FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana uszczelki pod głowicą i rozrządu <jak, co i z czy
Autor Wiadomość
MAXIMUS 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 103
Skąd: opole
Wysłany: 14-11-2014, 10:16   wymiana uszczelki pod głowicą i rozrządu <jak, co i z czy
   Bolid: golf


witam już nieubłagalnie zbliza mi się wymiana uszczelki pod głowicą i rozrządu przy jednej robocie w seicento

mam tam silnik 1.1 na monowtrysku [spi]

na co uważać i co muszę zrobić przy wymianie UPG i rozrządu?
jakieś niewidoczne zimmeringi ? jakieś inne uszczelnienia ?

http://allegro.pl/uszczel...4756149719.html
czy to lepiej kupić i wszystko powymieniać ?
http://allegro.pl/nowy-kp...4748522303.html

przy rozrządzie warto wymienić pompę wody ?
http://allegro.pl/rozrzad...4735517313.html
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 14-11-2014, 12:05   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Cytat:
przy rozrządzie warto wymienić pompę wody ?

Zasadniczo to nie tyle "warto", ale powinno się wymienić, to zależy ile kkm ma "przelatane" ta pompa...
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-11-2014, 12:17   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


I tak będziesz musiał wymienić wszystkie uszczelki głowicy, więc lepiej chyba kupić ten zestaw za jednym zamachem niż później wszystko z osobna, tyle że nawet producenta nie podali, a cena jest bardzo niska jak na zestaw wszystkich uszczelek, więc nie wiem czy akurat zakup z tej aukcji można polecić...
Pompę warto wymienić, bo może się okazać, że za jakiś czas pompa padnie i znów czeka Cię robota jak przy wymianie rozrządu.
No i płyn chłodniczy możesz przy okazji wymienić na nowy.
Roboty jest sporo, z narzędzi to niezbędny jest klucz dynamometryczny, bez tego się nawet nie masz co zabierać za wymianę UPG. Musisz zwrócić uwagę na kolejność przykręcania śrub w głowicy a także na odpowiednie momenty i etapy. Później na prawidłowe ustawienie rozrządu. Szczegółów jest sporo, ostatnio na forum był temat o tym i pewnie jeszcze sporo się znajdzie za pomocą opcji "szukaj". Szczegóły znajdziesz również w książce "Sam naprawiam".
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
MAXIMUS 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 103
Skąd: opole
Wysłany: 14-11-2014, 20:53   
   Bolid: golf


takie podstawy jak klucz dynamometryczny oczywiście ze mam
kolejność śrub też znam to nie ma problem tylko jakie części będą mi potrzebne oprócz
obudowy rozrządu [przynajmniej góra bo połamaną mam]
kompletny rozrząd do spi z pompą wody
uszczelka pod głowicę i pod pokrywę zaworów
simmeringi wałka

i ?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-11-2014, 21:22   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Poleca się też wymienić śruby głowicy na nowe, bo stare mogą pęknąć, ale ja kilkukrotnie składałem silnik na starych i nic się nie stało.
Oprócz tego co wymieniłeś to jeszcze uszczelki kolektora wydechowego i ssącego. No i płyn chłodniczy, chyba że niedawno wymieniałeś to możesz spuścić do jakiegoś pojemnika i później zalać tym samym.
I to chyba tyle.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum