FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 1.1 SPI problem z LPG
Autor Wiadomość
Macspeed 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-10-2011, 18:22   Seicento 1.1 SPI problem z LPG
   Bolid: Seicento 1.1


Witam!
Mam problem z seicento 1.1 na jednopunkcie. Mianowicie, auto na benzynie jeździ i pracuje w miarę ok ,choć na wolnych obrotach niezależnie od temp. występuje zjawisko przypominające wypadanie zapłonów (nowe świece i kable, więc chyba zapłon ok).

Na gazie jest już dużo gorzej. Jakiekolwiek wolne obroty, udaje się uzyskać dopiero przy temp ok 70-80 stopni. wcześniej auto gaśnie. po uzyskaniu w/w temp. silnik na jałowym pracuję bardzo kulawo (zjawisko jak przy benzynie, nasilone dwukrotnie). Aby wyeliminować usterkę elektroniki sterującej instalacją, zamieniłem silnik krokowy LPG na śrubę regulacyjną. Po wstępnej regulacji auto zaczęło jeździć płynniej,żwawiej jednak podstawowe problemy nie zniknęły. Dodatkowo ostatnimi czasy podczas jazdy pojawiło się szarpanie.

Sprawdziłem dolot pod względem lewego powietrza, uszczelki były całe, jednak dla pewności dorzuciłem jeszcze sylikonu począwszy od kolektora, poprzez mikser, przepustnicę na puszcze filtra kończąc. Odma olejowa cała.

Macie może jakieś pomysły względem winowajcy zaistniałej sytuacji?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-10-2011, 18:44   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Skontroluj cewki zapłonowe. Do LPG musi być układ zapłonowy o wiele sprawniejszy niż na benzynie.Wymieniłeś świece, przewody ale jeszcze cewki skontroluj. Nie wymieniaj a pomierz opory. Na pierwotnym uzwojeniu powinno być 0.5 oma około a na wtórnym około 7-8 kiloom
 
 
fiksiu 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 76
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-10-2011, 19:44   
   Bolid: Seicento 1.2 T


Jak macher pisze sprawdź cewki.
Popatrz jeszcze pod maskę jak będzie ciemno czy nie ma jakiś przebić.

I może jeszcze czujnik położenia wału.Przynajmniej sprawdź czy jest w dobrej odległości.
A jak możesz to podmień na inny aby go wyeliminować.
_________________
Seicento 1.2 16v LPG KME G3 + K03
158PS 205Nm
 
 
Macspeed 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-10-2011, 12:09   
   Bolid: Seicento 1.1


Sprawdzenie czy kable "świecą" to pierwsza czynność jaką wykonałem. Iskra nigdzie nie przeskakuje. Dziś sprawdzę cewki i ten czujnik, napiszcie tylko gdzie go znajdę i czy można go sprawdzić miernikiem? Bo niestety nie mam możliwości podmianki.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 20-10-2011, 12:13   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Czujnik znajdziesz nad kołem pasowym z takimi ząbkami. Idź po kablu do wtyczki rozłącz wtyczkę i na kablu czujnika będziesz miał napisane "+" "-" i "S" miernikiem do plus i minus dotykasz i odczytujesz opór. Powinno być 580-780 om
 
 
Macspeed 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-10-2011, 12:16   
   Bolid: Seicento 1.1


No dobra, póki co dzięki za pomoc, będę działał i poinformuje o efektach. :smile:

[ Dodano: 24-10-2011, 18:11 ]
problem rozwiązany, winowajcą okazał się za niski stan płynu chłodniczego. Wyciek zlikwidowany, płyn dolany i SC jeździ bez zarzutu. Dzięki za pomoc i rady. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum