Problemy po swapie na 16V |
Autor |
Wiadomość |
wesul
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-02-2016, 22:31 Problemy po swapie na 16V
Bolid: Zaklatkowane 1.2 16V |
|
|
Witam wszystkich,
Panowie poratujcie bo nie mogę skończyć swapa od listopada.
Wcześniej śmigałem na 1.1 z góra na 1.2 i było pięknie, tylko mocy mało.
Zrobiłem swap na 16V z Bravo i nie mogę dojść do ładu składu.
Trochę danych: motor z bravo, wtryski z P1, nowa pompa 3bar, nowe kable, nowe świece, błędów na kompie brak.
Generalnie wszystko prawie ogarnięte, ale motor nie bardzo chce się kręcić do odcinki - od ok. 5krpm ma problem z dokręceniem sie do końca - dokręca się ale dość powoli.
Drugi problem to tyrkolenie - wiem że podobno da się to wytroić. jakies namiary?
Pytanie; gdzie szukać przyczyny? W sumie sprawdziłem chyba wszystko z wyjątkiem ustawienia rozrządu.
Cała moja walka z żywiołem: https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/409432-tyrkolenie/
A może jest coś o czym nie wiem? |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-02-2016, 23:37
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Złe kółko na czujce położenia wału albo 'kopnięte' o kilka stopni daje właśnie brak odcinki - silnik do niej nie dochodzi albo kręci się poza jej normalnym punktem. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
wesul
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-02-2016, 23:46
Bolid: Zaklatkowane 1.2 16V |
|
|
X-raT napisał/a: | Złe kółko na czujce położenia wału albo 'kopnięte' o kilka stopni daje właśnie brak odcinki - silnik do niej nie dochodzi albo kręci się poza jej normalnym punktem. |
Kólko raczej na pewno z 1.1. Jutro sprawdzę.
Da się je przestawić? O ile pamiętam mocowane jest w klinem. |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-02-2016, 05:46
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Koło wału tak, ale chodzi mi o koło foniczne, napędzające altka. Ono może być wyrobione na pkt mocowania i choć jest na trzech śrubach to ma luz przód/tył, blisko 1,5 ząbka na cpw i daje spore przesunięcie zapłonu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
wesul
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-02-2016, 21:48
Bolid: Zaklatkowane 1.2 16V |
|
|
X-raT napisał/a: | Koło wału tak, ale chodzi mi o koło foniczne, napędzające altka. Ono może być wyrobione na pkt mocowania i choć jest na trzech śrubach to ma luz przód/tył, blisko 1,5 ząbka na cpw i daje spore przesunięcie zapłonu. |
Jeszcze jedno pytanie; poprzedni właściciel mial ten motor wytrojony na kompie z 1.1. Z tego co kiedys slyszalem komp z 1.1 ma mocno przesuniety zaplon w stosunku do 16v. Tylko w którą stronę?
Jaki powinien byc poprawny kat wyprzedzenia zaplonu na iaw scan? Bo ja mam 38-42st co chyba jest trochę dużo. |
|
|
|
|
proshotter
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 23-02-2016, 23:06
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Zapłon 1.1
1.2 16v P1
|
_________________ Sc 1.4 16v
YT
|
|
|
|
|
tomekz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: opole
|
Wysłany: 12-12-2020, 21:26 Problemy po swapie na 16V - DET gubi sygnał CPW
Bolid: sc |
|
|
Koledzy mierzyłem się z gubieniem sygnału z CPW przez DET3 po swapie na 16v.
Winne okazało się koło z którego CPW bierze sygnał. Miałem z 8V , po zmianie na koło z 16V problem znikł.
Może wiedza ta komuś pomoże i oszczędzi szukania. |
|
|
|
|
|