FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Którego diesla wybrać?
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-07-2010, 22:51   Którego diesla wybrać?
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


http://motoryzacja.interi...rac,1485243,415

świetny artykuł, polecam zwrócić uwage na obecne 2.0 TDI ( VW )

VW 2.0 TDI (140-170 KM)

Pierwszy 16-zaworowy diesel Volkswagena początkowo cierpiał na poważne problemy z jakością. Egzemplarze z lat 2004-05 trapią takie przypadłości jak pękające głowice czy wycierający się napęd pompy oleju mogący prowadzić do zatarcia. Najgorsze połączenie jakie można sobie wyobrazić to wczesny 2.0 TDI z filtrem cząstek stałych. Silnik ten jest dynamiczny, ale nie pali mało i jest bardzo drogi w naprawach. Polecamy tylko znacznie poprawione wersje po roku 2006.

Występuje w: VW: Golf, Jetta, Passat, Touran, Tiguan, Transporter. Audi: A3, A4, A6. Seat: Toledo, Altea, Leon. Skoda: Octavia, Superb. Mitsubishi: Lancer, Outlander. Dodge: Caliber


Tymon Grabowski

=======
jak pisałem że 1.9 TDI - nieśmiertelne, wspaniałe, cudowne - są wypierane przez shit 2.0 TDI to sie śmialiście ze mnie... to samo mondeo... kupa liczników, elektroniki jak w star tracku.... a dwumasowe koło siada po dość niskich przebiegach... dziekuje za takie cuda techniki, wole taczke
_________________

 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 22-07-2010, 08:01   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


fulara napisał/a:
VW 2.0 TDI (140-170 KM)

Pierwszy 16-zaworowy diesel Volkswagena początkowo cierpiał na poważne problemy z jakością. Egzemplarze z lat 2004-05 trapią takie przypadłości jak pękające głowice czy wycierający się napęd pompy oleju mogący prowadzić do zatarcia. Najgorsze połączenie jakie można sobie wyobrazić to wczesny 2.0 TDI z filtrem cząstek stałych. Silnik ten jest dynamiczny, ale nie pali mało i jest bardzo drogi w naprawach. Polecamy tylko znacznie poprawione wersje po roku 2006.

Występuje w: VW: Golf, Jetta, Passat, Touran, Tiguan, Transporter. Audi: A3, A4, A6. Seat: Toledo, Altea, Leon. Skoda: Octavia, Superb. Mitsubishi: Lancer, Outlander. Dodge: Caliber

Tymon Grabowski

no troche sie im nie udał z początku ten motor 2.0 TDI, ale później poprawili i moim zdaniem nie ma już sie czego obawiać przy zakupie :)

jest na necie taka stronka na której opisane jest kilka przypadków awarii tych silników w passatach, aż ciarki przechodzą jak sie to czyta, wychodzi na to że np. wspomniane koło zębate jest zrobione z tak lichego materiału że nie wytrzyma więcej niż ileś tam setek tysięcy km i tak dalej i tak dalej... nie chce mi sie tego szukać teraz w pracy, ale masakra normalnie, w każdym razie te silniki z początkowych lat produkcji są masakrycznie usterkowe, co chwile trzeba coś naprawiać a koszty są ogromne...

ciekawą rzeczą jest, że ten mój śmieszny silniczek podobno nie odbiega trwałością od 1.9 TDI, no ciekawe, zobaczymy :D ale w sumie jest to możliwe, gdyż to jest to samo co 1.9 tylko obcięte o jeden cylidner + wałki wyrównoważające aby sie zbyt nie telepał, napędzane łąńcuchami wiecznymi ;)
_________________

 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 26-07-2010, 08:33   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


o znalazłem tą stronkę przypadkowo:

http://vwszrot.pl/
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-08-2010, 11:04   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


opinia zaczerpnięta z Onet.pl

NIGDY WIĘCEJ NOWOCZESNEGO DIESLA moje doswiadczenia.

Wszystkie nowoczesne turbo diesle są super do 130 tys przebiegu. Mniejsze spalanie od benzyny bardzo dobre przyspieszenia podczas wyprzedzania powodują radość z posiadania takiego silnika. Schody zaczynają się po przekroczeniu magicznej dla nowoczesnego turbo diesla cyfry 130/150 km przebiegu. Najpierw pada koło dwumasy (nie podlega gwarancji), co kosztuje około od 2500 zł do 4000 zł Potem zaczynają się problemy z pompą i wtryskiwaczami. Wymiana płynu do filtra cząstek to następne spore dodatkowe koszty. Odrywające się cząstki filtra powietrza niszczą turbiny. Pomijam już samą wymianę filtra cząstek stałych, który w pewnym momencie tez musi być wymieniony, co wiąże się z niesamowitymi kosztami. Silniki te tak naładowane są elektroniką, że często zdarzają się jej awarie. Ogólnie nowoczesne diesle to jedna wielka porażka. Ludzie przy wyborze samochodu dają się nabierać na slogany podawane przez kupione media. Ja zresztą też dałem się nabrać. W 2006 kupiłem nowego A6 w turbo dieslu. Do marca tego roku zrobiłem nim 230 tys km. Dodatkowe koszty utrzymania tego samochodu bez opłat serwisowych przy tym przebiegu wyniosły mnie ponad 12 tys zł. Kolega w tym samym czasie kupił nową C5 w HDI i przy podobnym przebiegu miał bardzo podobne dodatkowe koszty utrzymania jak ja. Byłem szczęśliwy jak sprzedałem w marcu tego roku samochód i powiem jedno. NIGDY WIĘCEJ NOWOCZESNEGO DIESLA.
W Europie Zachodniej sprzedaż diesli spadła o 70% i teraz te silniki wciska się min w Polsce.
Widać, że autor artykułu nigdy nie miał nowoczesnego diesla lub ma go z jeszcze małym przebiegiem. Kupując używanego turbo diesla z przebiegiem ponad 200 tys km każdy ładuje się w niesamowite wydatki tylko nikt do tego się nie chce przyznać.
Szkoda, że przestali produkować wolno ssące diesle. Nie miały takiej mocy jak produkowane dzisiaj, były głośne i klekotały, ale były bardzo oszczędne w utrzymaniu i całkowicie bezawaryjne.

~Użytkowniek diesla


http://moto.onet.pl/forum...GZvcnVtMDAxLmpz

ja sie z tym całkowicie zgadzam. dizle były 5 półek wyzej od benzyny ale wolnossące. robiły po 2-3 mln km. teraz dizel jest na 150 000 i dowidzenia. :))
_________________

 
 
_Mucha_ 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2010, 11:30   
   Bolid: SC 1.1 MPI - 2002


Nie dopisali chyba specjalnie w np w skodzie te 2.0 TDI 140KM lubią przekręcać się wałki, to tak z doświadczenia pisze :)

Pozdrawiam.
_________________
SC 1.1 MPI -2002

Lepiej zrobić i żałować,niż nie zrobić i żałować że się nie zrobiło :)
 
 
 
rudiov 
Nałogowiec
POlski osioł


Wiek: 38
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 343
Skąd: Krk
Wysłany: 13-08-2010, 16:47   
   Bolid: 1.1 mpi van / Zafira 1.6


Dla przeciętnego europejczyka (zachodniego) koszt typu 750e rocznie jest do przełknięcia -zarobki wielokrotnie wyższe. Natomiast z ekonomicznego punktu widzenia nowy diesel dla Polaka to bezsens - wyższa o parę(naście) tysięcy w zakupie cena, głośniejszy, droższy w serwisowaniu kosztem kilku złotych oszczędności na 100km. Służbowe to co innego :))
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-08-2010, 16:59   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


z drugiej strony, kupując auto za 100 tyś. np Audi A4 to co wziąć benzyne 2.0 ? przecież to będzie chlipać jak głupie :) założyć do nowego audii gaz ? profanacja.

dlatego wybierają bogatsi diesle, a po 3-4 latach póki sie jeszcze nic nie sypie, turbina zipie - sprzedają i kupują znow nowe...

dusigrosz kupuje wyeksplatowanego diesla i ma studnie bez dna :wink:
_________________

 
 
ARCZ 
Inżynier Fiata


Wiek: 36
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 324
Skąd: 52°39'N 17°57'E
Wysłany: 13-08-2010, 17:18   
   Bolid: Fiat Panda 1.1 8V MPI 54KM


dlaczego już nie ma wolnossących diesli na rynku ?!
_________________
klik!
 
 
 
rudiov 
Nałogowiec
POlski osioł


Wiek: 38
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 343
Skąd: Krk
Wysłany: 13-08-2010, 17:25   
   Bolid: 1.1 mpi van / Zafira 1.6


Zawsze można kupić używanego wolnossącego diesla i zrobić remont generalny na częściach które jeszcze są dostępne w sklepach motoryzacyjnych - tylko to muły są :)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-08-2010, 17:32   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ARCZ napisał/a:
dlaczego już nie ma wolnossących diesli na rynku ?!


od takich producenci uciekają. czemu ?
1. klient musi miec szybkie auto. z 1.3 multijeta robi sie 150 koni mechanicznych - a jak. nawet z seja 1.1 da sie wykrzesać 200 koni. silnik na pare okrążeń.

2. producent nie bedzie robił czegos, co słuzy klientowi przez 15 lat... tak jak nokia 6310i... wszyscy przedstawiciele ją mieli, czas trzymania to 2-3 tygodnie... w Nokii poleciały głowy, ze taką wypuscili doskonałość - szybko zostala usunięta z rynku.

tak samo z silnikami. po co masz nim jezdzic 10 lat. jak mozesz po 3 latach kupic nowe auto
_________________

 
 
to3k 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-08-2010, 17:33   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting 1.1


najważniejsze, żeby nie miał tego filtru cząstek stałych(DPF)... ja mam takiego w mazdzie 5 i czytałem, że co jakiś czas tam trzeba go przepalać, żeby się źle z nim nie zrobiło... i ponoć jak to się zwali to lipa...

sorry za letki offtopiczek :D
_________________
Mój SEY: http://www.polskajazda.pl...Seicento/105073
 
 
Ania 
stokrotka


Dołączyła: 16 Lut 2010
Posty: 1328
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-08-2010, 17:34   
   Bolid: Fiat


fulara napisał/a:
dusigrosz kupuje wyeksplatowanego diesla i ma studnie bez dna


Jak to dobrze,że nie jestem skąpa :twisted:
_________________
Szukaj mnie...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-08-2010, 17:36   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


to3k napisał/a:
najważniejsze, żeby nie miał tego filtru cząstek stałych(DPF)... ja mam takiego w mazdzie 5 i czytałem, że co jakiś czas tam trzeba go przepalać, żeby się źle z nim nie zrobiło... i ponoć jak to się zwali to lipa...

sorry za letki offtopiczek :D


pare programów na tvn turbo było o tym . czyszczenie 400-500 zł :lol: co 15 000 km. a on sie i tak zwali po 80-100 tysiach ( 5000-7000 nowy :lol: )

to wszystko pod warunkiem, ze jezdzisz duzo i tam jest odpowiednia temperatura. jak nie to sobie te dystanse podziel na dwa :lol: :lol:
_________________

 
 
ARCZ 
Inżynier Fiata


Wiek: 36
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 324
Skąd: 52°39'N 17°57'E
Wysłany: 13-08-2010, 18:01   
   Bolid: Fiat Panda 1.1 8V MPI 54KM


caddy jeszcze wychodził do niedawna, teraz nie wiem.
golf 5 był, w 6 już się pozbyli.

[ Dodano: 13-08-2010, 18:18 ]
i to samo się stanie z benzyniakami.

już w tej chwili najprostszy 1.6 jest zastępowany przez 1.2T ...

paranoja.

no cóż, chyba doczekamy czasów że np. w golfie XII będziemy robić swapa na SDI z IV generacji :)) :...: :wstyd: :o :szok:
_________________
klik!
 
 
 
_Mucha_ 
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2010, 18:24   
   Bolid: SC 1.1 MPI - 2002


Koszt płynu do DPF - 293 zł opakowanie jedno :)
_________________
SC 1.1 MPI -2002

Lepiej zrobić i żałować,niż nie zrobić i żałować że się nie zrobiło :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum