Problem na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz410
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 10 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: 15-07-2015, 20:02 Problem na zimnym silniku
Bolid: Seicento |
|
|
Witam wszystkich
Pewnie już o tym gdzie był ale nie umiem znależć podobnego tematu.
Najczęściej dzieje się to na zimnym silniku, zapala bez problemu, ale po lekkim nacisnieciu gazu dławi sie i gaśnie. Trzeba od razu mocno nacisnąć gaz "przegazować go" żeby można było ruszyć. Komp nie pokazuje żadnych błędów.
Samochód 1,1 2008 rocznik
Jakieś sugestie co to może być ?
pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 16-07-2015, 11:33
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
sprawdź jaką temperaturę widzi zimny silnik. |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
grzegorz410
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 10 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: 24-07-2015, 20:14
Bolid: Seicento |
|
|
hej dzieki za odpowiedz
ale jak to sprawdzic? bo rozumiem ze nie chodzi o temp płynu chłodzacego? |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 24-07-2015, 20:30
Bolid: seicento 899 |
|
|
grzegorz410 napisał/a: | bo rozumiem ze nie chodzi o temp płynu chłodzacego? |
Wyobraź sobie że o płyn chodzi. |
|
|
|
 |
grzegorz410
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 10 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: 28-07-2015, 08:45
Bolid: Seicento |
|
|
witam ponownie.
wczoraj według aplikacji torque miałem 14 stopni przed zapaleniem samochodu, |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 31-07-2015, 18:10
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
W 126 p el miałem "ssanie" i żadne czujniki nie były mi potrzebne
kolega miał na myśli porównanie temperatury wskazanej przez czujnik względem temp. otoczenia , oraz zapewne temperatury na rozgrzanym silniku celem sprawdzenia wiarygodności informacji dostarczanej do sterownika... |
|
|
|
 |
grzegorz410
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 10 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: 05-08-2015, 09:14
Bolid: Seicento |
|
|
Witam ponownie,
wczoraj znów to sie stało, zapalił bez problemu, od pierwszego razu, wolne obroty tez bez problemu, dopiero przy lekkim gazowaniu dusi się,krztusi trzeba mocno go przygazować i dopiero wtedy wchodzi na obrotu, temp silnika według aplikacji torqua w porządku, nadmieniam że dzieje się to też dalej przy przełączeniu na gaz |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 05-08-2015, 17:27
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Sprawdż czy układ wylotowy od kolektora do katalizatora szczelny(czujnik tlenu)...? |
|
|
|
 |
wsts
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Cze 2012 Posty: 2 Skąd: SK
|
Wysłany: 08-08-2015, 12:08
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Podłącze się, mam identyczny problem. Zaczęło się od ciężkiego odpalania po dłuższym postoju, wyczytałem ze może to być spowodowane przez filtr par paliwa. Problem z odpalaniem ustał sam, jednocześnie zaczął się problem z dławieniem po dodaniu gazu, tak jakby za mało powietrza dostawał. przy delikatnym dotknięciu pedału gazu Auto wchodzi na obroty ale przy gwałtownym naciśnięciu dławi się i gaśnie. po rozgrzaniu silnika wszystko jest w porządku. Świeczki, kable i cewki niedawno wymieniane wiec to nie układ zapłonowy. Obstawiałbym własnie czujnik temperatury - sterownik dostaje błędne dane i nie załącza "ssania" przez co mieszanka może być nieodpowiednia |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 08-08-2015, 17:42
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Punkt 1. Pompa i ciśnienie paliwa.
Sprawdzić.
V-max osiągasz - dobrze ciągnie? |
|
|
|
 |
|