wymiana płynów |
Autor |
Wiadomość |
gerax
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 8 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 15-11-2014, 16:28 wymiana płynów
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam,
chce wymienić płyny w sc 900
chciałem zapytać czy będą dobre te płyny :
PŁYN DO CHŁODNIC PRESTONE
PŁYN HAMULCOWY TOP-4 TUTELA 0,5L |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2014, 18:47
|
|
|
gerax napisał/a: | PŁYN DO CHŁODNIC PRESTONE | - świetny płyn w dobrej cenie jako jeden z nielicznych o specyfikacji "dexcool" który zawiera poniżej 5% kwasu 2EHA jednocześnie spełniając G12++
gerax napisał/a: | PŁYN HAMULCOWY TOP-4 TUTELA 0,5L | - płyn z temperaturą wrzenia na poziomie 280 stopni - lepiej niż niektóre DOT 5.1 - zalewaj śmiało
ps. a jakie plany względem oleju silnikowego i przekładniowego |
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-11-2014, 19:05
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Kilka dni temu zalałem Prestone wcześniej zrobiłem czyszczenie układu chłodzenia specjalną płukanką (mnóstwo szlamu wyciekło), termostat oczywiście sprawny, brak wycieków i po odpowietrzeniu grzeje jak wściekły! Nie lubie marznąć zimą. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2014, 19:24
|
|
|
muniek napisał/a: | Kilka dni temu zalałem Prestone | - i masz spokój na kolejnych 5 lat |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2014, 20:16
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | muniek napisał/a: | Kilka dni temu zalałem Prestone | - i masz spokój na kolejnych 5 lat |
rotax to Ty co 5lat zmieniasz plyn w chlodnicy? Szok;-) |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2014, 22:01
|
|
|
biznesik napisał/a: | rotax to Ty co 5lat zmieniasz plyn w chlodnicy | - ja wogóle nie zmieniam płynu w chłodnicy bezwodny płyn wystarcza na minimum 15lat
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2014, 22:06
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
a na ile moje zalane paraflu up powinno starczyc?:-) chyba do wymiany chlodnicy lub czego innego;-) |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2014, 22:11
|
|
|
biznesik napisał/a: | a na ile moje zalane paraflu up powinno starczyc?:-) chyba do wymiany chlodnicy lub czego innego;-) | - max 3 lata - ma niższą rezerwę alkaliczną od typowych płynów G12 dlatego nie utrzymuje okresu LL (5 lat) ale wogóle nie zawiera 2EHA stąd uważam że jest jednym z najlepszych płynów w UE dodatkowo w nowej wersji spełnia normę Chryslera "MS" którą mogą się poszczycić jedynie dwa Amerykańskie produkty czyli MOPAR i ZEREX |
|
|
|
 |
gerax
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 8 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 16-11-2014, 11:21
Bolid: seicento 900 |
|
|
dobra, to kupuję , czyli chłodzącego wystarczy 5 litrów a hamulcowego 0,5 litra ?
czy kupować jakąś płukankę do układu chłodzenia lub układu hamulcowego ?
olej silnikowy będzie SELENIA VISION 15W40 4L
olej przekładniowy jest MOBIL 1 syntetyk od 4 lat ale nie wymieniam bo mało jeżdżę no i kasa, może zmienię na wiosnę , jak radzicie ?
pisał kolega, że płyn chłodzący 5 lat to szok, u mnie teraz jest petrygo od stycznia 2009
i hamulcowy tak samo.
ale fajne ceny tego :
Evans Power Cool 180
taki płukacz może być ?
http//:http://motobajery....0ml-p-1035.html |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2014, 14:02
|
|
|
gerax napisał/a: | czyli chłodzącego wystarczy 5 litrów | - jak kupisz koncentrat to wyjdzie 8l gotowego płynu nie mniej jednak 5l wystarczy
gerax napisał/a: | czy kupować jakąś płukankę do układu chłodzenia lub układu hamulcowego | - do układu chłodzenia możesz kupić płukankę ale od STP zdecydowanie lepsza jest z Valvoline - http://galonoleje.pl/skle...lush-350ml.html lub Liqui Moly - http://galonoleje.pl/skle...300ml-2699.html - do układu hamulcowego potrzebujesz 0,8l żeby wystarczyło na przepłukanie - płukanką jest płyn
gerax napisał/a: | olej silnikowy będzie SELENIA VISION 15W40 4L | - zrobisz jak uważasz ale ja bym tego użył najwyżej do konserwacji podwozia
gerax napisał/a: | u mnie teraz jest petrygo od stycznia 2009 | - Petrygo wymienia się co 2 lata - tutaj zdecydowanie polecam zastosowanie płukanki
gerax napisał/a: | pisał kolega, że płyn chłodzący 5 lat to szok | - Prestone tyle wytrzymuje - oczywiście ten interwał nie dotyczy Petrygo
gerax napisał/a: | ale fajne ceny tego :
Evans Power Cool 180 | - cena adekwatna do jakości wyrobu podobnie jak z olejami silnikowymi - można kupić 4l za 50zł i można za 300zł ważne żeby rozsądnie dopasować produkt do wymagań
Cytat: | MOBIL 1 syntetyk od 4 lat ale nie wymieniam bo mało jeżdżę no i kasa, może zmienię na wiosnę | - Mobil 1 SHC 75w90 nie jest syntetykiem a jego lepkość bardziej pasuje do tylnego dyfra niż do skrzyni w seitku - polecam Shell Spirax S4 G 75w90 - http://galonoleje.pl/skle...g-75w90-1l.html |
|
|
|
 |
gerax
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 8 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 16-11-2014, 14:58
Bolid: seicento 900 |
|
|
[quote] zrobisz jak uważasz ale ja bym tego użył najwyżej do konserwacji podwozia
chodzi mi o ten olej :
http://motobajery.pl/olej...-4l-p-2783.html
to jest następca oleju vs max na którym jeżdżę od nowości a od ubiegłego roku właśnie na nim.
poza tym mój przebieg roczny jest śmieszny 2,5-3 tyś. jakoś na razie silniczek działa, także nie bardzo po co jest żyłować się na jakieś drogie oleje, autko ma już 15 lat i zaledwie ok. 78 tys. przebiegu.
z ciekawości to jaki olej proponujesz ?
w skrzyni biegów zmieniałem w 2010 przy 67 tys.
na razie biegi chodzą
dzięki za linki do płukanek
Cytat: | Prestone tyle wytrzymuje - oczywiście ten interwał nie dotyczy Petrygo |
u mnie petrygo jest od styczeń 2009 i jakoś wytrzymuje,
wiadomo lepiej zmieniać ale jakos mi to umkło.
chłodzący to kupię 5 litrów gotowego. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2014, 15:10
|
|
|
gerax napisał/a: | jakoś na razie silniczek działa, także nie bardzo po co jest żyłować się na jakieś drogie oleje |
gerax napisał/a: | na razie biegi chodzą |
gerax napisał/a: | u mnie petrygo jest od styczeń 2009 i jakoś wytrzymuje |
ja widzisz moja rola się tutaj kończy
Pozdro. |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2014, 15:48
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
lej lepszy olej sluchaj rotaxa |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
gerax
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 8 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 16-11-2014, 16:25
Bolid: seicento 900 |
|
|
biznesik napisał/a
Cytat: | lej lepszy olej sluchaj rotaxa |
no właśnie pytałem jaki olej proponuje i nie dostałem odpowiedzi |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2014, 18:43
|
|
|
gerax napisał/a: | no właśnie pytałem jaki olej proponuje i nie dostałem odpowiedzi | - dlaczego nie dostałeś odpowiedzi ależ to proste po prostu myślałem że wiesz lepiej
ale jeżeli jesteś otwarty na sugestie to proszę:
dotychczas stosowany olej VS MAX 15w40 to jeden z najgorszych olei mineralnych w klasie sae 15w40 ponieważ ze swoim wyjątkowo niskim TBN < 7 i bazą grupy 1 jest wyjątkowym twórcą osadów w silniku jeżeli po tylu latach chciałbyś wyprowadzić silnik na prostą to zalecam być w tym temacie wyjątkowo ostrożnym ponieważ ryzyko zapchania filtra oleju jest ogromne polecam wymienic olej na Shell Helix Super 15w40 - http://galonoleje.pl/skle...5-15w40-4l.html który ze swoim TBN =10,5 będzie powoli usuwał osady ale w sposób delikatny bez odrywania większych kawałków z kanałów olejowych - natomiast kolejną wymianę będzie można wykonać już na Shell Helix HX7 10w40 - http://galonoleje.pl/skle...s-10w40-4l.html i ostatecznie bym przy nim pozostał ze względu na małe przebiegi od wymiany do wymiany ale ten olej zapewni w miarę dostateczne smarowanie silnika po uruchomieniu przez co nie będzie pogarszał jego stanu technicznego.Zupełnie nieistotny jest w tym przypadku niski przebieg ponieważ właśnie ilość samych rozruchów ma decydujący wpływ na zużycie silnika - lepkość na zimno oleju VS MAX jest na tyle wysoka że uruchomienie silnika w temperaturze -10 stopni powoduje o wiele większe zużycie podzespołów niż jazda w temperaturze roboczej przez tysiące kilometrów i paradoksalnie Twój silnik pomimo niewielkiego przebiegu może posiadać zużycie silnika zalanego sae 5w40 po 350kkm lub więcej
Polecam filtr oleju Mann w 714/2 - myślę że lepkość 10w40 to maksimum na co można się zdecydować po tylu latach eksploatacji na obecnym oleju - luzy na panewkach mogą nie strawić niższej lepkości rozruchu niż 90 cSt |
|
|
|
 |
|