poszerzanie seja |
Autor |
Wiadomość |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-04-2015, 21:49 poszerzanie seja
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Witam mam pytanko ktos poszerzal seja? Chodzi mi głównie o tylko nadkole/blotnik bo mi się nie mieści kolo i nie wiem co zrobić bo przy dziurach czy coś to trze o to nadkole.. Co na to homologavja? Dodam że mam felgi r14 et33 6j szerokości i do tego dystans 22mm. Opona jak narazie 165/65 (jak narazie bo to balon jest) ale jest plan na 175/55 lub 185/50. Co wy na to Panowie? Jakieś złote myśli? |
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 15-04-2015, 21:54
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Poszerzenia były stosowane od zawsze... na początek zaklep ranty, w springi daj gumy usztywniające i ewentualnie w wahacz odbój z malucha lub maszynka do wypychania Ostateczność to blacharz |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
|
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-04-2015, 22:06
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Ranty zaklepane ale dalej mało. Co do blacharza to już byłem dziś i wpadliśmy na pomysl włożenia nadkoli od cc w sensie żadnych tych poszerzen. Czy to dobry pomysl? Może ktoś jakies foto zapodac? Nie chcialbym żeby to wygladalo na fuszerke czy coś. A czy homologacja pozwala na takie coś? |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-04-2015, 00:32
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Może najpierw załóż docelowe opony i wtedy zobaczysz, bo te co masz to faktycznie balon i raczej do seja to zbyt wysoki profil szczególnie jeśli chodzi o 14stki... Ja mam teraz 14stki z szumachera (5,5 ET36) i opony 185/50 i nic nie ociera (dystans z tyłu dałem tylko 6mm, ale do 15mm jeszcze opona powinna się chować w nadkolu). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 17-04-2015, 16:05
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
a o jaką homologację chodzi ? rajdowa czy drogową ?
bo tak patrząc na "docelowe" gumy to żadne z nich nie jest homologowane [więc p oco się przejmować poszerzeniami zgodnymi z jakąś hom.] ale nie wiem co dopuszcza np. homologacja fia w tych kwestiach. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-04-2015, 19:30
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Cytat: | bo tak patrząc na "docelowe" gumy to żadne z nich nie jest homologowane [więc p oco się przejmować poszerzeniami zgodnymi z jakąś hom.] ale nie wiem co dopuszcza np. homologacja fia w tych kwestiach. |
Jestem raczej pewny że homologacja FIA nie przewiduje poszerzania nadkoli (homologacja kit cara ani tym bardziej grupy N). Obrys auta musi być zgodny z wymiarami fabrycznymi, dystanse należy dobrać tak żeby opona nie wychodziła poza obrys auta. Wewnętrzne ranty błotników można oczywiście sklepać do zera albo wyciąć żeby nic nie ocierało (choć to wycinanie być może kłóciłoby się z homologacją FIA). Homologacji nigdy nie czytałem od A do Z, ale nigdy nie widziałem kit cara z jakimiś poszerzeniami, więc sądzę że nie ma takiej opcji. Jeśli chodzi o kjsy to raczej w tym względzie homologacją nie trzeba się przejmować, nikt nie bedzie się tego czepiał, przykładów w kjsach jeździ sporo |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-04-2015, 20:03
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Dokladnie o taka odpowiedz mi chodzilo:) ale chce zrobic na tyle delikatne poszerzenie zeby nie rzucalo sie w oczy. no nic jak narazie musze kase na gumy dorwac i wtedy bede myslal dalej:) w homologacji znalazlem rozstaw kol ktory nie moze byc wiekszy niz iles tam ale nie widzialem nic o zmianach w karoserii |
|
|
|
|
|