| 
		Jaki wałek do 1.1 SPI (zwykły czy 866) | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 zwara  		  
		 
         Bywalec
  
                  Wiek: 44  Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2014, 14:05   Jaki wałek do 1.1 SPI (zwykły czy 866)
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 s                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. 
 
Mam pytanko. Miałem tydzień temu wymienianą uszczelkę pod głowicą i klawiaturą + planowanie + rozrząd + regulacja zaworów. Ponoć do wymiany jest jeszcze wałek bo ma zjechaną jedną krzywkę. Zastanawiam się czy wkładać zwykły czy 866, a może coś innego. 
 
Tak więc pytanie:
 
Czy jak wstawię 866 to trzeba będzie coś jeszcze zmieniać, regulować ?
 
(Chodzi mi o rzeczy typu regulowanie zaworów, kompa itd.)
 
 
Jeśli nie ma żadnych problemów przy SPI, to włożę 866, może będzie lepiej się zbierał. 
 
Aha, no i auto ma krótką skrzynie i lpg, podejrzewam że to nie ma wpływu, ale jakby co to piszcie.
 
Thx. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 barkor  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 90 razy Wiek: 37  Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2014, 16:49   
                                 
               Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wałek 866 jest zamienny z tym zwykłym od 1.1spi, więc nie trzeba nic zmieniać, ale luz zaworowy trzeba będzie wyregulować. Nie wiem na czym polegała regulacja zaworów, którą Tobie już zrobili skoro i tak wałek jest do wymiany. Nie ma znaczenia czy wsadzisz 1.1spi czy 866, bo i tak luz zaworowy trzeba będzie ustawiać w obu przypadkach. | 
             
						
				_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód 
 
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
 
Również na zamówienie. Sprawdź!
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marny02  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 4 razy Wiek: 43  Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 274 Skąd: wielkopolska PCT 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2014, 13:10   
                                 
               Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | barkor napisał/a: | 	 		  |  Nie wiem na czym polegała regulacja zaworów, którą Tobie już zrobili skoro i tak wałek jest do wymiany. | 	  
 
Jak to nie rozumiesz. Ustawili mu normalnie luz tak jak powinno być. Wałek przeważnie wyciera się w miejscu jego największego wzniosu. Luzy ma ustawione dobrze tylko zawór nie otwiera się tyle ile powinien ot cała filozofia. Koledze ustawili luzy żeby klient był zadowolony lub tylko tak powiedzieli     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zwara  		  
		 
         Bywalec
  
                  Wiek: 44  Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2014, 09:00   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 s                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Luzy zostały chyba ustawione że tak powiem "według książki". 
 
Ok, to wezmę ten 866. A LPG nie będzie wariować ?
 
Aha i czy luzy muszą być ustawione inaczej przy wałku 866 i zwykłym ? 
 
Thx. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 barkor  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 90 razy Wiek: 37  Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2014, 10:06   
                                 
               Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na LPG się nie znam, ale możliwe, że trzeba będzie coś wyregulować. Nie wiem czy jest sens w samochodzie z LPG montowanie tego 866, różnica pewnie nie będzie w ogóle odczuwalna, a właśnie możliwe, że dodatkowo będziesz musiał jechać na regulację LPG. 
 
Wg książki, luzy dla 1.1spi to dolotowe 0,40 wydechowe 0,50 (+/-0,05), a dla silnika 1.2MPI (czyli tego z wałkiem 866) odpowiednio 0,35 i 0,40 (+/-0,05), czyli luzy są inne. | 
             
						
				_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód 
 
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
 
Również na zamówienie. Sprawdź!
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zwara  		  
		 
         Bywalec
  
                  Wiek: 44  Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2014, 16:25   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 s                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Aha czyli luzy trzeba by zmieniać.
 
Co do sensu, to na lpg rzecz jasna różnicy odczuwalnej być nie musi. 
 
Treningi i kjsy naturalnie przejeżdżam na benzynie, i tu liczę na jakąś małą poprawę.
 
No, ale jak ma auto nie chodzić poprawnie na lpg to dam zwykły wałek bo robię z 200km dziennie. Skonsultować się przyjdzie z kumatym gazownikiem. 
 
Jakby ktoś miał wałek 866 oraz lpg dajcie znać jak to chodzi. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DeZ  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2014, 18:21   
                                 
               Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sama wymiana wałka raczej nic Ci nie da. Co innego razem z głowicą od 1.2 - temat na forum poruszany nie raz ale to oczywiście wiąże się z "odrobiną" dłubania. Głowicę z wałkiem idzie znaleźć za ok 200 - 250 zł.
 
Zastanów się, czy zamiast wydawać kasę na eksperymenty nie kupić po prostu całego 1.2 i przełożyć gaz. Ostatnio za 700zł ktoś wystawiał taki razem ze skrzynią.
 
A ponieważ masz SPI to odpada Ci mnóstwo zabawy z elektryką. Ja takiego szczęścia nie miałem     | 
             
						
				_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
 
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 horcio  		  
		 
         Bywalec
  
  
                  Pomógł: 1 raz Wiek: 37  Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2014, 10:41   
                                 
               Bolid: sporting 99'                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DeZ napisał/a: | 	 		  Sama wymiana wałka raczej nic Ci nie da. Co innego razem z głowicą od 1.2 - temat na forum poruszany nie raz ale to oczywiście wiąże się z "odrobiną" dłubania. Głowicę z wałkiem idzie znaleźć za ok 200 - 250 zł.
 
Zastanów się, czy zamiast wydawać kasę na eksperymenty nie kupić po prostu całego 1.2 i przełożyć gaz. Ostatnio za 700zł ktoś wystawiał taki razem ze skrzynią.
 
A ponieważ masz SPI to odpada Ci mnóstwo zabawy z elektryką. Ja takiego szczęścia nie miałem     | 	  
 
 
każdy wątek tego typu się tak konczy     ;D ktos pyta o poradę czy kupić wałek za 100zł i czy bedzie różnica a konczy z propozycją wsadzenia 1.2 którego koszt wyniesie z 20 razy tyle   
 
 
przy takim zastosowaniu auta jaki masz obecnie, nic bym nie ruszał bo różnicy nie odczujesz. | 
             
						
				_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DeZ  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2014, 17:17   
                                 
               Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               horcio - 100% racji ale lepiej koledze wyjaśnić na piśmie tutaj zanim popłynie z kasą    | 
             
						
				_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
 
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł1984  		  
		 
         spamer team Jasper84
  
                  Pomógł: 160 razy Wiek: 41  Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2014, 20:07   
                                 
               Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wstawiasz 866 regulujesz wszyskie ssące na 0,3, w-0,4 i jedziesz minimalnie lepiej od serii na wyższych obrotach.
 
Przy lpg korygujesz skład mieszanki byle nie za ubogo-od tego jest gazownik-w teoprii.
 
Sama zmiana wałka to prawie nie wyczuwalna różnica, ale jak masz okazję za 100-150zł dodać coś to warto-wartości katalogowe luzów Cię nie interesują. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |