FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1100 MPI ELM 327 brak łączności
Autor Wiadomość
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 17-05-2015, 06:39   1100 MPI ELM 327 brak łączności
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Cześć, czy zwykłym allegrowym ELM 327 połączę się z komputerem silnika? Pomimo wielu prób nie mogę, wywala błędy połączenia. ELM błyska diodami czyli odpowiada na komendy z laptopa.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-05-2015, 08:38   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Elmem pobiegasz po szynie can (której nie masz) a tu lepszy będzie vag kkl. Chociaż u siebie w pandzie (1.1 MPI)_multiecuscan działa i na vag kkl i na elm i oba łaczą się z silnikiem.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Guttek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-05-2015, 08:53   
   Bolid: Grande Punto Sport, Seicento Sporting


macher napisał/a:
Elmem pobiegasz po szynie can (której nie masz) a tu lepszy będzie vag kkl. Chociaż u siebie w pandzie (1.1 MPI)_multiecuscan działa i na vag kkl i na elm i oba łaczą się z silnikiem.


panda ma body, sej kkl + fes
_________________
www.centomania.com
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-05-2015, 09:07   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Guttek napisał/a:

panda ma body, sej tylko kkl

Ma BCM . Możliwe że to jest przyczyna. Jeśli vag kkl to najlepiej dedykowany także do fiata - z przełącznikiem odseparowującym pin 3 interfejsu na którym diagnozuje się AIR bag
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 17-05-2015, 10:34   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Czyli wystarczy odłączać 3 PIN przełącznikiem i będę miał Fiatowski ELM? Zaglądał ktoś jak to wygląda w środku?
Auto jest z 2003 r. więc moim zdaniem powinno śmigać z tym kablem a nie chce.
 
 
Guttek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-05-2015, 10:46   
   Bolid: Grande Punto Sport, Seicento Sporting


takie cos
_________________
www.centomania.com
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-05-2015, 10:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Odłączasz trzeci pin by czasami nie odpaliło poduszki po podłączeniu. Piszę o Vag kkl dedykowanym do FES. Mam taki z jednym przełącznikiem odłączającym pin 3 a jeśli chcemy poduszki to włączamy tylko pin 3 na którym jest komunikacja ze sterownikiem airbag.
Elmy w środku są różne . Zależy co było aktualnie dostępne w krainie ryżu bo te z portali znanych to nie oryginalne elm-y
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 17-05-2015, 14:47   
   Bolid: Ford Focus MK2


Na jakim systemie operacyjnym się łączysz?
_________________
Ford Focus MK2
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 17-05-2015, 19:22   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Netbook Atom 1.6 z XP na pokładzie.
ELM mam taki:
 
 
Dekalog 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 21
Skąd: Koszalin
Wysłany: 17-05-2015, 21:41   
   Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r


Podłączysz się. Ja używam takiego https://www.ecufix.com/sh...kt26rh1fgavl11. Musisz poprawnie skonfigurować port i komunikację z portem do którego podłączony jest ELM. Wcześniej używałem tego kabla do diagnostyki Forda Focusa i miałem port skonfigurowany pod inny program ale po podłączeniu do Seicento ruszył bez kłopotów. Tutaj cytuję czyjś opis konfiguracji portu:
"Wkładamy kabel usb do komputera
Pojawia się dymek znaleziono nowy sprzęt klikamy zainstaluj sterownik i podajemy ścieżkę do Cd i instaluje sterownik. Potem musimy zmienić ustawienia sterownika w systemie czyli np. :
Gdy włożymy już kabel z zainstalowanym sterownikiem wyskoczy u mnie w komputerze nowy usb serial point (15)
Otwieramy start/panel sterowania/system/ zakładka sprzęt/ guzik manager urządzeń/

Gdy włożymy podłączymy usb pojawi się dodatkowy port w moim przypadku com 15 ale może być inny numer bo komputer przyporządkowuje automatycznie różne

Musimy zmienić z com 15 na com 1 , dwa , trzy, lub cztery bo takie porty com są w programach diagnostycznych przyporządkowane, więc klikamy prawym myszy na ten port com dodatkowy

Zakładka port settings
Bit per secound zmieniamy z 9600 na 38400 na wtyczce elm 327 jest na naklejce taka częstotliwość, niektórzy ludzie na forach Pisza ze wystarczy zmienić w ustawieniach programu diagnostycznego na ta częstotliwość i się zmieni w systemie tez

Potem klikamy advanced i zmieniamy na port com od 1 do 4 i pamiętamy aby w programie diagnostycznym tez ustawić ten sam nr portu com który tu ustawiliśmy

Potwierdzamy zmiany Ok. i działa ten sam port wybrać w ustawieniach programu diagnostycznego, proszę poczytać o funkcjach i możliwościach programów diagnostycznych na forach itd. Bo to nie zabawka i warto coś wiedzieć;
Propo jak będziemy instalować np. ten przewód jak i inne diagnostyczne na 1 porcie usb to pamiętajmy który to port usb bo jak się zainstaluje wszystko to przewód działa tylko na tym co go instalowaliśmy także usb zawsze w ta sama dziurkę usb od laptopa wkładać"
Powodzenia
_________________
Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać :)
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 18-05-2015, 14:46   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Dziękuję, sprawdzę wszystko raz jeszcze i dam znać jak poszło.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-05-2015, 15:23   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeżeli masz wersję 1.2 to słyszałem ze jest za niska dla tego programu ale poczytaj gdzieś i potwierdź to. Ja mam v 1.4
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 19-05-2015, 16:50   Re: 1100 MPI ELM 327 brak łączności
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


ul7855 napisał/a:
Cześć, czy zwykłym allegrowym ELM 327 połączę się z komputerem silnika? Pomimo wielu prób nie mogę, wywala błędy połączenia. ELM błyska diodami czyli odpowiada na komendy z laptopa.


U mnie ELM v.1,4 w 1.1 MPI działa bez problemu. Łączył się z silnikiem od razu. Kwestia konfiguracji.
_________________
Moje Seicento
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 19-05-2015, 19:44   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Komendy zwrotne z interfejsu mam
COMMAND: ATZ
RESPONSE: ATZ



ELM327 v1.4a

>

COMMAND: ATI
RESPONSE: ATI

ELM327 v1.4a

>

COMMAND: ATE0
RESPONSE: ATE0

OK

>

COMMAND: ATL0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATH0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATSPC
RESPONSE:
ERR94

>

COMMAND: ATS0
RESPONSE: ATS0

OK

>

COMMAND: ATCAF0
RESPONSE: ATCAF0

OK

>

COMMAND: ATCFC0
RESPONSE: ATCFC0

OK

>

COMMAND: ATCRA 7B0
RESPONSE: ATCRA 7B0

OK

>

COMMAND: ATSH 7B0
RESPONSE: ATSH 7B0

OK

>

COMMAND: ATAT1
RESPONSE: ATAT1

OK

>

COMMAND: ATST41
RESPONSE: ATST41

OK

>

COMMAND: ATBI
RESPONSE: ATBI


ERR94

>

WARNING: This interface is not compatible with ELM 327 1.3! Will not connect to any CAN module.




Niby to V1.4 i nie łączy się. Timeout połączenia. Multiecuscan i IAW ECU SCAN to samo.
Co jest grane. Port na 38400, zresztą mam czytelne odpowiedzi z interfejsu, z ECU zero.
 
 
Dekalog 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 21
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-05-2015, 23:37   
   Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r


Nie podoba mi się ten błąd na końcu testu. U mnie wygląda to tak:
COMMAND: ATZ
RESPONSE: ATZ

ELM327 v1.4

>

COMMAND: ATE0
RESPONSE: ATE0

OK

>

COMMAND: ATL0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATH0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATSPC
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATS0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATCAF0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATCFC0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATCRA 7B0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATSH 7B0
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATAT1
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATST41
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATBI
RESPONSE: OK

>

COMMAND: ATZ
RESPONSE:

ELM327 v1.4


Spróbuj może uda się dla innych prędkości portu.
_________________
Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum