FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 i LPG- montaż miksera i dolotu
Autor Wiadomość
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 29-10-2014, 00:03   1.2 i LPG- montaż miksera i dolotu
   Bolid: Sejo 1.1


Siemanko!

Nie znalazłem odpowiedniego tematu więc zakładam nowy.
Pacjentem jest sej z silnikiem 1.2 8v 75km.
Jak wiadomo silnik jest wyższy od 1.1. Do jazdy na benzynie obniżyłem oryginalną puszkę filtra powietrza z 1.1 i maskę udało mi się zamknąć- co prawda leży na puszcze ale jest zamknięta. Miejsca jest na styk, jak dołożę mikser to maska już nie będzie się zamykać, tak więc trzeba skonstruować inny dolot. Tu zaczynają się schody- podobno gaz i stożek to złe połączenie więc jaki dolot zaadoptować żeby było ok? Blos zamiast miksera raczej wolałbym ominąć...

Proszę o poradę i podzielenie się swoimi patentami :grin:
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 29-10-2014, 19:02   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Playzer napisał/a:
Tu zaczynają się schody- podobno gaz i stożek to złe połączenie więc jaki dolot zaadoptować żeby było ok?


Bzdura kompletna. Jeżdżę na lpg drugiej generacji w 16V już ponad 2 lata ze stożkiem i nie ma żadnego problemu. Mam AFR i sondę szerokopasmową, więc widzę jaki jest skład mieszanki na bieżąco. Mieszankę na biegu jałowym ustawia się bez najmniejszego problemu a podczas jazdy trzyma na gazie afr 15,5. Silniczek krokowy lekko tylko koryguje, z resztą taka jest jego rola.
Nie pchałbym się w blosa, bo za niewiele większe pieniądze można założyć sekwencję.

U mnie ładnie dało się upakować dolot, w 8V też dasz radę bez problemu.

_________________
Moje Seicento
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 02-11-2014, 11:09   
   Bolid: Sejo 1.1


No tak ale ty masz sonde i wskaźnik, ja nie mam tych bajerów. Czy bez tego uda mi się to wszystko wystroić? Nie miałeś żadnych problemów z regulacją?
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 02-11-2014, 14:06   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Playzer napisał/a:
Czy bez tego uda mi się to wszystko wystroić? Nie miałeś żadnych problemów z regulacją?


Wszystko reguluje się normalnie, bez problemu. Każdy gazownik to ogarnie.
_________________
Moje Seicento
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 02-11-2014, 14:26   
   Bolid: Sejo 1.1


A nie gaśnie Ci samochód przy wyższych prędkościach i wyrzuceniu na luz? Wiem, że może się to zdarzać jak do silnika trafia za dużo powietrza.
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 02-11-2014, 14:28   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Przelatałem już 30 000km i nigdy mi nie zgasł podczas jazdy. Widziałem już 1.2 8V 75KM na instalacji drugiej generacji ze stożkiem i silniki latały z powodzeniem na gazie. Ja u siebie raz przez ten czas wymieniłem przewody WN, bo po wyjeździe z myjni strzelił mi w dolot ze dwa razy. Od tamtej pory spokój, mogę walić w podłogę w każdych warunkach i jedzie jak trzeba. Spalanie przy 90km/h na trasie schodzi mi do 7,2. A trasa 120-180 wychodzi 8. Miasto 8,5-9. Ostatnio upalałem na torze Jastrząb i wyszedł w okolicach 14-15. Nie ma co się dziwić, bez przerwy podłoga i 7000obr.
_________________
Moje Seicento
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 02-11-2014, 14:33   
   Bolid: Sejo 1.1


Dzięki wielkie :) Będę coś kombinował w tym temacie :) W razie problemów już wiem do kogo uderzać ;) Pozdro i szerokości :))
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 02-11-2014, 14:39   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Oczywiście jedna ważna kwestia, nie może dmuchać powietrze w filtr. Tak samo jak przy zwykłym wkładzie papierowym. Ja mam filtr pod pasem przednim i jest zasłonięty przez zderzak tak jak widać na foto.
_________________
Moje Seicento
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 02-11-2014, 17:10   
   Bolid: 1,2 8V


Playzer, Mam u siebie identyczny układ motor 1,2 plus oryginalna puszka plus mikser w moduł wtryskowy dokładnie taki http://allegro.pl/fiat-pu...4751615018.html i wszystko się mieści a nawet pomiędzy maską a puszką jest luz oczywiście po pewnych modyfikacjach. W profilu masz wpisane Otwock, to blisko Garwolina więc służę autem do wglądu co i jak.
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 02-11-2014, 22:32   
   Bolid: Sejo 1.1


Ooo sej600 fajnie, że się odezwałeś, chętnie obejrzę jak to u ciebie wygląda :) Jakie modyfikacje zrobiłeś żeby to wszystko się pomieściło?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum