seicento young 0,9 problem |
Autor |
Wiadomość |
robak1785
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 01-09-2011, 13:10 seicento young 0,9 problem
Bolid: seicento young 0,9 |
|
|
Witam.
Mam problem z moim seicento young 0,9. Auto niby jeździ, ale..
- raz na jakiś czas ( nigdy nie wiadomo kiedy) w trakcie jazdy zaczyna mulić tak jakby nie palił na wszystkie cylindry lub prąd nie dochodził, no nie wiem w każdym razie żadna kontrolka się nie zaświeca a auto prawie, że staje
- raz na jakiś czas nie chce odpalić - z tym że nie są to jakieś powtarzalne momenty. Od rana niemal zawsze pali. Chyba gorzej ma na rozgrzanym silniku.
- raz na jakiś czas podczas pracy na wolnych obrotach zmienia te obroty - potrafi samoczynnie przygazować
Autko było podpięte pod komputer, który niby nie wykazał żadnych błędów. Mechanicy podejrzewają czujniki wody lub oleju. Ja nie jestem przekonany, a nie chce wymieniać pół auta żeby do tego dojść. Póki co wymieniłem filtr paliwa, świece zapłonowe i kable zapłonowe.
Pomóżcie mi:( |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 01-09-2011, 14:12
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Skoro diagnoskop nie wykazał żadnych błędów nawet zapisanych nieaktywnych to niech nie podejrzewają czujnika temperatury. Jakby coś było nie tak to na pewno byłoby zapisane coś w pamięci centralki. Wyczyść wszystkie połączenia masowe od akumulatora poprzez karoserię do silnika.Spadki napięcia mogą powodować takie anomalia.Jak temperaturę wykazał czujnik temperatury silnika? odpowiadała rzeczywistej ? Czy np silnik miał około 40 a pokazywało np 80? Później pompa paliwa ale wątpliwe skoro dzieje się to sporadycznie i niezależnie od warunków, pogody? Musiałbyś widzieć parametry pracy silnika na kompie bo może czujniki podają sygnał ale jaki? Dopóki nie ma przerwy w sygnale dopóty może być tak że błąd nie wyskoczy. Nie wiem jakie parametry sonda pokazywała? Też potrafi powodować takie przypadłości jak również mapsensor. Zacznij jednak od wyczyszczenia masy na silniku i karoserii takie grube przewody masowe. Lubią się urywać przy silniku. Do centralki wtrysku masę masz na termostacie w 900setce .Też wyczyść |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
robak1785
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 26-09-2011, 11:03
Bolid: seicento young 0,9 |
|
|
Wyczyściłem wszystkie styki i nadal to samo. Zauważyłem, że problem pojawia się przy ciepłym silniku. Tzn nigdy nie ma problemu zaraz po odpaleniu auta na zimno. Problem pojawia się rzadko no, ale jednak jest to troszkę niebezpieczne.
Co do wyników na komputerze to niestety nie mam pojęcia. Oddałem auto do mechanika i wiem tylko tyle ile on mi powiedział czyli, że nie ma błędów i nie ma pojęcia co to może być. Zresztą nie on pierwszy mi tak powiedział.... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-09-2011, 22:33
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jak na gorącym to się dzieje podpytaj mechanika o sondę lambda i jej parametry.Na gorącym silniku jej napięcie powinno falować na jałowych obrotach w zakresie 100-900 milivolt.Możesz sam to sprawdzić wpinając się multimetrem w czarny przewód sondy (przy centralce wtrysku masz złącze ale musisz w czarny przewód w kostce wbić szpileczkę by dotknęła styku. Multimetrem ustawionym na 2000 milivolt dotykasz szpileczki jednym przewodem(czerwonym) multimetru a czarnym do masy auta.Auto powinno być rozgrzane i odpalone . Napięcie jak pisałem wyżej powinno falować. Skoro kilku mechaników powiedziało to samo i jest sprawne od strony elektroniki może jakość paliwa? Dobre tankujesz? Usterka okresowa może zależna od paliwa właśnie? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|