FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
STOPIEŃ SPREŻANIA 1.1 SPI
Autor Wiadomość
DEDRA25 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
  Wysłany: 31-05-2014, 21:14   STOPIEŃ SPREŻANIA 1.1 SPI
   Bolid: ALFA ROMEO 156


Helo.

Dziś postanowiłem zmierzyć stopień sprężania w moim 1.1 spi.
Jak podaje instrukcja jego wartość powinna wynosić od 11 do 12 kPa.
1 cyl. 11,9
2 cyl. 12,1
3 cyl. 12,5 :shock:
4 cyl. 12

Czy wartość 3 cylindra jest w ogóle możliwa do osiągnięcia skoro producent podaje max. 12 kPa, czy raczej wynika to z błędu pomiaru?

Jeżdżę obecnie na oleju 15 w 40 valvoline i dolewam może 100 ml. od wymiany do wymiany. Jak myślicie mógłbym przejść na olej 5w? Przebieg na zegarze 160 tys.


Pozdrawiam :grin:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2014, 22:51   

DEDRA25 napisał/a:
1 cyl. 11,9
2 cyl. 12,1
3 cyl. 12,5
4 cyl. 12

może być nawet 13 - pamiętaj że pomiar pomiarowi nie równy :wink:
DEDRA25 napisał/a:
Jeżdżę obecnie na oleju 15 w 40 valvoline i dolewam może 100 ml.
- 100ml to przy oleju mineralnym może odparować :wink: jak robisz krótkie odcinki (jazda miejska) to do oleju przedostaje się dużo benzyny a to zawsze lekko fałszuje rzeczywisty pobór oleju :wink: tak czy inaczej proponuję przejść na Valvoline Maxlife 10w40 a dopiero drugą wymianę zrobić na Maxlife 5w40 :ok:
Proponuję filtr oleju Mann W 712/16 a interwał wymiany 10kkm:
Maxlife 10w40 - http://galonoleje.pl/skle...e-10w40-4l.html
Maxlife 5w40 - http://galonoleje.pl/skle...fe-5w40-4l.html
Mann W 712/16 - http://galonoleje.pl/skle...u-w-712-16.html

 
 
DEDRA25 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 01-06-2014, 20:18   
   Bolid: ALFA ROMEO 156


......chyba masz racje rotax24.............takie szybkie przejście na 5w było by trochę szokiem...... :grin:
Co sadzisz o oleju : olej gm 5w30 dexos2 ? Stosuje go prawie od nowości w Pandzie 1.2 i nie zauważyłem nic podejrzanego......
.....najpierw spróbował bym :olej gm 10w40 ....... co myślisz :?:
:smile:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2014, 21:09   

DEDRA25 napisał/a:
Co sadzisz o oleju : olej gm 5w30 dexos2
- myślę że to kompletny nonsens stosować olej "mid saps" czyli spełniający acea C3 gdzie skład tegoż oleju jest wykastrowany z dodatków przeciw-zużyciowych jak cynk i fosfor tylko i wyłącznie dla tego że w zamyśle ma chronić trójdrożny katalizator TWC lub filtr cząstek stałych DPF oczywiście kosztem ochrony silnika :!: idąc dalej to sam olej GM 5w30 dexos2 jest wyjątkowym gniotem nawet wśród kastratów jakimi są produkty C3 :wink: oleje GM to produkty Mobila - poszukaj w moich postach to znajdziesz więcej informacji na ten temat - nie widzę sensu powielania tych samych informacji po raz N-ty :wink:
GM 10w40 to Mobil Super 2000 X1 - zwykły olej mineralny z rozciągniętą lepkością do 10w40 poprzez dowalenie większej ilości wiskozatora który przeważnie pada po 4kkm pozostawiając po sobie kupę szlamu :wink:
tutaj masz analizę GM dexos 2 po zaledwie 5kkm - wynik jest tragiczny :!:



zawartość dodatków przeciwzużyciowych można porównać z przysłowiową szczyptą na beczkę :wink: jeżeli ktoś uważa że Castrol to kicha to pragnę go zapewnić że dexos 2 od GM bije go na głowę :))

ps. w Pandzie 1,2 możesz bez obaw stosować olej 5w30 ale o specyfikacji A3/B4 i najlepiej z normą MB 229.5 natomiast sae 5w30 w Seicento wyrzeźbionym na sae 15w40 to pomysł dość szalony ale nie do końca niemożliwy - sam jeździłem całą zimę na 0w30 ale mój silnik nigdy nie skalał się olejem HC a co dopiero półsyntetykiem czy minerałem :wink:
 
 
DEDRA25 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 01-06-2014, 21:38   
   Bolid: ALFA ROMEO 156


.........no to widzę że byłem w błędzie............a ile to razy słyszało się że nic się nie stanie jak zaleje się olej z DPF-em ( C3)do benzyny.......... ;/

Tak więc rozumiem że polecasz oleje valvoline 5w, 10w............(z linków).......... :?:

Wiem że to nie miejsce na ten temat, ale skoro masz tak ogromną wiedzę to może powiedział byś mi coś na temat oleju klasy 10w60 :?:
:smile:

Stosuje go w AR 156 JTS (producent podaje : only 10w60) rzekomo silnik "luźno spasowany" wcześniej stosowałem selenie 10w60 racing ale obecnie mam valvoline 10w60

przebieg niecałe 79 tys......... :grin:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2014, 21:50   

DEDRA25 napisał/a:
Tak więc rozumiem że polecasz oleje valvoline 5w, 10w............(z linków)..........
- linki dałem tylko jako przykład a kupisz gdzie będziesz miał taniej/bliżej - Maxlife to najbezpieczniejsza forma do przejścia z oleju mineralnego :wink:
DEDRA25 napisał/a:
Stosuje go w AR 156 JTS (producent podaje : only 10w60) rzekomo silnik "luźno spasowany" wcześniej stosowałem selenie 10w60 racing ale obecnie mam valvoline 10w60
- i tej lepkości trzymaj się bezwzględnie - pasowanie panewek tego silnika to 0,090-0,12 więc cst na zimno nie może być niższe od 110 :wink: zarówno Selenia jak i Valvoline to oleje hydrokrakowane - zdecydowanie oczywiście jeżeli finansowo Cię to nie zniechęci polecam pełne syntetyki:
http://sklep-oleje.pl/pl/...S-10W-60-5L/133
http://sklep-oleje.pl/pl/...S-10W-60-NT/878
http://sklep-oleje.pl/pl/...S-10W-60-5L/997

w/w oleje to pełne syntetyki ESTRY+PAO natomiast oleje HC które dotychczas stosowałeś można używać bardziej do starszych silników które biorą spore ilości oleju czyli bardziej jako produkty "high mileage" :wink:
 
 
DEDRA25 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 01-06-2014, 22:07   
   Bolid: ALFA ROMEO 156


.........bardzo dziękuje ci za wyczerpujące i fachowe odpowiedzi..........Pozdrawiam :grin:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2014, 22:32   

DEDRA25 napisał/a:
.........bardzo dziękuje ci za wyczerpujące i fachowe odpowiedzi..........Pozdrawiam :grin:
- nie ma sprawy :wink: jeżeli swojego JTS nie użytkujesz ekstremalnie to LM RACE TECH GT1 10w60 na bazie PAO też spokojnie sobie poradzi a jest cenowo bardziej przystępny od w/w produktów "racing" - http://galonoleje.pl/skle...1-10w60-5l.html :ok:
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 01-06-2014, 23:23   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Stopień sprężania jest to stosunek objętości całkowitej cylindra do objętości komory spalania. Jest to wartość, która absolutnie nie zmienia się podczas eksploatacji. Nie mierzy się jej manometrem.

DEDRA25, to co podałeś to wartości CIŚNIENIA SPRĘŻANIA
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum