FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0115
Autor Wiadomość
Raptor_Posla 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 45
Skąd: Puck
Wysłany: 11-10-2015, 20:17   Błąd P0115
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam. Posiadam Seicento 1.1 mpi. Wyskoczył mi check engine.
Po skanowaniu wyświetlił się błąd P0115 (czujnik temperatury płynu chłodzącego, sporadyczny).
Gdzie go znajdę?
Czy jest sposób aby sprawdzić ten czujnik?

Dziękuję za zainteresowanie
_________________
Seicento 1.1 MPI
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 11-10-2015, 20:24   Re: Błąd P0115
   Bolid: seicento 899


Raptor_Posla napisał/a:
Czy jest sposób aby sprawdzić ten czujnik?

Trzeba by zmierzyć jego rezystancję wewnętrzną.
 
 
tierman 
Bywalec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Działoszyn/Warszawa
Wysłany: 11-10-2015, 23:01   Re: Błąd P0115
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Czujnik temperatury cieczy chłodzącej:
"W celu sprawdzenia czujnika należy zmierzyć jego rezystancję wewnętrzną, która mierzona w temperaturze +20°C powinna wynosić 2400 do 2600 Om."- Sam Naprawiam Seicento
_________________
tomek
 
 
Raptor_Posla 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 45
Skąd: Puck
Wysłany: 16-10-2015, 22:47   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Update:
Kiedy wyskoczył mi check engine kupiłem ELM 327, który za pomocą bluetooth łączy się z
telefonem i program Torque odczytuje błędy. Program ten posiada też możliwość live data, czyli mogę na bieżąco monitorować parametry.
Ku mojemu zdziwieniu temperatura cieczy chłodzącej cały czas trzyma się w granicach 58 - 65C (parametr w torque Engine coolant temperature).
Właściwa temperatura pracy silnika mieści się zaś w granicach 80 - 95C zdaje się.
Czy możliwe że czujnik przekłamuje o dobre 20C, czy może nie można ufać temu interfejsowi ELM 327
_________________
Seicento 1.1 MPI
 
 
Raptor_Posla 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 45
Skąd: Puck
Wysłany: 16-10-2015, 22:52   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Czy seicento 1.1 ma dwa rodzaje czujników....?
http://allegro.pl/panda-s...5727298625.html
http://allegro.pl/czujnik...5653247249.html
_________________
Seicento 1.1 MPI
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-10-2015, 23:49   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Raptor_Posla napisał/a:
Update:
Kiedy wyskoczył mi check engine kupiłem ELM 327, który za pomocą bluetooth łączy się z
telefonem i program Torque odczytuje błędy. Program ten posiada też możliwość live data, czyli mogę na bieżąco monitorować parametry.
Ku mojemu zdziwieniu temperatura cieczy chłodzącej cały czas trzyma się w granicach 58 - 65C (parametr w torque Engine coolant temperature).
Właściwa temperatura pracy silnika mieści się zaś w granicach 80 - 95C zdaje się.
Czy możliwe że czujnik przekłamuje o dobre 20C, czy może nie można ufać temu interfejsowi ELM 327

Tem. ELM bierze w MPI z kom. dokładniej się chyba nie da :wink: , sprawdź termostat.
 
 
 
Raptor_Posla 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 45
Skąd: Puck
Wysłany: 16-10-2015, 23:57   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


mniemam, że niska temperatura oznacza otwarty termostat na full... Ale to oznaczało by, że bardzo wolno nagrzewało by się wnętrze pojazdu, to jednak nie występuje. W seju czuje bardzo ciepły nawiew już po przejechaniu 1km.
Ale sprawdzę... tylko jak należy go sprawdzić?
_________________
Seicento 1.1 MPI
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-10-2015, 00:10   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Zapalsz zimny i na wolnych czekasz, po 2ch min. łapiesz za rurę od termostatu do chłodnicy ma być zimna-jak się porządnie rozgrzeje dopiero termostat się otwiera i puszcza na duży obieg.
Nie koniecznie cały termostat się otworzył-mógła tylko uszczelka, ale jak grzeje to zobacz tego coolera czy można tam coś zrypać, że odczyty są z czapy.
Temp. w serii w trasie to bez buta 80-82 stopnie w mieście teraz koło 90 tak mi pokazuje w vannie MPI. Szprycowany Spi po prostu szybciej łapie temp. w korku, na postoju, trasa z autogauge peak 80-85 stopni, autostrada i but 90.
 
 
 
Raptor_Posla 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 45
Skąd: Puck
Wysłany: 17-10-2015, 00:17   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


ok. Dziękuję. Jutro zrobię test
_________________
Seicento 1.1 MPI
 
 
Raptor_Posla 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 45
Skąd: Puck
Wysłany: 17-10-2015, 10:41   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


test wykonany. To termostat. Bardzo dziękuję za pomoc
_________________
Seicento 1.1 MPI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum