Skrzynia 6 biegów |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 19-11-2014, 20:23 Skrzynia 6 biegów
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Witam,
nie znam się na skrzyniach ale z ciekawości pytam.
Nie myślę o zawodach itd ale o codziennej jeździe(czasami wystartować z pod świateł itp). Sa jakieś przełożenia 64/ coś tam itd. Czy w ogóle warto wkładać czy nie?
Pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 19-11-2014, 20:42
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Jest 6 biegowa z punto 1 oraz ze stilo pierwsza jest bardzo krótka i na 6 łapie odcinke przy ok 170km/h druga ze stilo powyżej 200 |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2014, 21:03
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jeśli masz seja abartha to i tak masz w sumie bardzo krótką skrzynię biegów. Oczywiście 6biegowa będzie jeszcze krótsza, szczególnie ta z puntoI, ale do jazdy na co dzień to się ona średnio nadaje, lepsza będzie ta ze stilo gdzie 6stka to nadbieg i już się całkiem przyjemnie w trasie jedzie (tak mówią, bo ja osobiście nie testowałem). Ja mam obecnie skrzynię z abartha i powiem szczerze, że owszem, fajnie się zbiera, ale jest to uciążliwe w codziennej jeździe, trzeba się ostro nawachlować dźwignią zmiany biegów od skrzyżowania do skrzyżowania, no i w trasę zupełnie się nie nadaje. Ty masz pewnie koła 14stki to pewnie aż tak tego nie odczuwasz, ale przy 13stkach i oponie 175/50 to już się ta skrzynia daje we znaki. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 19-11-2014, 21:39
Bolid: CCS |
|
|
Z tego co sie orientuje, to skrzynia z abartha ma takie samo przelozenie glowne jak ta ze stilo, rozni je tylko dodatkowy 6sty bieg - ktory w trasie rzeczywiscie pomaga. Przelozenie tych skrzyn to 14x57 (4,07). Natomiast 6b z punto I ma przelozenie 13x64 (4,9) - czyli roznica jest spora. |
|
|
|
 |
MRBARTEK
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 9 Skąd: Dabrowa Gornicza
|
Wysłany: 19-11-2014, 22:19
Bolid: Brak poki co |
|
|
Do Seja z silnikiem 1.2 skrzynia ze Stilo pasuje z wersji z silnikiem 1.2 czy 1.4 też? I jeśli mam skrzynie vanowską i mam wsteczny w miejscu 6 biegu, to jeśli wymieniłbym skrzynie na 6 biegową to koszyk z lewarkiem też muszę wymienić? Jak tak to na jaki? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2014, 23:41
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
uxon napisał/a: | Z tego co sie orientuje, to skrzynia z abartha ma takie samo przelozenie glowne jak ta ze stilo, rozni je tylko dodatkowy 6sty bieg - ktory w trasie rzeczywiscie pomaga. Przelozenie tych skrzyn to 14x57 (4,07). Natomiast 6b z punto I ma przelozenie 13x64 (4,9) - czyli roznica jest spora. |
Sprawdziłem w kalkulatorze przełożeń i faktycznie ta skrzynia ze stilo to praktycznie to samo co abarth, jedynie jedynka jest w stilo nieco dłuższa niż w abarthcie, co jest w sumie na plus przy ruszaniu.
A 6stka z punto1 to z kolei niezły hardcore, tam 6bieg jest jeszcze krótszy niż 5bieg w abarthcie, do jazdy na co dzień zatem praktycznie taka skrzynia się nie nadaje...
MRBARTEK napisał/a: | Do Seja z silnikiem 1.2 skrzynia ze Stilo pasuje z wersji z silnikiem 1.2 czy 1.4 też? |
Pasują z obu wersji silnikowych. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-11-2014, 16:31
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Jeździłem ze skrzynią 6 ze stilo i powiem Wam w tajemnicy, że jest bardzo krótka pomimo koła 14 cali z oponą 195/45. Pomiędzy piątym a szóstym biegiem jest minimalna różnica. W porównaniu do sportingowej jest bardzo duża różnica, po przesiadce wydawało mi się, że sportingowa jest bardzo długa prawie jak "S". "6" z P1 to musi być masakra i wydaje mi się, że jednak za krótka do seja tym bardziej jak ktoś ma małe koło. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
DRS
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 14 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-11-2014, 17:58
Bolid: Seicento 1.2 & UNO TURBO |
|
|
Te skrzynie pasuja p&p do 1.1 ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-11-2014, 18:36
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | "6" z P1 to musi być masakra i wydaje mi się, że jednak za krótka do seja tym bardziej jak ktoś ma małe koło. |
Co kto lubi. Na imprezy jest ok fakt, że trzeba się nawachlować ale efekty są wymierne. Natomiast gdybym miał tym jechać w jakąś dłuższą trasę to bym się długo zastanawiał. Na 6 biegu przy 3k obrotów jest ok 85 km/h. W wybebeszonym aucie jadąc autostradą 120 daje się to odczuć wszystkimi zmysłami |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
Ostatnio zmieniony przez DeZ 20-11-2014, 18:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-11-2014, 18:38
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
DRS napisał/a: | Te skrzynie pasuja p&p do 1.1 ? | Nie tak do końca. Najczęściej trzeba zainwestować w inną łapę. Czasem w lewarek. Jak masz wsteczny podnoszony to pasuje.
Przydają się dystanse bo 6-stka skrzynia jest dłuższa i opona przy skręcaniu w prawo ociera. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
z0mek
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 404 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 20-11-2014, 18:51
Bolid: Odpychające się 95KM |
|
|
Czyli reasumując jeśli wkładać już '6' - zakładając, że auto do codziennej jazdy - to tylko ze stilo?
A przy silniku 1.4 sprawdzi się lepiej "6" ze stilo czy może "5" sportingowa albo "S"? |
_________________ dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry
Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65 |
|
|
|
 |
DRS
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 14 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-11-2014, 19:03
Bolid: Seicento 1.2 & UNO TURBO |
|
|
Czyli na 1/4 skrzynka z punto jest idealna ? W których punto wystepowały te skrzynie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-11-2014, 19:20
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
z0mek napisał/a: | zakładając, że auto do codziennej jazdy - to tylko ze stilo? |
Tak, bo łatwiej o zdrową skrzynię. Sporting(5) zaczyna ginąć śmiercią naturalną i coraz trudniej o zdrową skrzynię. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
DRS
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Lis 2014 Posty: 14 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-11-2014, 15:34
Bolid: Seicento 1.2 & UNO TURBO |
|
|
W których punto byly te skrzynie 6 ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-11-2014, 16:22
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Punto 1.1 SPI, ale nie w każdym. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|