Jak odłączyć pompę paliwa ? |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-04-2016, 21:18 Jak odłączyć pompę paliwa ?
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Znam tylko jeden sposób - wyciągając wtyczkę pod deklem spod kanapy. Potrzebuje jednak szybszy sposób.
W baku nie ma paliwa puki co a nie chce zatrzeć jej więc chciałbym ją odłączyć. Dziś już było ja słychać dość głośno, ale jeszcze działa, bo po przekręceniu kluczyka słychać ją normalnie. Muszę zrobić bez benzyny jeszcze parę km. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-04-2016, 21:50
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Pod maską nad komputerem są dwa przekaźniki (czerwony i czarny), któryś z nich jest od pompy paliwa z tego co pamiętam, ale nie wiem który, chyba ten czarny. Jak go wyciągniesz to pompa powinna przestać działać.
Druga opcja jaka przychodzi mi do głowy to wyłącznik bezwładnościowy pod kokpitem za radiem, on rozłącza pompę paliwa po wypadku. Można wypiąć wtyczkę lub go stuknąć tak żeby wyskoczył przycisk. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2016, 08:11
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Potrzebowałem tego myku, żeby szybko rano odłączyć pompę tak by się nei spaliła w czasie jazdy bez benzyny. Słychać ją już było raz więc pewnie długo by nie pociągnęła na sucho..
Wyjęcie przekaźnika czerwonego gasi silnik i nie da się go uruchomić bez niego. Po wyjęciu czarnego silnik inaczej pracuje. Bałem się że coś się stanie i włożyłem go z powrotem.
Stukanie w przełącznik bezwłasnościowy nic nie dało, a waliłem solidnie. Do wtyczki od niego nie mogłem się dostać, bo jest za metalową osłoną na śruby.
Jeśli miałem kręcić śruby to już wolałem odkręcić dekiel pod kanapą i wyjąć wtyczkę.
Dzięki za pomoc. Warto coś wiedzieć więcej.. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-04-2016, 08:25
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
barkor napisał/a: | Pod maską nad komputerem są dwa przekaźniki (czerwony i czarny), któryś z nich jest od pompy paliwa z tego co pamiętam, ale nie wiem który, chyba ten czarny. Jak go wyciągniesz to pompa powinna przestać działać. |
Przecież pod maską jeden przekaźnik zasila kompa a drugi jest od urządzeń wykonawczych. Nie wylączy się samej pompy tylko całe zasilanie wiązki silnika. Tam jest pompa, grzałka sondy, cewki i wtrysk/wtryski.
Wyjmiesz czarny to czerwony w ogóle nie będzie zasilany. Wyjmiesz czerwony to silnik będzie bez zapłonu. To jak to ma działać? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-04-2016, 10:31
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ok czyli z przekaźnikiem to był kiepski trop. Ciekawe, że ten czujnik bezwladnosciowy nie wypadł, może trzeba stuknąć w tą blachę do której jest przykręcony a nie bezpośrednio w niego. A najlepiej na przyszłość zrobić sobie osobny wyłącznik na przewodzie od tego czujnika. Będzie wtedy możliwość szybkiego wyłączenia pompy co też będzie dobrym zabezpieczeniem przed kradzieżą oczywiście jeśli nie ma się LPG na którym jest możliwość odpalenia samochodu. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-04-2016, 18:29
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Bezwładnościowy wypada jak się mocno dźwignie przód auta Od samego stukania nie chciał się wyłączyć. Może trzeba go konkretnie młotkiem zdzielić
Ale żeby pompę wyłączyć to wystarczy przekaźnik wstawić w układ przełączający na lpg. Z automatu się wyłączy i nie trzeba żadnego dodatkowego pstryczka robić., a potem o nim ciągle pamiętać. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2016, 20:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Zrób sobie 2 w 1 odcinkę pompy na przewodzie zasilającym poprzez wyłącznik ukryty tylko taki z 10-15A...ale pewnie i na gazie jak ktoś chce to zachechła już w tych temp. |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2016, 20:36
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Nalałem 4 litry beny, ale chyba za mało, bo pompa jest zupełnie zapowietrzona.
Trzeba czasu, nalania więcej litrów czy jakoś ją odpowietrzyć zassać benę przez przewody czy jak ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2016, 20:53
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
dre123 napisał/a: | Nalałem 4 litry beny, ale chyba za mało, bo pompa jest zupełnie zapowietrzona.
Trzeba czasu, nalania więcej litrów czy jakoś ją odpowietrzyć zassać benę przez przewody czy jak ? |
Jak coś to układ...a słuchać ją jak wogóle pompuje- jak słychać to dolelej jeszcze i przekręć z 5 na zapłon, za 6-8 powinien zapalić...... |
|
|
|
 |
|