FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przebieg a atrakcyjność samochodu
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
  Wysłany: 04-11-2011, 21:18   Przebieg a atrakcyjność samochodu
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


http://motoryzacja.interi...uto,1716997,415


bardzo fajny artykuł na temat przebiegu, cofania i wytrzymałości silników. warto przeczytać
_________________

 
 
dziadbab 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-11-2011, 21:24   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


to co tam napisali to sama prawda, no ale coś za coś, kiedyś jak widać robili niezniszczalne silniki, ale teraz mamy lepsze wnętrza, wygodniejsze zawieszenia, ładniejsze auta i "przyjazne środowisku" :D

teraz już wiem że my płacimy tak naprawdę za te "przynazne środowisku", bo przecież lepiej żeby turbo wymienić po 100tys niż żeby dużo więcej CO2 przez te 100tys się dostało do atmosfery :D
takie luźne przemyslenia
 
 
macher 
Moderator

Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-11-2011, 21:34   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Ze spalenia litra paliwa do atmosfery dostaje się 2 kilogramy dwutlenku węgla. Płacimy za to my kierowcy bo produkować muszą (narzucane przez dyrektywy unijne ) coraz oszczędniejsze samochody naszpikowane elektroniką która czuwa by tego produktu wpływającego na efekt cieplarniany było jak najmniej. A taki amerykaniec ma wszystko gdzieś . Zatankuje 20 galonów paliwa i w jeden dzień spali na autostradzie. A samoloty? Jeszcze nie tak dawno największy ponaddźwiękowiec (dobrze że wycofany) Concorde Posiadał 4 silniki który każdy na godzinę pracy wychłeptał 20 ton paliwa To daje 80 ton na godzinę. Co z tego że dwa razy prędkość dźwięku przekraczał jak w godzinę emitował tyle dwutlenku węgla ? :szok:
 
 
gandw 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 04-11-2011, 21:40   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Z tym że silniki benzynowe są obecnie trwalsze od wysokoprężnych, taki błąd w artykule. Mit trwałego diesla bierze się jeszcze z lat 80tych.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-11-2011, 21:40   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


rozumie że silnik może być ekonomiczniejszy niż te 5 litrowe potwory które palą 20 litrów. ale wcale nie muszą być wysilone tak jak obecnie, żeby 1.2 TSI wkładać do potwora gabarytowego jakim jest np Octavia ( to auto to akurat przykład )
_________________

 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 04-11-2011, 21:51   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Łukasz napisał/a:
żeby 1.2 TSI wkładać do potwora gabarytowego jakim jest np Octavia ( to auto to akurat przykład

ale co w tym złego jak mało pali i dobrze jeździ :?:
_________________

 
 
mariusz1606 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 650
Skąd: Żółtowo
Wysłany: 04-11-2011, 21:58   
   Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E


dobrze będzie jeździł przez pięć lat, potem ma być złomowany, takie jest założenie
_________________
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-11-2011, 22:17   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Ciacho napisał/a:
Łukasz napisał/a:
żeby 1.2 TSI wkładać do potwora gabarytowego jakim jest np Octavia ( to auto to akurat przykład

ale co w tym złego jak mało pali i dobrze jeździ :?:


wiesz co nie jezdziłem tym więc na 100% sie nie wypowiem, ale czytałem na forum wypowiedzi ludzi którzy to kupili\jezdzili

90% ludzi pisze że jest to poprostu toczydło. wyprzedzić z 5 ludzmi na pokładzie to strach w oczach. poza tym, 1.2 w takim aucie musi byc wysilone i nie wróżę przebiegów sporych.

ale oczywiscie czas pokaże. ale z auta musi być też radość jazdy, taki 1.9 TDI to beton rwie, buzia się cieszy. a toczydło to toczydło.

emocje, Ciacho, emocje są też ważne :wink:
_________________

 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 04-11-2011, 22:19   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Łukasz napisał/a:
emocje, Ciacho, emocje są też ważne :wink:

prawda, prawda, zbieram na BMW :))
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-11-2011, 22:26   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


wydaje mi się iż samochody idą w kierunku komórek i laptopów. chodzi o to, że pare lat temu jak sobie ktoś uciułał na nokije np 3510i to ją chuhał, dmuchał.

dziś dostaje co 2 lata nową, wyśmiganą za 1 zeta. nie szanuje jej, wkładam do kieszeni mając drobne, klucze. to samo z laptopem. lepszy abonament i masz lapka za 1 zeta. zero sentymentów, za 2 lata kolejny lapek za zetola.

to samo się dzieje z autami. potaniały strasznie, ale to takie zabaweczki, gdzie po 5 latach powinno się złomować i kupić kolejną zabaweczkę.

ps. Ciacho tylko nie wiem jaki silnik do tej BMKI, diesla się boje, a gazować benzyne ?
_________________

 
 
Torrence 
Nałogowiec


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 04-11-2011, 23:19   
   Bolid: ?koda Fabia


Chcesz kupić dobrą komórkę? Nie dostaniesz jej w ofercie za złotówkę niestety. Dobry sprzęt kosztuje trochę więcej ;) Poza tym laptopy za złotówkę z tymi internetami to śmiech na sali. Ludzie łapią się na te "promocje" nie wiedząc, że cena rynkowa takiego laptopa to średnio około tysiąca złotych, poza tym parametrami jest niestety w innej epoce. Za dobry sprzęt trzeba zapłacić ;)

To samo z nowymi samochodami. Potaniały, więc ludzie częściej je zmieniają. A czy następny właściciel będzie z niego zadowolony to nie ich problem. Czasy się zmieniły, więc nie wiem na co tu narzekać. "Mój dziadek słuchał kaset, mój ojciec słuchał kaset, ja słuchałem kaset i mój syn też będzie słuchał kaset"? ;]
_________________
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-11-2011, 09:59   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Torrence,

o nie zgadzam się. wszystko zalezy jaki masz abonament. jak masz abonament 40 zł to za 1 zeta dostaniesz byle co. jak masz abonament 120 zł, to za zeta dostajesz już komórki które na allegro chodzą po 1000 zł.

to samo z laptopem. akurat przed "kupieniem" go dokładnie zbadałem parametry i opinie. a firma prestiżowa. no i na allegro 1850 zł, w porywach 1750. więcej mi nie trzeba chyba że oczekujesz np

http://allegro.pl/dell-pr...1913138186.html

to proszę bardzo. płać i graj =) ja za 2 lata dostane kolejną komórkę i kolejnego laptopa a o tych zapomne. życie jest zbyt krótkie żeby huhać na sprzęt, gdyż my się też zużywamy i nikt nie płacze :-P


aaa do czego mój wywód zmierzał :lol: :lol: do tego, że na zachodzie już dokładnie taki stosunek jest do samochodów. u nas powoli się to wkrada, ale powoli. stereotypy na temat aut są u nas mocno zakorzenione.
_________________

 
 
dziadbab 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-11-2011, 13:18   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


gandw napisał/a:
Z tym że silniki benzynowe są obecnie trwalsze od wysokoprężnych, taki błąd w artykule. Mit trwałego diesla bierze się jeszcze z lat 80tych.


Kiedyś diesle to były dość proste konstrukcyjnie silniki. Były wolno obrotowe, prawie w ogóle nie wysilone to jeździły i jeździły.
Proste układy wtryskowe starszej technologii które wytrzymywały nawet najgorsze paliwo.
Mój ojciec kiedyś miał seata ibizę rok produkcji 94 silnik 1.9 sdi moc 64 konie.
Jak na tą moc silnika to pojemość jest gigantyczna, dzisiaj głupi silnik 1.0 osiąga taką moc.

Przejdę do sedna: w 2000 roku chyba ojciec sprzedał tą ibizę znajomemu z przebiegiem 280tys, potem znajomy dobił do 450tys km i sprzedał dalej. Auto pomimo takiego przebiegu ani razu się nie zepsuło, ani razu nawet sprzęgło nie było wymieniane - ale akurat tu chodzi o poprawną technikę jazdy.
Auto paliło średnio 5l ropy i na tamte czasy to było BARDZO TANIO. I się opłacało.

Teraz jest inaczej, ropa tak samo droga jak benzyna, silniki diesla coraz bardziej skomplikowane, osprzęt silnika bardzo drogi i często się psujący co powoduje ogromne koszty eksploatacyjne.
Moim zdaniem teraz najbardziej opłaca się wolnossącą jednostkę benzynową - zagazowaną.
Trwała i tania w eksploatacji.
 
 
joki 
Bywalec

Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 05-11-2011, 14:11   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


macher napisał/a:
Z/.../ A taki amerykaniec ma wszystko gdzieś . Zatankuje 20 galonów paliwa i w jeden dzień spali na autostradzie. /.../ :szok:

za duzo filmów sie naogladałeś :)
od wielu lat w usej obowiazuja dosć drastyczne normy emisji (rozne w róznych stanach)

a z tymi hajłejami to tez bez przesady oczywiscie w 1996 ( o ile mnie pamiec nnie myli) zniesiono federalny speed limit obejmujacy takaze autostrdy ale wiele stanów nie podniosło tej predkosci i nadal masz na hajłeju jechac 88 km/h a na florydzie jak dostaniesz 2 tickety za speeding to za 3 razem sedzia orzeka utrate prawa jazdy i to z reguły na zawsze
oczywiscie wszyscy jada nieco szybciej niz limit powiedzmy tak 60-65 mph
ale to wsio na co mozesz sobie pozwolic jazda z predkoscia 150 km/h to jest mozliwa tylko w filmach i dla przecietnego amerykanca to kosmos bo policja zajawia sie niewiadomoskad
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-11-2011, 14:27   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


dziadbab napisał/a:

Moim zdaniem teraz najbardziej opłaca się wolnossącą jednostkę benzynową - zagazowaną.
Trwała i tania w eksploatacji.


za chwilę tego też nie będą produkować. coraz więcej turbo, coraz więcej silników małolitrażowych mocno obciążonych i coraz mniej trwałych.

ustawodawcy, którzy tak kierują motoryzacją chyba nie wiedzą, że zezłomowanie samochodu też kosztuje i przetopienie złomu silnikowego to nie taki hop siup
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum