jaki wałek do 1.1 SPI (zwykły czy 866) |
Autor |
Wiadomość |
zwara
Bywalec
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28-03-2014, 14:05 Jaki wałek do 1.1 SPI (zwykły czy 866)
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Witam.
Mam pytanko. Miałem tydzień temu wymienianą uszczelkę pod głowicą i klawiaturą + planowanie + rozrząd + regulacja zaworów. Ponoć do wymiany jest jeszcze wałek bo ma zjechaną jedną krzywkę. Zastanawiam się czy wkładać zwykły czy 866, a może coś innego.
Tak więc pytanie:
Czy jak wstawię 866 to trzeba będzie coś jeszcze zmieniać, regulować ?
(Chodzi mi o rzeczy typu regulowanie zaworów, kompa itd.)
Jeśli nie ma żadnych problemów przy SPI, to włożę 866, może będzie lepiej się zbierał.
Aha, no i auto ma krótką skrzynie i lpg, podejrzewam że to nie ma wpływu, ale jakby co to piszcie.
Thx. |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-03-2014, 16:49
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wałek 866 jest zamienny z tym zwykłym od 1.1spi, więc nie trzeba nic zmieniać, ale luz zaworowy trzeba będzie wyregulować. Nie wiem na czym polegała regulacja zaworów, którą Tobie już zrobili skoro i tak wałek jest do wymiany. Nie ma znaczenia czy wsadzisz 1.1spi czy 866, bo i tak luz zaworowy trzeba będzie ustawiać w obu przypadkach. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
marny02
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 274 Skąd: wielkopolska PCT
|
Wysłany: 29-03-2014, 13:10
Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V |
|
|
barkor napisał/a: | Nie wiem na czym polegała regulacja zaworów, którą Tobie już zrobili skoro i tak wałek jest do wymiany. |
Jak to nie rozumiesz. Ustawili mu normalnie luz tak jak powinno być. Wałek przeważnie wyciera się w miejscu jego największego wzniosu. Luzy ma ustawione dobrze tylko zawór nie otwiera się tyle ile powinien ot cała filozofia. Koledze ustawili luzy żeby klient był zadowolony lub tylko tak powiedzieli |
_________________
|
|
|
|
|
zwara
Bywalec
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31-03-2014, 09:00
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Luzy zostały chyba ustawione że tak powiem "według książki".
Ok, to wezmę ten 866. A LPG nie będzie wariować ?
Aha i czy luzy muszą być ustawione inaczej przy wałku 866 i zwykłym ?
Thx. |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31-03-2014, 10:06
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Na LPG się nie znam, ale możliwe, że trzeba będzie coś wyregulować. Nie wiem czy jest sens w samochodzie z LPG montowanie tego 866, różnica pewnie nie będzie w ogóle odczuwalna, a właśnie możliwe, że dodatkowo będziesz musiał jechać na regulację LPG.
Wg książki, luzy dla 1.1spi to dolotowe 0,40 wydechowe 0,50 (+/-0,05), a dla silnika 1.2MPI (czyli tego z wałkiem 866) odpowiednio 0,35 i 0,40 (+/-0,05), czyli luzy są inne. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
zwara
Bywalec
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31-03-2014, 16:25
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Aha czyli luzy trzeba by zmieniać.
Co do sensu, to na lpg rzecz jasna różnicy odczuwalnej być nie musi.
Treningi i kjsy naturalnie przejeżdżam na benzynie, i tu liczę na jakąś małą poprawę.
No, ale jak ma auto nie chodzić poprawnie na lpg to dam zwykły wałek bo robię z 200km dziennie. Skonsultować się przyjdzie z kumatym gazownikiem.
Jakby ktoś miał wałek 866 oraz lpg dajcie znać jak to chodzi. |
_________________
|
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-03-2014, 18:21
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Sama wymiana wałka raczej nic Ci nie da. Co innego razem z głowicą od 1.2 - temat na forum poruszany nie raz ale to oczywiście wiąże się z "odrobiną" dłubania. Głowicę z wałkiem idzie znaleźć za ok 200 - 250 zł.
Zastanów się, czy zamiast wydawać kasę na eksperymenty nie kupić po prostu całego 1.2 i przełożyć gaz. Ostatnio za 700zł ktoś wystawiał taki razem ze skrzynią.
A ponieważ masz SPI to odpada Ci mnóstwo zabawy z elektryką. Ja takiego szczęścia nie miałem |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
horcio
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-04-2014, 10:41
Bolid: sporting 99' |
|
|
DeZ napisał/a: | Sama wymiana wałka raczej nic Ci nie da. Co innego razem z głowicą od 1.2 - temat na forum poruszany nie raz ale to oczywiście wiąże się z "odrobiną" dłubania. Głowicę z wałkiem idzie znaleźć za ok 200 - 250 zł.
Zastanów się, czy zamiast wydawać kasę na eksperymenty nie kupić po prostu całego 1.2 i przełożyć gaz. Ostatnio za 700zł ktoś wystawiał taki razem ze skrzynią.
A ponieważ masz SPI to odpada Ci mnóstwo zabawy z elektryką. Ja takiego szczęścia nie miałem |
każdy wątek tego typu się tak konczy ;D ktos pyta o poradę czy kupić wałek za 100zł i czy bedzie różnica a konczy z propozycją wsadzenia 1.2 którego koszt wyniesie z 20 razy tyle
przy takim zastosowaniu auta jaki masz obecnie, nic bym nie ruszał bo różnicy nie odczujesz. |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-04-2014, 17:17
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
horcio - 100% racji ale lepiej koledze wyjaśnić na piśmie tutaj zanim popłynie z kasą |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-04-2014, 20:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Wstawiasz 866 regulujesz wszyskie ssące na 0,3, w-0,4 i jedziesz minimalnie lepiej od serii na wyższych obrotach.
Przy lpg korygujesz skład mieszanki byle nie za ubogo-od tego jest gazownik-w teoprii.
Sama zmiana wałka to prawie nie wyczuwalna różnica, ale jak masz okazję za 100-150zł dodać coś to warto-wartości katalogowe luzów Cię nie interesują. |
|
|
|
|
|