SC 1.1 gotuje wodę po wymianie termostatu |
Autor |
Wiadomość |
Luszeq
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 463 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 16-04-2013, 16:38 SC 1.1 gotuje wodę po wymianie termostatu
Bolid: MAZDA 323F BJ |
|
|
Witam,
Dziś w swoim SC wymieniałem termostat. Spuściłem stary płyn, wymieniłem termostat i zalałem nowym. Odpowietrzyłem (odkręciłem odpowetrznik od nagrzewnicy aż poleciało), ale tylko kapało z korka, żadnego ciśnienia. Nawiew cały czas na max gorąc i full obroty, ale wiało w aucie zimnym. Auto się gotuje po chwili, nie odpala się wentylator.
Chłodnicę tez odpowietrzałem. Chłodnica robi się gorąca.
Auto zalane nowym płynem, termostat nówka, puszcza jak się nagrzeje. Nic poza tym nie ruszałem. |
_________________
Karmazynowa strzała |
|
|
|
 |
dijack
Nałogowiec Noł lajf

Pomógł: 15 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-04-2013, 16:42
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Podstawowa sprawa: przed wymianą termostatu działo się coś w stylu zagotowania płynu, przegrzania silnika?
Mi wywalił termostat, zagrzałem silnik i po wymianie termo padła UPG. |
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-04-2013, 16:43
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zalej na max płynu w zbiorniczku zakręć korek i odpowietrz na nowo . Musi przepchnąć na nagrzewnicę. Masz LPG? |
|
|
|
 |
Luszeq
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 463 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 16-04-2013, 16:48
Bolid: MAZDA 323F BJ |
|
|
Nie, termostat się zawiesił na otwartym.
Nie mam LPG. |
_________________
Karmazynowa strzała |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-04-2013, 16:56
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Chłodnica gorąca i płyn się gotuje?Nagrzewnica zimna czyli zapowietrzona . Nie chcę straszyć ale to jeden z objawów UPG.Próbuj odpowietrzyć nagrzewnice na zamkniętym korku zbiorniczka niech ciśnienie się wytworzy. |
|
|
|
 |
dijack
Nałogowiec Noł lajf

Pomógł: 15 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-04-2013, 16:59
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Nie ma co się bać UPG, portfel tylko cierpi (+- 600 zł)
odpowietrz tak jak pisze macher |
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-04-2013, 17:11
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Pytanie: włącza się wentylator jak się gotuje? Jeśli chłodnica jest gorąca, a masz SPI to wentylator powinien się uruchamiać. Jeśli tak się nie dzieje, to jest dwie opcje: zamknięty termostat cały czas lub uszkodzony termowłącznik w chłodnicy.
Na zimnym silniku uzupełnij płyn, zakręć korek od zbiorniczka, ustaw grzanie na max, odpal samochód, odkręć odpowietrznik nagrzewnicy i trzymaj 2500obr. Patrz czy leci płyn i ciepłe powietrze w samochodzie. Dotykaj węże te co idą do nagrzewnicy czy robią się gorące. Jak nie pomoże, to ściągaj głowice. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Luszeq
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 463 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 16-04-2013, 17:20
Bolid: MAZDA 323F BJ |
|
|
Odpowietrzony, jeszcze raz spróbowałem i się nie zagotował.
Teraz mnie czeka jeszcze wymiana łożysk alternatora i olej. Dużo to może razem wynieść? Nie licząc robocizny. |
_________________
Karmazynowa strzała |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-04-2013, 17:27
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Łożyska pewnie oba za 40 zł (najtańszych bym nie polecał tak jak do kół)- tylko robocizna dużo, olej to zależy co chesz wlać. Filtr oleju ok 10-13 zł. |
|
|
|
 |
Luszeq
Nałogowiec

Pomógł: 5 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 463 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 16-04-2013, 20:07
Bolid: MAZDA 323F BJ |
|
|
auto 00rok, to nie wiem co wlać.
Jeszcze jedno pytanie. Od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami. Pedał idzie w podłogę a auto nie hamuje. Czasem zapiszczy jedno koło, ale auto dalej leci jakbym tylko lekko pedał nacisną - a jest w podłodze. Co to może być? Tylko w ostatniej godzinie bym rozwlalił komuś auto. Sobie też
Tarcze i klocki wymieniane w sierpniu na nowe. Na ogół hamuje dobrze, ale czasem nie złapie i tak się dzieje. Auta nie tykam narazie... |
_________________
Karmazynowa strzała |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-04-2013, 20:37
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Pierwsza podstawowa sprawa sprawdzić z tyłu cylinderki, czy nie ma wycieków. Sprawdź także pod gumkami tj. osłonami tłoczków. Po zsunięciu gumki ma być tam sucho. Sprawdź pozostałe elementy układu hamulcowego pod kątem wycieków i stan zużycia układzin szczęk, zakładam że klocki z przodu są ok, bo wymieniałeś. Jeśli w/w podzespoły są OK, to wymień pompę hamulcową. Zdarza się, że rdzewieje od środka i zacina się ten pierwszy tłoczek, który jest popychany przez "bolec" serwa i właśnie takie są objawy jak w Twoim samochodzie. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|