wymiana uszczelki pod głowicą i rozrządu <jak, co i z czy |
Autor |
Wiadomość |
MAXIMUS
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 103 Skąd: opole
|
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 14-11-2014, 12:05
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Cytat: | przy rozrządzie warto wymienić pompę wody ? |
Zasadniczo to nie tyle "warto", ale powinno się wymienić, to zależy ile kkm ma "przelatane" ta pompa... |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-11-2014, 12:17
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
I tak będziesz musiał wymienić wszystkie uszczelki głowicy, więc lepiej chyba kupić ten zestaw za jednym zamachem niż później wszystko z osobna, tyle że nawet producenta nie podali, a cena jest bardzo niska jak na zestaw wszystkich uszczelek, więc nie wiem czy akurat zakup z tej aukcji można polecić...
Pompę warto wymienić, bo może się okazać, że za jakiś czas pompa padnie i znów czeka Cię robota jak przy wymianie rozrządu.
No i płyn chłodniczy możesz przy okazji wymienić na nowy.
Roboty jest sporo, z narzędzi to niezbędny jest klucz dynamometryczny, bez tego się nawet nie masz co zabierać za wymianę UPG. Musisz zwrócić uwagę na kolejność przykręcania śrub w głowicy a także na odpowiednie momenty i etapy. Później na prawidłowe ustawienie rozrządu. Szczegółów jest sporo, ostatnio na forum był temat o tym i pewnie jeszcze sporo się znajdzie za pomocą opcji "szukaj". Szczegóły znajdziesz również w książce "Sam naprawiam". |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
MAXIMUS
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 103 Skąd: opole
|
Wysłany: 14-11-2014, 20:53
Bolid: golf |
|
|
takie podstawy jak klucz dynamometryczny oczywiście ze mam
kolejność śrub też znam to nie ma problem tylko jakie części będą mi potrzebne oprócz
obudowy rozrządu [przynajmniej góra bo połamaną mam]
kompletny rozrząd do spi z pompą wody
uszczelka pod głowicę i pod pokrywę zaworów
simmeringi wałka
i ? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-11-2014, 21:22
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Poleca się też wymienić śruby głowicy na nowe, bo stare mogą pęknąć, ale ja kilkukrotnie składałem silnik na starych i nic się nie stało.
Oprócz tego co wymieniłeś to jeszcze uszczelki kolektora wydechowego i ssącego. No i płyn chłodniczy, chyba że niedawno wymieniałeś to możesz spuścić do jakiegoś pojemnika i później zalać tym samym.
I to chyba tyle. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|