Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 25-12-2013, 19:30 Hamulce
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Hampeli przednie się zapiekają
Słyszałem że najczęstszą tego przyczyną w cento są sparciałe przednie przewody...
Najlepiej było by rozebrać zacisk przeczyścić dać nowe przewody giętkie...?
Co warto jeszcze wymienić podczas naprawy przednich hamulców ?
Czy istnieje opcja wymiany giętkich przewodów bez spuszczania płynu ?
Jaka jest minimalna grubość tarczy i klocków ? |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 25-12-2013, 20:49
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Nie przewody, lecz klocki, rzadziej tłoczki oczyścić prowadnice klocków w zacisku do golego metalu, a wypustki na klockach nawet lekko pilnikiem spiłować. U mnie działa od dawna po takiej operacji i jest okej, gdzie prędzej jak wypustki papierem ściernym traktowałem, powtarzało się to co jakis czas. Dodstkowo można dać tam pasty miedzianej. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Pomógł: 25 razy Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 25-12-2013, 21:26
Bolid: Seicento |
|
|
płynu spuszczać całego nie musisz ale jeśli wymieniasz któryś z przewodów to po pierwsze na pewno będziesz musiał go dolać bo coś tam ucieknie podczas demontażu a po drugie będziesz musiał odpowietzyć hamulce, bo powietrze dostanie się do układu;p
z tego co mi wiadomo to minimalna grubość tarczy to 9,2mm |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
ROMEL
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 27 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-12-2013, 08:11
Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1 |
|
|
Panowie taka tylko ciekawostka, bo padło stwierdzenie na temat "pasty miedzianej"
Czesto jesteście wlaścicielami nie tylko Sejowozów ale i
innych aut z ABSem....
No i właśnie o ABS chodzi...nie wolno/nie powinno się używac "pasty miedzianej" do układów hamulcowych z systemem ABS. (A chodzi o czujniki i tarczki tego systemu lub jego rozbudowanej wersji)
Pzdr |
_________________ "Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..."
www.romel-motorsport.vot.pl
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 27-12-2013, 08:21
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
W ogóle do hamulców nie powinno się używać pasty miedzianej bo ona wcale nie smaruje a jedynie zapobiega zapieczeniu połączeń gwintowanych. Do montażu klocków są specjalne smary, produkowane przez kilku producentów:
I pewnie jeszcze trochę by się tego znalazło. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
ROMEL
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 27 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-12-2013, 09:09
Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1 |
|
|
Dzięki:) za uzupełnienie...
Ja używam Boscha - jak na zdjęciu:) |
_________________ "Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..."
www.romel-motorsport.vot.pl
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 27-12-2013, 14:48
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Pasta miedziana jedynie na prowadnice klocków i naprawdę pomaga. W cc miałem tak poskładane.. Jak to z abs wygląda to się nie wypowiem, mi chodziło o zwykły uklad hamulcowy. Ale nie jest to konieczne, u siebie spiłowałem lekko wypustki i działa bez problemów od dawna, gdzie poprzednio co tydzień zdarzało sie klockom blokować. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
|