Wymiana świec zapłonowych |
Autor |
Wiadomość |
djboss90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: PL
|
Wysłany: 13-09-2010, 14:08 Wymiana świec zapłonowych
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Cześć,
Mógłby mi ktoś opisać w miare dokladnie jak wymienić świece zapłonowe w seicento 1.1 spi? |
|
|
|
 |
sychi81
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 136 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 13-09-2010, 17:10
Bolid: Zygzak McQueen :))) |
|
|
kluczem do swiec |
_________________ Borki 2010r.#8
Sypniewo 2011r.#8
Centomania Trójmiasto
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-09-2010, 17:25
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
sychi81 napisał/a: | kluczem do swiec |
Klucz 16 idzie do 1,1 ze względu na brak miejsca w gniezdzie świecy. Żeby wykręcić świece z cylindrów 1,2,3 trzeba zdemontować filtr powietrza i odkręcić jego obudowę od obudowy wtryskiwacza. Śruby znajdują się pod dwiema czarnymi zaślepkami na górze obudowy filtru. Nakrętki są na klucz 10. Odchylasz po odkręceniu nakrętek obudowę w stronę szyby, zdejmujez kable WN ze świec (mogą mocno siedzieć i przy zdjemowaniu fajki można porwać przewód) i odkecasz kluczem świece. To tak w skrócie. |
|
|
|
 |
Ania
stokrotka

Pomogła: 11 razy Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-09-2010, 19:01
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
freestylo napisał/a: | tylko jak masz zamiar zmieniać sam świece i kupować klucz 16 do tego to nie kupuj chociaż taniego klucza... ukręci się od razu:D |
Niestety przerabiałem Swoją drogą tak się zastanawiam dlaczego te wyroby są sprzedawane skoro nie da się tym odkręcić ani jednej świecy Każdy taki produkt zanim jest dopuszczony do sprzedaży powinien przejść jakieś testy. Jeszcze gdybym wymienił raz świecę i się urwał to mógłby to być klucz jednorazowy, a tak to po prostu bubel który sprzedaje się jako klucz Chyba, że to tak dla szpanu, żeby wisiał w garażu
Tak samo kiedyś kupiłem ściągacz do izolacji z przewodów i rozleciał mi się w rękach zaraz po rozpakowaniu Naprawdę na takie rzeczy lepiej wydać więcej kasy.
Co do wymiany świec to zakłądam, że znasz kolejność podłączania kabli WN. Ja przy pierwszej wymianie w życiu nie znałem, a od razu odpiąłem wszystkie i później był problem |
|
|
|
 |
djboss90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: PL
|
Wysłany: 13-09-2010, 20:57
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
dzięki za pomoc jeszcze takie pytanie jakiej firmy świece kupić? mam zamiar kupić ngk v-line 12. czy to dobry wybór? |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-09-2010, 21:34
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Zależy jak się trafi. Ja kupiłem za 10 zł w Auchan i robi robote. Kilka już kompletów świec wymieniłem.
Co do świec to ja latam na V-linach nr 12. Już drugi komplet mam założony i auto śmiga. |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 14-09-2010, 15:03
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Dlatego te klucze się ukręcają, bo zbyt mocno przykręcane są świece. Dokręca się to tylko do pierwszego oporu+15*, góra 30*. Łatwiej odkręcić jest na lekko ciepłym, ale to jako ciekawostka.
Również posiadałem takowy klucz jak wymienił Bandzior i na trzy komplety wystarczył. Później ukręciła się rączka-puścił twardy lut, którym jest to łączone. Migomat poszedł w ruch i teraz jest to wieczne. Dlaczego naprawiałem ten klucz zamiast kupić lepszy? Ten jest bardzo poręczny i wciska się w ten brak miejsca, zwłaszcza przy drugim cylindrze, gdzie przeszkadza linka gazu. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
Broda
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-09-2010, 23:15
Bolid: Seicento |
|
|
Powiedzcie mi czy tam jest jakas podkładka pod świecami? Bo ktoś mi mówił że jest tam podkładka jak sie odkreca świece i trzeba uważac aby nie wleciała do silnika. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-09-2010, 23:34
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
z tego co pamietam, swiece same w sobie mają podkładki, ale one nie spadają same
np aukcja:
http://allegro.pl/swiece-...1222279384.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
rklimek12
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Międzyrzec Podlaski
|
Wysłany: 16-09-2010, 23:58
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
Dokladnie tak jak piszesz.
a co do tej kolejnosci. jesli robisz to pierwszy raz nie sciagaj wszystkich fajek tylko po koleji sciagnij jedna odkrec swiece itd. |
_________________
 |
|
|
|
 |
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 17-09-2010, 06:58
Bolid: SC |
|
|
przeciez pisze na obudowie cewek jaka ma byc kolejnosc kabli |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
 |
djboss90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: PL
|
Wysłany: 22-09-2010, 13:42
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
wzialem sie dzisiaj za wymiane swiec. pierwsze 3 poszly latwo a na czwartej (tej od strony zbiorniczka plynu chlodzacego) klucz sie ukrecil będe musial go zespawac i próbować dalej z tą świeca, bo jakiś debil co wczesniej swiece wymienial tak mocna ja dokrecil ze nie idzie jej ruszyc... |
|
|
|
 |
Emilin
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: WWE
|
Wysłany: 23-09-2010, 17:26
Bolid: Fiat seicento 900 |
|
|
ja jestem świeżo po wymianie świec u siebie.... oczywiście wszystkie 3 się odkręciły a czwarta ni chu-chu klucz się obmykał itd.
wkręciłem spowrotem stare świece,odpaliłem,silnik sie rozgrzał i od nowa wymiana.....na ciepłym silniku poszło jak po maśle |
|
|
|
 |
|