FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SŁABE CISNIENIE OLEJU- KONTROLKA NIE GASNIE PODCZAS JAZDY
Autor Wiadomość
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
  Wysłany: 10-04-2011, 10:44   SŁABE CISNIENIE OLEJU- KONTROLKA NIE GASNIE PODCZAS JAZDY
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


Witam ! Mam problem - w moim seicento nie gaśnie kontrolka od smarowania . W instrukcji obsługi przeczytałem ze zapala się bo jest słabe ciśnienie . Poziom oleju jest prawie max.
Jaka jest przyczyna tego słabego ciśnienia?
Jest uszkodzona jakaś pompa ?
Przez najbliższe 2 ,3 dni będę potrzebował auto. Bede jeździł krótkie odcinki do 20km po mieście - czy nie grozi to poważniejsza awaria ?? -jakie mogą byc konsekwencje takiej jazdy ? - bo mam nadzieje auto mi nie stanie na ulicy i nie beda szły z niego kłęby dymu
_________________

 
 
madebyzosiek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: www
Wysłany: 10-04-2011, 11:02   
   Bolid: Seicento Brush 900


No raczej musisz dojść do tego czemu kontrolka świeci i nie powinieneś w tym czasie jeździć, przyczyn może być kilka. Jeśli mówisz że stan oleju jest ok i się nie zmienia, to może po prostu padł czujnik ciśnienia w misce olejowej, musiałbyś spuścić olej i założyć nowy lub inny czujnik, to sprawdzisz. Jeśli nie to trochę zgaduj zgadula, u mnie był nieszczelny filtr oleju, ale w efekcie olej się wypompował z silnika i kontrolka się zapaliła jak było go mało. Nie masz silnika obrzyganego olejem? Może Ci któraś uszczelka skończyła żywot. Dolewasz tego oleju? Więcej szczegółów podaj, z aktualnego opisu czujnik ciśnienia oleju.
Pozdrawiam! :cool:
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 10-04-2011, 11:35   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Manometr w miejsce czujnika i dopiero wtedy się dowiesz co jest. NIE WOLNO jeździć przy słabym ciśnieniu, chyba że chcesz po parunastu metrach wymienić cały silnik-wał już się nie będzie nadawał do szlifu. Panewki szybko zrobią się żółciutkie, a takie to tylko do kosza lub przetopu.
Przyczynę słabego ciśnienia należy szukać w panewkach(mają luz), zaślepce wału, zapchanej magistrali olejowej. Oczywiście nie wykluczam awarii czujnika, ale wątpię by było tak różowo.
Czy po gwałtownym dodaniu gazu "żyd" olejowy chociaż trochę przygasa? Z głowicy nie wydobywają się jakieś stuki?.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
brutal123 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 103
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 10-04-2011, 13:03   
   Bolid: cc sporting


Mógł się gdzieś kabel od czujnika zewrzeć do masy .
 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 10-04-2011, 14:43   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


dzieki za odpowiedzi. faktycznie widzę ze przyczyn możne być sporo .
oleju nie dolewam robię to rzadko naprawdę, z pod uszczelki widać jak by delikatnie zaciekało. Poza tym cieknie mi olej z zimeringu , ale to olej ze skrzyni biegow chyba jest z tego co mi kolega mowil.
a gdzie szukac tego kabla od czujnika oleju ???
_________________

 
 
Pawelec 
Piaseczno SC Team


Pomógł: 9 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 277
Skąd: WPI-....
Wysłany: 10-04-2011, 14:47   
   Bolid: czerwony:)


haSi napisał/a:
a gdzie szukac tego kabla od czujnika oleju


jak sie nie myle to w okolicach alternatora gdzies w tych okolicach :roll:
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Seicento/27071

 
 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 10-04-2011, 15:15   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


ok mam. u Zembowicza jest ładnie to opisane. olej + filtr oleju wymieniałem w polowe października , sprawdze ten filtr tez czy nie puszcza . co do wycieków to widać na uszczelce od głowicy ze delikatnie zacieka ten olej , a poza tym mam wyciek z " zimeringa " to wiem na pewno bo mi mechanior mówił.. a tak w ogóle to ten wyciek z tego zimeringa to przypadkiem nie jest olej ze skrzyni biegów ?? możne teraz jakoś was naprowadzę. oleju nigdy nie dolewałem często naprawdę rzadko to robiłem bo nie było potrzeby, nie miałem nigdy jakiś ubytków
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum