FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana płynów
Autor Wiadomość
gerax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: małopolska
Wysłany: 15-11-2014, 16:28   wymiana płynów
   Bolid: seicento 900


Witam,
chce wymienić płyny w sc 900
chciałem zapytać czy będą dobre te płyny :
PŁYN DO CHŁODNIC PRESTONE
PŁYN HAMULCOWY TOP-4 TUTELA 0,5L
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2014, 18:47   

gerax napisał/a:
PŁYN DO CHŁODNIC PRESTONE
- świetny płyn w dobrej cenie :ok: jako jeden z nielicznych o specyfikacji "dexcool" który zawiera poniżej 5% kwasu 2EHA jednocześnie spełniając G12++ :wink:
gerax napisał/a:
PŁYN HAMULCOWY TOP-4 TUTELA 0,5L
- płyn z temperaturą wrzenia na poziomie 280 stopni - lepiej niż niektóre DOT 5.1 :wink: - zalewaj śmiało :ok:
ps. a jakie plany względem oleju silnikowego i przekładniowego :?:
 
 
muniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2014, 19:05   
   Bolid: Seicento 900


Kilka dni temu zalałem Prestone :ok: wcześniej zrobiłem czyszczenie układu chłodzenia specjalną płukanką (mnóstwo szlamu wyciekło), termostat oczywiście sprawny, brak wycieków i po odpowietrzeniu grzeje jak wściekły! Nie lubie marznąć zimą.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2014, 19:24   

muniek napisał/a:
Kilka dni temu zalałem Prestone
- i masz spokój na kolejnych 5 lat :ok:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2014, 20:16   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
muniek napisał/a:
Kilka dni temu zalałem Prestone
- i masz spokój na kolejnych 5 lat :ok:


rotax to Ty co 5lat zmieniasz plyn w chlodnicy? Szok;-)
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2014, 22:01   

biznesik napisał/a:
rotax to Ty co 5lat zmieniasz plyn w chlodnicy
- ja wogóle nie zmieniam płynu w chłodnicy :wink: bezwodny płyn wystarcza na minimum 15lat :wink:

 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2014, 22:06   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


a na ile moje zalane paraflu up powinno starczyc?:-) chyba do wymiany chlodnicy lub czego innego;-)
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2014, 22:11   

biznesik napisał/a:
a na ile moje zalane paraflu up powinno starczyc?:-) chyba do wymiany chlodnicy lub czego innego;-)
- max 3 lata - ma niższą rezerwę alkaliczną od typowych płynów G12 dlatego nie utrzymuje okresu LL (5 lat) ale wogóle nie zawiera 2EHA stąd uważam że jest jednym z najlepszych płynów w UE dodatkowo w nowej wersji spełnia normę Chryslera "MS" którą mogą się poszczycić jedynie dwa Amerykańskie produkty czyli MOPAR i ZEREX :wink:
 
 
gerax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: małopolska
Wysłany: 16-11-2014, 11:21   
   Bolid: seicento 900


dobra, to kupuję , czyli chłodzącego wystarczy 5 litrów a hamulcowego 0,5 litra ?
czy kupować jakąś płukankę do układu chłodzenia lub układu hamulcowego ?

olej silnikowy będzie SELENIA VISION 15W40 4L
olej przekładniowy jest MOBIL 1 syntetyk od 4 lat ale nie wymieniam bo mało jeżdżę no i kasa, może zmienię na wiosnę , jak radzicie ?

pisał kolega, że płyn chłodzący 5 lat to szok, u mnie teraz jest petrygo od stycznia 2009 :mg:
i hamulcowy tak samo.
ale fajne ceny tego :
Evans Power Cool 180 :shock:

taki płukacz może być ?
http//:http://motobajery....0ml-p-1035.html
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2014, 14:02   

gerax napisał/a:
czyli chłodzącego wystarczy 5 litrów
- jak kupisz koncentrat to wyjdzie 8l gotowego płynu :wink: nie mniej jednak 5l wystarczy :wink:
gerax napisał/a:
czy kupować jakąś płukankę do układu chłodzenia lub układu hamulcowego
- do układu chłodzenia możesz kupić płukankę ale od STP zdecydowanie lepsza jest z Valvoline - http://galonoleje.pl/skle...lush-350ml.html lub Liqui Moly - http://galonoleje.pl/skle...300ml-2699.html - do układu hamulcowego potrzebujesz 0,8l żeby wystarczyło na przepłukanie - płukanką jest płyn :wink:
gerax napisał/a:
olej silnikowy będzie SELENIA VISION 15W40 4L
- zrobisz jak uważasz ale ja bym tego użył najwyżej do konserwacji podwozia :wink:
gerax napisał/a:
u mnie teraz jest petrygo od stycznia 2009
- Petrygo wymienia się co 2 lata - tutaj zdecydowanie polecam zastosowanie płukanki :wink:
gerax napisał/a:
pisał kolega, że płyn chłodzący 5 lat to szok
- Prestone tyle wytrzymuje - oczywiście ten interwał nie dotyczy Petrygo :wink:
gerax napisał/a:
ale fajne ceny tego :
Evans Power Cool 180 :shock:
- cena adekwatna do jakości wyrobu :wink: podobnie jak z olejami silnikowymi - można kupić 4l za 50zł i można za 300zł ważne żeby rozsądnie dopasować produkt do wymagań :ok:
Cytat:
MOBIL 1 syntetyk od 4 lat ale nie wymieniam bo mało jeżdżę no i kasa, może zmienię na wiosnę
- Mobil 1 SHC 75w90 nie jest syntetykiem a jego lepkość bardziej pasuje do tylnego dyfra niż do skrzyni w seitku - polecam Shell Spirax S4 G 75w90 - http://galonoleje.pl/skle...g-75w90-1l.html
 
 
gerax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: małopolska
Wysłany: 16-11-2014, 14:58   
   Bolid: seicento 900


[quote] zrobisz jak uważasz ale ja bym tego użył najwyżej do konserwacji podwozia
Cytat:

chodzi mi o ten olej :
http://motobajery.pl/olej...-4l-p-2783.html
to jest następca oleju vs max na którym jeżdżę od nowości a od ubiegłego roku właśnie na nim.
poza tym mój przebieg roczny jest śmieszny 2,5-3 tyś. jakoś na razie silniczek działa, także nie bardzo po co jest żyłować się na jakieś drogie oleje, autko ma już 15 lat i zaledwie ok. 78 tys. przebiegu.

z ciekawości to jaki olej proponujesz ?

w skrzyni biegów zmieniałem w 2010 przy 67 tys.
na razie biegi chodzą :grin:

dzięki za linki do płukanek :ok:

Cytat:
Prestone tyle wytrzymuje - oczywiście ten interwał nie dotyczy Petrygo

u mnie petrygo jest od styczeń 2009 i jakoś wytrzymuje,
wiadomo lepiej zmieniać ale jakos mi to umkło.

chłodzący to kupię 5 litrów gotowego.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2014, 15:10   

gerax napisał/a:
jakoś na razie silniczek działa, także nie bardzo po co jest żyłować się na jakieś drogie oleje

gerax napisał/a:
na razie biegi chodzą
gerax napisał/a:
u mnie petrygo jest od styczeń 2009 i jakoś wytrzymuje


ja widzisz moja rola się tutaj kończy :wink:

Pozdro.
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2014, 15:48   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


lej lepszy olej sluchaj rotaxa :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
gerax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: małopolska
Wysłany: 16-11-2014, 16:25   
   Bolid: seicento 900


biznesik napisał/a
Cytat:
lej lepszy olej sluchaj rotaxa :grin:

no właśnie pytałem jaki olej proponuje i nie dostałem odpowiedzi :?:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2014, 18:43   

gerax napisał/a:
no właśnie pytałem jaki olej proponuje i nie dostałem odpowiedzi
- dlaczego nie dostałeś odpowiedzi :?: ależ to proste po prostu myślałem że wiesz lepiej :wink:
ale jeżeli jesteś otwarty na sugestie to proszę:
dotychczas stosowany olej VS MAX 15w40 to jeden z najgorszych olei mineralnych w klasie sae 15w40 ponieważ ze swoim wyjątkowo niskim TBN < 7 i bazą grupy 1 jest wyjątkowym twórcą osadów w silniku :wink: jeżeli po tylu latach chciałbyś wyprowadzić silnik na prostą to zalecam być w tym temacie wyjątkowo ostrożnym ponieważ ryzyko zapchania filtra oleju jest ogromne :!: polecam wymienic olej na Shell Helix Super 15w40 - http://galonoleje.pl/skle...5-15w40-4l.html który ze swoim TBN =10,5 będzie powoli usuwał osady ale w sposób delikatny bez odrywania większych kawałków z kanałów olejowych - natomiast kolejną wymianę będzie można wykonać już na Shell Helix HX7 10w40 - http://galonoleje.pl/skle...s-10w40-4l.html i ostatecznie bym przy nim pozostał ze względu na małe przebiegi od wymiany do wymiany ale ten olej zapewni w miarę dostateczne smarowanie silnika po uruchomieniu przez co nie będzie pogarszał jego stanu technicznego.Zupełnie nieistotny jest w tym przypadku niski przebieg ponieważ właśnie ilość samych rozruchów ma decydujący wpływ na zużycie silnika - lepkość na zimno oleju VS MAX jest na tyle wysoka że uruchomienie silnika w temperaturze -10 stopni powoduje o wiele większe zużycie podzespołów niż jazda w temperaturze roboczej przez tysiące kilometrów i paradoksalnie Twój silnik pomimo niewielkiego przebiegu może posiadać zużycie silnika zalanego sae 5w40 po 350kkm lub więcej :wink:
Polecam filtr oleju Mann w 714/2 - myślę że lepkość 10w40 to maksimum na co można się zdecydować po tylu latach eksploatacji na obecnym oleju - luzy na panewkach mogą nie strawić niższej lepkości rozruchu niż 90 cSt :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum