Seicento 1.1 SPI problem z LPG |
Autor |
Wiadomość |
Macspeed
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-10-2011, 18:22 Seicento 1.1 SPI problem z LPG
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Witam!
Mam problem z seicento 1.1 na jednopunkcie. Mianowicie, auto na benzynie jeździ i pracuje w miarę ok ,choć na wolnych obrotach niezależnie od temp. występuje zjawisko przypominające wypadanie zapłonów (nowe świece i kable, więc chyba zapłon ok).
Na gazie jest już dużo gorzej. Jakiekolwiek wolne obroty, udaje się uzyskać dopiero przy temp ok 70-80 stopni. wcześniej auto gaśnie. po uzyskaniu w/w temp. silnik na jałowym pracuję bardzo kulawo (zjawisko jak przy benzynie, nasilone dwukrotnie). Aby wyeliminować usterkę elektroniki sterującej instalacją, zamieniłem silnik krokowy LPG na śrubę regulacyjną. Po wstępnej regulacji auto zaczęło jeździć płynniej,żwawiej jednak podstawowe problemy nie zniknęły. Dodatkowo ostatnimi czasy podczas jazdy pojawiło się szarpanie.
Sprawdziłem dolot pod względem lewego powietrza, uszczelki były całe, jednak dla pewności dorzuciłem jeszcze sylikonu począwszy od kolektora, poprzez mikser, przepustnicę na puszcze filtra kończąc. Odma olejowa cała.
Macie może jakieś pomysły względem winowajcy zaistniałej sytuacji? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-10-2011, 18:44
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Skontroluj cewki zapłonowe. Do LPG musi być układ zapłonowy o wiele sprawniejszy niż na benzynie.Wymieniłeś świece, przewody ale jeszcze cewki skontroluj. Nie wymieniaj a pomierz opory. Na pierwotnym uzwojeniu powinno być 0.5 oma około a na wtórnym około 7-8 kiloom |
|
|
|
 |
fiksiu
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 76 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-10-2011, 19:44
Bolid: Seicento 1.2 T |
|
|
Jak macher pisze sprawdź cewki.
Popatrz jeszcze pod maskę jak będzie ciemno czy nie ma jakiś przebić.
I może jeszcze czujnik położenia wału.Przynajmniej sprawdź czy jest w dobrej odległości.
A jak możesz to podmień na inny aby go wyeliminować. |
_________________ Seicento 1.2 16v LPG KME G3 + K03
158PS 205Nm |
|
|
|
 |
Macspeed
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-10-2011, 12:09
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Sprawdzenie czy kable "świecą" to pierwsza czynność jaką wykonałem. Iskra nigdzie nie przeskakuje. Dziś sprawdzę cewki i ten czujnik, napiszcie tylko gdzie go znajdę i czy można go sprawdzić miernikiem? Bo niestety nie mam możliwości podmianki. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 20-10-2011, 12:13
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Czujnik znajdziesz nad kołem pasowym z takimi ząbkami. Idź po kablu do wtyczki rozłącz wtyczkę i na kablu czujnika będziesz miał napisane "+" "-" i "S" miernikiem do plus i minus dotykasz i odczytujesz opór. Powinno być 580-780 om |
|
|
|
 |
Macspeed
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-10-2011, 12:16
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
No dobra, póki co dzięki za pomoc, będę działał i poinformuje o efektach.
[ Dodano: 24-10-2011, 18:11 ]
problem rozwiązany, winowajcą okazał się za niski stan płynu chłodniczego. Wyciek zlikwidowany, płyn dolany i SC jeździ bez zarzutu. Dzięki za pomoc i rady. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|