 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
1.0 ecoboost |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-01-2014, 23:52 1.0 ecoboost
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
może mi ktoś wytłumaczyć, jak jest możliwe, aby pasek rozrządu się kąpał w oleju ? co z trwałością, rozbryzgiem i ogólną logiką ?
poza tym, co sądzicie o ich trwałości ?
http://autobeztajemnic.pl.../oleje/286.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2014, 13:55 Re: 1.0 ecoboost
|
|
|
Łukasz napisał/a: | może mi ktoś wytłumaczyć, jak jest możliwe, aby pasek rozrządu się kąpał w oleju ? co z trwałością, rozbryzgiem i ogólną logiką ?
poza tym, co sądzicie o ich trwałości ?
http://autobeztajemnic.pl.../oleje/286.html | - pasek zębaty pracujący w kąpieli olejowej to nic nowego i stosuje się to od wielu lat w silnikach Usa choćby cała nowa linia silników Chevroleta z serii GMT 561 - taki pasek jest wykonany z Polibutylenu z domieszką Polietylenu co zapewnia pełną odporność na twardnienie pod wpływem węglowodorów i benzenu - trwałość zbieżna z łańcuchem Co do oleju to można w tym silniku stosować zamiennie każdy olej o lepkości 5w20 lub 0w20 który spełnia specyfikację ILSAC GF5 - przykładowo ten:
Chodzi o olej "mid saps" ale z TBN powyżej 10 i jest to formulacja oparta na zastąpieniu zwiększonej zawartości cynku dodatkiem boru który obniża zawartość popiołu siarczanowego bez pogorszenia właściwości ochronnych czyli jest eko ale bez ujemnego wpływu na silnik jak w przypadku Europejskich produktów z normą acea C1,C2,C3,C4 A jak z ogólną trwałością tego silniczka - pożyjemy zobaczymy - w Usa silnik EcoBoost 3.6L V6 jak na razie się sprawdza i są potwierdzone przebiegi ponad 200000 mil
Co do wspomnianej kompatybilności Millersa XF EB 5W20 z normą WSS-M2C925-B to prawda dlatego że są to identyczne normy gdzie M2C925 została stworzona już wcześniej na potrzeby Forda w Usa natomiast ze zgodnością z WSS-M2C913-C to się troszkę rozpędzili ponieważ o ile GF5 jest zgodne pod względem dodatków to lepkość na poziomie CCS 7,95 w 100 stopniach jest zbyt niska jak dla panewek choćby w Zetec 1.6 o ile hydraulika na sae20 będzie zadowolona to reszta już nie bardzo U mnie w suzuki sx4 z silnikiem M16A 0w20 sprawdza się doskonale ale w identycznym silniku też w sx4 ale sprzed 2007 gdzie zalecano 5w30 niestety ale silnik "dzwoni"- ponieważ w nowszym M16A pompa oleju przy 4tyś/min daje ciśnienie 5,6bar a w starszym modelu 4,1bar - jasno o tym mówi manual serwisowy ale niestety w Suzuki Polska nie czytają tak wyszukanych periodyków i skutecznie wykańczają ludziom starsze wersje |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-01-2014, 16:22
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ciekaw jestem jak to wygląda w praktyce, wszystko musi być szczelne w cholere, we fiacie pewnie zaraz by były wycieki, przecież wałki pracują na mokrym pasku, przy 5000 obrotów pewnie obryzg jest gigantyczny
ciekaw jestem, kto będzie serwisował te silniki w polskich realiach i ...... ile bedzie do tematu oleju podchodzic na zasadzie 10w, aaa 15w tez styknie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2014, 16:57
|
|
|
Łukasz napisał/a: | przecież wałki pracują na mokrym pasku, przy 5000 obrotów pewnie obryzg jest gigantyczny | - łańcuch rozrządu też przy tych obrotach ma rozrzut niesamowity Łukasz napisał/a: | ile bedzie do tematu oleju podchodzic na zasadzie 10w, aaa 15w tez styknie... | - najlepszym przykładem jest Toyota Yaris z silnikiem 1KR-FE gdzie producent zaleca wyłącznie sae 0w20 a serwis Toyoty do aut flotowych z tym silnikiem zalewa 15w40 w celu obniżenia kosztów serwisu w Japonii pewnie by oszaleli na widok takiej profanacji ale nasze serwisy są często mądrzejsze od producenta |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-01-2014, 17:21
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no nic, dzięki kolego
przyspieszenie ma ten silnik fajne, ale jakby do 900-tki zamontować turbo to też by latała. zobaczymy z czasem ile warte są te kosiarki |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|