problem z pracą silnika na pb |
Autor |
Wiadomość |
lukaszm
nówka sztuka ;)

Wiek: 37 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 49 Skąd: śląskie / łódzkie
|
Wysłany: 02-02-2016, 21:47 problem z pracą silnika na pb
Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young |
|
|
Cześć,
Od kilku dni zauważyłem, że silnik pracuje nierównomiernie na pb. Obroty falują między 950, a 1000.
Od jakiegoś czasu sporo jeździłem na pb i nie było żadnych problemów z powodu nie dzialającego lpg. Jednak teraz kilka dni po naprawie lpg okazało się, że są problemy na benzynie
Aktualnie silnik na biegu jałowym na lpg pracuje idealnie oscylacja sondy jest sinusoidalna, natomiast na pb już tak idealnie nie jest silnik głównie pracuje na ubogiej mieszance (informacje te mam z odczytów po podpięciu pc do sterownika lpg)
Zastanawiam się czy może uszkodzony nie został przewód doprowadzający powietrze z filtra jednak trudno mi to ocenić gdy zewnątrz nie udało mi się znaleźć uszkodzenia. Może ktoś ma pomysł jak to mogę sprawdzić?
Silnik ma pojemność 900ccm. Cewki, kable i świece były wymieniane. |
_________________ Fiat Seicento Young  |
|
|
|
 |
lukaszm
nówka sztuka ;)

Wiek: 37 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 49 Skąd: śląskie / łódzkie
|
Wysłany: 08-02-2016, 19:17
Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young |
|
|
Witajcie ponownie, zakupiłem przejściówkę i podpiąłem się kompem do sterownika. Podczas 1 podpięcia ecu zwróciło kilka błędów:
http://zapodaj.net/fc49c5ca7cdf4.png.html
Dodam tylko, że cewka i kable oraz świece wymieniane były w poprzednim roku. Od tego czasu odłączałem akumulator także chyba błąd musi być świeży jak uważacie?
Błędy wykasowałem i zrobiłem krótką rundę ok 2km podłączyłem ponownie i ponownie pojawił się błąd.
http://zapodaj.net/555419f52612d.png.html
Przeprowadziłem też testy urządzeń jednak okazało się, że test dla przekaźnika głównego zakończył się niepowodzeniem
http://zapodaj.net/aed1dda579232.png.html
Auto niestety dalej pracuje nierówno na biegu jałowym.
Marchewka mi się nie pojawia
Macie jakieś pomysły? |
_________________ Fiat Seicento Young  |
|
|
|
 |
lukaszm
nówka sztuka ;)

Wiek: 37 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 49 Skąd: śląskie / łódzkie
|
Wysłany: 09-02-2016, 19:15
Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young |
|
|
Cześć nikt z Was nie spotkał się z podobnymi błędami u siebie? |
_________________ Fiat Seicento Young  |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-02-2016, 18:14
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
filtr paliwa wymieniony?
błąd wtryskiwacza może wchodzić przez lpg jeśli jest odcięty przekaźnikiem albo jest uszkodzony |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
lukaszm
nówka sztuka ;)

Wiek: 37 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 49 Skąd: śląskie / łódzkie
|
Wysłany: 15-02-2016, 22:49
Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young |
|
|
filtr paliwa wymieniany był jakieś 40kkm temu. Tankuje na stacjach orlen, statoil.
ir3n3usz napisał/a: |
błąd wtryskiwacza może wchodzić przez lpg jeśli jest odcięty przekaźnikiem albo jest uszkodzony |
Możesz jaśniej wytłumaczyć gdzie mam szukać przyczyny? |
_________________ Fiat Seicento Young  |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-02-2016, 00:00
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
lukaszm napisał/a: | filtr paliwa wymieniany był jakieś 40kkm temu. Tankuje na stacjach orlen, statoil.
ir3n3usz napisał/a: |
błąd wtryskiwacza może wchodzić przez lpg jeśli jest odcięty przekaźnikiem albo jest uszkodzony |
Możesz jaśniej wytłumaczyć gdzie mam szukać przyczyny? |
filtr paliwa do wymiany, na orlenie jest najgorsze paliwo
skasuj błędy i jeździj tylko na benzynie przez ok. 200km, zobacz czy wejdzie błąd wtrysku |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-02-2016, 11:32
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
To może być filtr paliwa, ale rówie dobrze sam wtrysk 'zastany' po przy jeździe na lpg nie pracuje. Nikt oczywiście z gaziarzy nie myśli o tym. Ważne jak silnik jeździ na lpg i jest tanio, a jak się trzeba przesiąść na pb i pojeździć dłużej niż rozgrzanie parownika to już lipa.
Wtrysk to jedna sprawa, a druga to syf w zbiorniku: mało benzyny bo przecież jest gaz, a potem nalot rudej i 'piasek' na dnie. Efekt to stopniowo zacierana pompa i z czasem zapchany filtr. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-02-2016, 21:26
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wtryskiwacz będzie zawsze zgłoszony jeśli przełączysz na LPG. Zauważ taką prawidłowość, pokasuj błędy i odpal na benzynie. Błędu nie będzie. Kiedy po raz pierwszy przełączysz po kasowaniu na LPG pojawi się ten błąd ale uwaga - będzie miał status aktywny a kiedy przełączysz na benzynę status zmieni się z aktywnego na zapisany. Centrala code- to nie jako taki błąd a info że nie posiadasz FIATA Code |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 16-02-2016, 22:05
Bolid: Seicento 900 |
|
|
pewnie brak emulatora i dlatego błąd się pojawia. tylko nie wiem jak z mapami w seju przy emulacji czy się rozlatują |
|
|
|
 |
lukaszm
nówka sztuka ;)

Wiek: 37 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 49 Skąd: śląskie / łódzkie
|
Wysłany: 26-02-2016, 19:33
Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young |
|
|
Witajcie, widzę, że pod moją nieobecność dyskusja rozgorzała
ir3n3usz napisał/a: | filtr paliwa do wymiany, na orlenie jest najgorsze paliwo |
Kolego na orlenie najgorsze, a na shell lub BP najlepsze proszę Cię nie opowiadaj głupot. Nie podejmuje dyskusji o stacjach ogródkowych bo tam faktycznie może być problem z paliwem ale w przypadku koncernów takie opowieści są śmieszne. Tym bardziej, że wszystkie paliwa pochodzą z tej samej rafinerii w płocku czy to shell, bp czy orlen.
ir3n3usz napisał/a: | skasuj błędy i jeździj tylko na benzynie przez ok. 200km, zobacz czy wejdzie błąd wtrysku |
Co to da skoro auto tak czy siak pracuje nierówno na biegu jałowym?
X-raT napisał/a: | To może być filtr paliwa, ale rówie dobrze sam wtrysk 'zastany' po przy jeździe na lpg nie pracuje. |
Nie wiem czy czytaliście wyżej ale kilka tygodni temu naprawiłem LPG ostatni raz działało we wrześniu ubiegłego roku. Auto pomiędzy wrześniem, a lutym jeżdziło tylko na PB95 ~1000km.
X-raT napisał/a: | Nikt oczywiście z gaziarzy nie myśli o tym. Ważne jak silnik jeździ na lpg i jest tanio, a jak się trzeba przesiąść na pb i pojeździć dłużej niż rozgrzanie parownika to już lipa. |
Życie mnie nauczyło, że nie warto korzystać z ich pomocy bo tylko kase wyciągaja. Pod koniec stycznia gaz naprawiłem sam uszkodzony był krokowiec gazu, natomiast gazownicy chcieli mnie naciągnąć na wymianę reduktora, który jest sprawny.
X-raT napisał/a: |
Wtrysk to jedna sprawa, a druga to syf w zbiorniku: mało benzyny bo przecież jest gaz, a potem nalot rudej i 'piasek' na dnie. Efekt to stopniowo zacierana pompa i z czasem zapchany filtr. |
Auto na gazie ma przjechane ~45 000km przez ten czas starałem się aby auto w zbiorniku paliwa nie miało oparów tak by zawsze min była 1/4 zbiornika pb95. Miałem również przyjemność te ~45kkm wymieniać zbiornik na nowy i jakoś nigdzie tego syfu nie było. Dodatkowo skoro jest tak jak piszecie, że zacierana jest pompa to co z autami w których pompa paliwa ma wbudowany filtr nie wymienialny, to co Ci ludzie wymieniają pompe co kilka lat?
macher napisał/a: | Wtryskiwacz będzie zawsze zgłoszony jeśli przełączysz na LPG. Zauważ taką prawidłowość, pokasuj błędy i odpal na benzynie. Błędu nie będzie. Kiedy po raz pierwszy przełączysz po kasowaniu na LPG pojawi się ten błąd ale uwaga - będzie miał status aktywny a kiedy przełączysz na benzynę status zmieni się z aktywnego na zapisany. Centrala code- to nie jako taki błąd a info że nie posiadasz FIATA Code | Dzięki za wyjaśnienie jest całkiem racjonalne. Robiłem tak jak prosiłeś ale na razie pomimo przelączenia na gaz błąd się nie zgłosił.
Wracając do głównego tematu... zamieniłem nową cewkę na starą (wymieniałem obie cewki na nowe dlatego, że gazownicy tak doradzali, jak poomacku szukali rozwiązania problemów z gazem) i jak na razie błąd cewki 2 nie powrócił wydaje mi się, że była jedną z przyczyn problemów chyba jest uszkodzona.
Niestety problem z nierówną pracą na biegu jałowym nie ustał. Dalej słychać silnik delikatnie zwiększa i zmniejsza obroty. |
_________________ Fiat Seicento Young  |
|
|
|
 |
|