FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
termostat
Autor Wiadomość
szambelan1 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-11-2007, 09:12   termostat
   Bolid: sc 900


witam
ma ktos moze jakiegos manuala odnosnie wymiany termostatu
pozdr
 
 
niemiec 
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 222
Skąd: LHR/WWE
Wysłany: 15-11-2007, 09:43   
   Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00


Jeszcze nie ma, ale napiszę ci jak i co:

Potrzebny zestaw kluczy, nowy termostat z uszczelką (powinna być w komplecie) i 5l płynu chłodniczego.Odkęcamy pokrętło od grzania w kabinie na max. Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego, lekko odkręcamy dwa koreczki do odpowietrzania (jeden na górze koło nagrzewnicy, drugi wystający z prawego błotnika przez dziurkę)
i odłączamy dolny przewód chłodnicy - spuszczamy płyn. Można go złapać w naczynie i wykorzystać, ale nie polecam, bo może się zanieczyścić i szkoda nagrzewnicy i chłodnicy. Później odłączamy czujnik temperatury i przewody od termostatu i wykrecamy go (całą obudowę). Oczyszczamy miejsce po termostacie, bierzemy nowy, przekręcamy do niego czujnik temperatury i przykładając wraz z uszczelką przykręcamy w miejsce starego. Podłączamy przewody i czujnik temperatury. Przykręcamy odpowietrzniki.
Teraz dobrze zsynchronizuj pracę :) : Włączamy wentylatorek w kabinie na 1 lub 2, odpalamy silnik i natychmiats zaczynamy bardzo powoli wlewać płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego. Przydała by się druga osoba do sprawdzania, czy nie zaświeca się czerwona kontrolka od temperatury. (jeśli się zaświeci, wyłączamy silnik na chwilę). Cały czas powolutku nalewamy płyn do zbiorniczka. Drugą reką trzeba cisnąć gumowe przewody żeby powietrze z nich uciekało. Cała czynność zalewania płynem powinna trwać ok. 5 min. Jak w kabinie zacznie płynąć ciepłe powietrze z nawiewu, to znaczy że płyn złapał obieg. Nie pamiętam już ile wchodzi płynu chłodniczego, ale ze trzy litry jak wlejesz, to pomału powinno przestać ubywać. Cały czas trzeba sprawdzać kontrolkę temperatury. Jak po 10 min zalejesz zbiorniczek do poziomu na pół min/maxa, trzeba zacząć odpowietrzać układ. Co chwila naciskaj gumowe przeowdy po kolei, żeby wygonić z nich resztki powietrza. Następnie okręcamy odpowietrznik chłodnicy (ten w błotniku) i czekamy, aż płyn z bombelkami zmieni się na sam płyn. To samo z drugim odpowietrznikiem. Cały czas uzupełniamy płyn w zbiorniczku w miarę potrzeb. Temat opdowietrzania jest na forum: http://www.seicento.pl/te...enia-vt7312.htm
Odkręcając odpowietrznik można lekko dodawać gazy żeby lepiej leciało... Uważaj też na palce, bo po paru minutach płyn jest gorący i odpowietrzając można sobie "ogrzać" dłonie :) . Po tej całej robocie pozwól silnikowi pochodzić z 15 minut, cały czas sprawdzając poziom płynu i kontrolkę. Gdyby nagle zaczęła świecić, to znaczy, że płyn nie krąży w układzie. Wyłączamy silnik i pompujemy przewodami. Po 2-3 minutach załączamy silnik i dalej sprawdzamy. W międzyczasie termowentylator może się kilka razy załączyć, więc uwaga na palce..

Przez kolejny tydzień należy częśto zagłądać do zbiorniczka wyrównawczego- odkręcić, spuszczając ciśnienie, ponaciskać przewody z płynem chłodniczym i uzupełniać płynem w razie potrzeby. Należy też ze dwa razy powtórzyć odpowietrzanie przez odpowietrzniki.
_________________
Nie ma mnie na forum
Ostatnio zmieniony przez niemiec 15-11-2007, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szambelan1 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-11-2007, 09:51   
   Bolid: sc 900


niemiec napisał/a:
Jeszcze nie ma, ale napiszę ci jak i co:

Potrzebny zestaw kluczy, nowy termostat z uszczelką (powinna być w komplecie) i 5l płynu chłodniczego.Odkęcamy pokrętło od grzania w kabinie na max. Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego, lekko odkręcamy dwa koreczki do odpowietrzania (jeden na górze koło nagrzewnicy, drugi wystający z prawego błotnika przez dziurkę)
i odłączamy dolny przewód chłodnicy - spuszczamy płyn. Można go złapać w naczynie i wykorzystać, ale nie polecam, bo może się zanieczyścić i szkoda nagrzewnicy i chłodnicy. Później odłączamy czujnik temperatury i przewody od termostatu i wykrecamy go (całą obudowę). Oczyszczamy miejsce po termostacie, bierzemy nowy, przekręcamy do niego czujnik temperatury i przykładając wraz z uszczelką przykręcamy w miejsce starego. Podłączamy przewody i czujnik temperatury. Przykręcamy odpowietrzniki.
Teraz dobrze zsynchronizuj pracę :) : Włączamy wentylatorek w kabinie na 1 lub 2, odpalamy silnik i natychmiats zaczynamy bardzo powoli wlewać płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego. Przydała by się druga osoba do sprawdzania, czy nie zaświeca się czerwona kontrolka od temperatury. (jeśli się zaświeci, wyłączamy silnik na chwilę). Cały czas powolutku nalewamy płyn do zbiorniczka. Drugą reką trzeba cisnąć gumowe przewody żeby powietrze z nich uciekało. Cała czynność zalewania płynem powinna trwać ok. 5 min. Jak w kabinie zacznie płynąć ciepłe powietrze z nawiewu, to znaczy że płyn złapał obieg. Nie pamiętam już ile wchodzi płynu chłodniczego, ale ze trzy litry jak wlejesz, to pomału powinno przestać ubywać. Cały czas trzeba sprawdzać kontrolkę temperatury. Jak po 10 min zalejesz zbiorniczek do poziomu na pół min/maxa, trzeba zacząć odpowietrzać układ. Co chwila naciskaj gumowe przeowdy po kolei, żeby wygonić z nich resztki powietrza. Następnie okręcamy odpowietrznik chłodnicy (ten w błotniku) i czekamy, aż płyn z bombelkami zmieni się na sam płyn. To samo z drugim odpowietrznikiem. Cały czas uzupełniamy płyn w zbiorniczku w miarę potrzeb. Temat opdowietrzania jest na forum: http://www.seicento.pl/te...enia-vt7312.htm
Odkręcając odpowietrznik można lekko dodawać gazy żeby lepiej leciało... Uważaj też na palce, bo po paru minutach płyn jest gorący i odpowietrzając można sobie "ogrzać" dłonie :) . Po tej całej robocie pozwól silnikowi pochodzić z 15 minut, cały czas sprawdzając poziom płynu i kontrolkę. Gdyby nagle zaczęła świecić, to znaczy, że płyn nie krąży w układzie. Wyłączamy silnik i pompujemy przewodami. Po 2-3 minutach załączamy silnik i dalej sprawdzamy. W międzyczasie termowentylator może się kilka razy załączyć, więc uwaga na palce..

Przez kolejny tydzień należy częśto zagłądać do zbiorniczka wyrównawczego- odkręcić, spuszczając ciśnienie, ponaciskać przewody z płynem chłodniczym i uzupełniać płynem w razie potrzeby. Należy też ze dwa razy powtórzyć odpowietrzanie przez odpowietrzniki.


dzieki jak nie wiem co
pozdro
 
 
niemiec 
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 222
Skąd: LHR/WWE
Wysłany: 15-11-2007, 09:52   
   Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00


Edit był, więc przeczytaj raz jeszcze.. Służę uprzejmie... ;)
_________________
Nie ma mnie na forum
 
 
 
Yony 
Bywalec


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-02-2008, 14:07   
   Bolid: Seicento SX 0,9


manual jest w dziale manaule wraz mniej wiecej dokladnie wszystko opisalem
manual dotyczy sc 900
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum