FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ogrzewania przy postoju
Autor Wiadomość
efes 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Zza krzaka
Wysłany: 17-02-2012, 18:02   Brak ogrzewania przy postoju
   Bolid: Seicento S 1998


Czytałem inne wątki na podobny temat, ale ...

Ogrzewanie w moim sei działa bardzo ładnie, ale nie wiem czy to normalne, że podczas ciągłej jazdy zaczyna dmuchać ciepłe powietrze dopiero po ok. 5 minutach. Jeżeli stoję w korku, lub po prostu próbuję rozgrzać auto przed jazdą, to cały czas wieje zimne. Nawet po 10 minutach.

Jeżeli długo jechałem i wieje ciepłe, a potem stanę w potężnym korku, po kilku minutach czuć, ze wieje powietrze zimne. Przy ruszeniu i jeździe wraca do ciepłej temperatury.

[ BTW: Szybciej nagrzeje się przy sile nawiewu 0, czy max? ]

Nie wiem kiedy ostatnio wymieniano płyn chłodniczy. Nie wiem, kiedy ostatnio płukano chłodnicę.
Jeżeli ogrzewanie już działa (bo jadę 5+ minut), to temperatura jest bardzo ok. Wentylator się nie włącza, bardzo rzadko latem. Zdarzyły się pojedyncze razy, ale musiał być wielki korek i +30 na dworze.

Chciałbym dostać porady w kolejności co najtaniej wymienić, aby nie zacząć od wymiany całego auta.

Czytałem o metodzie sprawdzenia termostatu przez porównanie temperatur 2 rurek. Szczerze mówiąc.. nie wiem które to rurki :/ Odpaliłem dziś auto na 5 minut, obmacywałem obie rurki dochodzące do zbiornika płynu chłodniczego. Obie zimne jak dupa umarłego. Może za krótko?

Aha! W 2009 do chłodnicy dolałem Prestone - likwidator przecieków do chłodnic. Od tamtej pory nie wymieniano płynu chłodniczego.

Będę wdzięczny za listę kontrolą co sprawdzić, co wymieniać i w jakiej kolejności. Chciałbym, aby to działało.
Ostatnio zmieniony przez efes 17-02-2012, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2012, 18:07   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Kaczko dziwaczko, tematów o tym było mnóstwo.
Sprawdź poziom płynu chłodzącego, bo to on odpowiada za doprowadzanie ciepła do nagrzewnicy.
 
 
efes 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Zza krzaka
Wysłany: 17-02-2012, 18:11   
   Bolid: Seicento S 1998


Już bardziej trywialnej porady się nie spodziewałem. Poziom płynu jest doskonały. Płyn to Prestone.
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 17-02-2012, 18:29   
   Bolid: seicento


no to co sobie wlałeś zasyfiło nagrzewnice :)) ,nagrzewnica to chłodnica,czyli nadmuch na maxa ją schładza i dłużej się nagrzewa,no moja rada...wymienic termostat,przepłukać cały układ i wymienić nagrzewnice,bo czyszczenie daję tylko świadomość,że jest czysta :))
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-02-2012, 18:31   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Każdy kij ma dwa końce.Dolałeś uszczelniacz który uszczelnił także nagrzewnicę .Ale ja mam podobnie w 900setce. Czuć cieplejsze co prawda po kilkuset metrach ale na postoju coraz słabiej aż do zimnego. W trasie i jak dodam gazu jest ok.Mam LPG i część ciśnienia idzie na reduktor.Nie wiem jaki masz silnik ale to nieistotne . Po odpaleniu zimnego silnika do około 85 stopni chłodnica ma być zimna. Wąż gruby co wchodzi od góry powinien być zimny . Jak rozgrzewa się wcześniej lub wraz z silnikiem to termostat do wymiany.Poczytaj w podobnych tematach . Naprawdę było tego dużo ostatnio (od jesieni bo to sezonowy temat jak stukanie elektrozaworu)
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 17-02-2012, 18:36   
   Bolid: seicento


macher, a załóż zwężkę na trójniku od gazu,u mnie opaska na wężu od wody do parownika znacznie polepszyła sprawe,tylko za pomocą prób i błędów testowałem żeby szło minimalne ciśnienie na parownik tak żeby nie zamarzał i lepiej grzało w aucie,u mnie to pomogło :))
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-02-2012, 18:44   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


dominik520 miałem wrzucony w wąż na parownik klucz nasadowy 11tkę ale nie standardowy 1/2 cala tylko taki mały z małego zestawu co pasował w wąż i miał mały otworek wewnątrz . Mierne to było.Wywaliłem i tak .Mam pewno nagrzewnicę zawaloną bo to było nie było 13 rok już.Grzać grzeje ( w trasie po więcej kilometrach trzeba było zmniejszać) termostat ok ale na postoju temperatura idzie do góry. Mam wskaźnik i widzę jak przegazuję to z 90-ciu spadnie do 80 i tak trzyma.Może latem zrobię przegląd tego. Ciekawe jak by to było dać dwie takie nagrzewnice? Polepszyłoby pewno i to ostro grzanie.Tylko inny jeden zawór na grzanie obu nagrzewnic
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 17-02-2012, 18:52   
   Bolid: seicento


macher, nie ma za bardzo w sc gdzie wcisnąć 2 nagrzewnicy :sad: ,ale mogę polecić Ci nagrzewnice ''hart''-a,u siebie płukałem,czyściłem różnymi środkami do czyszczenia układów,później już szły bardziej hardkorowe akcje typu,wylanie płynu,zalanie wodą demineralizowaną i do tego ocet i tak 300 km :twisted: i zaczeła wreście porządnie grzać....i przeciekać :)) :)) :))
 
 
efes 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Zza krzaka
Wysłany: 19-02-2012, 02:38   
   Bolid: Seicento S 1998


A czy w SC900 znajduje się korek / kran spustowy płynu chłodniczego? Wertuję książkę serwisową i nic nie widzę...
 
 
Emilin 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: WWE
Wysłany: 19-02-2012, 07:42   
   Bolid: Fiat seicento 900


Ni ma kurka....
wąż zdejmujesz przy chłodnicy,ten na dole rzecz jasna :wink:
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-02-2012, 08:04   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


efes napisał/a:
Już bardziej trywialnej porady się nie spodziewałem. Poziom płynu jest doskonały. Płyn to Prestone.


Widząc, że masz mało postów i jesteś zza krzaczka, postanowiłem rozpocząć rozmowę z Tobą od podstaw.
Druga sprawa - miałem podobny przypadek, że na luzie wiało zimnem, a w czasie jazdy czasami ciepło, a powód był właśnie taki banalny.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-02-2012, 10:06   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Emilin napisał/a:
Ni ma kurka....
wąż zdejmujesz przy chłodnicy,ten na dole rzecz jasna :wink:

Zaiste prawda ale proponuję zdjąć ten wąż nie przy chłodnicy ale z drugiej strony tzn przy pompie. Podstawiasz jakąś miskę sporą i płyn nie poleci po zderzaku jakbyś zdejmował przy chłodnicy.
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 19-02-2012, 10:13   
   Bolid: seicento


ale gdy zdejmie przy chłodnicy to wyleci przynajmniej cały płyn z chłodnicy,a i tak trzeba wlac nowy,zalej najpierw wodą demineralizowaną i wlej jakiś środek do czyszczenia układu i polataj sc jakiś tydzień(lub 300km) i zobaczysz ile syfu tam jeszcze było po super środku do uszczelniania układu,dopiero wtedy zmień na płyn,u siebie wlałem wode z octem :)) żeby się kamienia pozbyć,ale rozczelniła się nagrzewnica :sad: (przynajmniej wymieniłem na nową :)) )
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-02-2012, 10:18   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


A w silniku 900 wlot węża do pompy cieczy nie jest niżej jak wylot węża z chłodnicy? Chyba tak, więc w przypadku zdjęcia węża właśnie z pompy wody opróżnimy blok silnika i chłodnicę do cna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum