FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.0 ecoboost
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-01-2014, 23:52   1.0 ecoboost
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


może mi ktoś wytłumaczyć, jak jest możliwe, aby pasek rozrządu się kąpał w oleju ? co z trwałością, rozbryzgiem i ogólną logiką ?

poza tym, co sądzicie o ich trwałości ?

http://autobeztajemnic.pl.../oleje/286.html
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2014, 13:55   Re: 1.0 ecoboost

Łukasz napisał/a:
może mi ktoś wytłumaczyć, jak jest możliwe, aby pasek rozrządu się kąpał w oleju ? co z trwałością, rozbryzgiem i ogólną logiką ?

poza tym, co sądzicie o ich trwałości ?

http://autobeztajemnic.pl.../oleje/286.html
- pasek zębaty pracujący w kąpieli olejowej to nic nowego i stosuje się to od wielu lat w silnikach Usa choćby cała nowa linia silników Chevroleta z serii GMT 561 - taki pasek jest wykonany z Polibutylenu z domieszką Polietylenu co zapewnia pełną odporność na twardnienie pod wpływem węglowodorów i benzenu - trwałość zbieżna z łańcuchem :wink: Co do oleju to można w tym silniku stosować zamiennie każdy olej o lepkości 5w20 lub 0w20 który spełnia specyfikację ILSAC GF5 - przykładowo ten:

Chodzi o olej "mid saps" ale z TBN powyżej 10 i jest to formulacja oparta na zastąpieniu zwiększonej zawartości cynku dodatkiem boru który obniża zawartość popiołu siarczanowego bez pogorszenia właściwości ochronnych czyli jest eko ale bez ujemnego wpływu na silnik jak w przypadku Europejskich produktów z normą acea C1,C2,C3,C4 :wink: A jak z ogólną trwałością tego silniczka - pożyjemy zobaczymy - w Usa silnik EcoBoost 3.6L V6 jak na razie się sprawdza i są potwierdzone przebiegi ponad 200000 mil :wink:
Co do wspomnianej kompatybilności Millersa XF EB 5W20 z normą WSS-M2C925-B to prawda dlatego że są to identyczne normy gdzie M2C925 została stworzona już wcześniej na potrzeby Forda w Usa natomiast ze zgodnością z WSS-M2C913-C to się troszkę rozpędzili ponieważ o ile GF5 jest zgodne pod względem dodatków to lepkość na poziomie CCS 7,95 w 100 stopniach jest zbyt niska jak dla panewek choćby w Zetec 1.6 :wink: o ile hydraulika na sae20 będzie zadowolona to reszta już nie bardzo :wink: U mnie w suzuki sx4 z silnikiem M16A 0w20 sprawdza się doskonale ale w identycznym silniku też w sx4 ale sprzed 2007 gdzie zalecano 5w30 niestety ale silnik "dzwoni"- ponieważ w nowszym M16A pompa oleju przy 4tyś/min daje ciśnienie 5,6bar a w starszym modelu 4,1bar - jasno o tym mówi manual serwisowy ale niestety w Suzuki Polska nie czytają tak wyszukanych periodyków i skutecznie wykańczają ludziom starsze wersje :wink:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-01-2014, 16:22   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ciekaw jestem jak to wygląda w praktyce, wszystko musi być szczelne w cholere, we fiacie pewnie zaraz by były wycieki, przecież wałki pracują na mokrym pasku, przy 5000 obrotów pewnie obryzg jest gigantyczny

ciekaw jestem, kto będzie serwisował te silniki w polskich realiach i ...... ile bedzie do tematu oleju podchodzic na zasadzie 10w, aaa 15w tez styknie...
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2014, 16:57   

Łukasz napisał/a:
przecież wałki pracują na mokrym pasku, przy 5000 obrotów pewnie obryzg jest gigantyczny
- łańcuch rozrządu też przy tych obrotach ma rozrzut niesamowity :wink:
Łukasz napisał/a:
ile bedzie do tematu oleju podchodzic na zasadzie 10w, aaa 15w tez styknie...
- najlepszym przykładem jest Toyota Yaris z silnikiem 1KR-FE gdzie producent zaleca wyłącznie sae 0w20 a serwis Toyoty do aut flotowych z tym silnikiem zalewa 15w40 w celu obniżenia kosztów serwisu :wink: w Japonii pewnie by oszaleli na widok takiej profanacji ale nasze serwisy są często mądrzejsze od producenta :wink:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-01-2014, 17:21   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no nic, dzięki kolego

przyspieszenie ma ten silnik fajne, ale jakby do 900-tki zamontować turbo to też by latała. zobaczymy z czasem ile warte są te kosiarki
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum