FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica 1.1 SPI a MPI
Autor Wiadomość
bibus 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-11-2011, 22:50   Głowica 1.1 SPI a MPI
   Bolid: brak


Na początku chciałem się przywitać, jest to mój pierwszy post, choć na forum jestem już chwilkę czasu.
Mam problem.Już od 2 miesięcy silnik zaczął "zjadać" około litry wody na 1000km. Ostatnio silnik zaczął lać spod głowicy i spod pokrywy zaworów. Udało mi się załatwić głowicę od 1.1 SPI i mam pytanie- będzie ona pasować do 1.1 MPI które mam ?
Chciałbym jednocześnie wywalić katalizator poprzez zmianę kolektora wydechowego. Czy konieczna jest druga sonda ?


Pozdrawiam
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2011, 23:01   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Hej, głowica MPI i SPI jest taka sama.
Jednak to, że Ci zjada płyn to nie musi być wina pękniętej głowicy, równie dobrze może być przepalona uszczelka. Przy wymianie, ocenia się stan głowicy i dopiero wtedy podejmuje decyzję, czy kupować inną.

Jeśli zmieniasz kolektor wydechowy, na dobrą sprawę, bez drugiej sondy się obejdzie ale w najlepszym przypadku będzie Ci się świecił Check Engine. Poszukaj sobie na forum, a na pewno znajdziesz o wiele więcej na temat stosowania jednej sondy w SC.
pzdr :grin:
 
 
bibus 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-11-2011, 23:10   
   Bolid: brak


dedek,
dzieki, nie chodzi mi o pękniętą głowicę tylko o uszczelkę pod głowica, a żeby było szybko a głowice mam za darmo więc pytam czy na pewno będzie pasować ;-)

Jeśli chodzi o check, też nie ma problemu bo mam bodajże "kasowacz" błędów ze względu na gaz.

Chciałem jeszcze zapytać, szukałem, ale nie mogę za bardzo ogarnąć o co chodzi, przy okazji przy jednej robocie wymieniłbym wałek na ostrzejszy- czy te wałki są on innnego auta, czy typowo dedykowane do seicento ?

Dzięki bardzo, pozdrawiam
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 14-11-2011, 23:15   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


wałek 866 z punto 1.2 75 najlepiej- coś już da, nie kosztuje milionów i jest w miarę dostępny w odróżnieniu od np Świątka ;)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2011, 23:18   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Więc licz się z "nieprzechodzeniem" badania technicznego ze względu na spaliny:)

Ostre wałki są typowo dedykowane do Seicento np świątek
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-11-2011, 23:42   Re: Głowica 1.1 SPI a MPI
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


bibus napisał/a:
Na początku chciałem się przywitać, jest to mój pierwszy post, choć na forum jestem już chwilkę czasu.
Mam problem.Już od 2 miesięcy silnik zaczął "zjadać" około litry wody na 1000km. Ostatnio silnik zaczął lać spod głowicy i spod pokrywy zaworów. Udało mi się załatwić głowicę od 1.1 SPI i mam pytanie- będzie ona pasować do 1.1 MPI które mam ?
Chciałbym jednocześnie wywalić katalizator poprzez zmianę kolektora wydechowego. Czy konieczna jest druga sonda ?


Pozdrawiam

Nie będzie pasować P&P. :!:
 
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2011, 23:43   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dlaczego nie??? rozumiem, że te P&P to plug and play:D
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2011, 23:54   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Linda napisał/a:
wałek 866 z punto 1.2 75 najlepiej- coś już da, nie kosztuje milionów i jest w miarę dostępny w odróżnieniu od np Świątka ;)

ten wałek podchodzi pod każde 1.1 bez problemu?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-11-2011, 23:57   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Porównaj sobie duże koło rozrządu,rozrządu,mocowania górnej ,uszczelka MPI vs. Spi ma jeden kanał olejowy przesunięty 0,5cm,tak samo głowica,w środku siedzi wałek 4x4 nie 176 jak w spi, główny problem to rozrząd.
Wypadało by zmienić koło rozrządu,dać pokrywę z mpi(ma uchwyt na czujnik poł. wałka),kanały do końca się nie będą zgrywały,podobnie będzie z kolektorami.
Dla mnie bez sensu zabawa.
 
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2011, 00:31   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dzięki za podpowiedź, nie byłem w 100% pewien co do odpowiedzi na ten temat, ale każdy mówi co wie :grin:
Z góry obie głowice wyglądają na identyczne (mowa o samym elemencie bo o nim było pytanie), ale wielu ludzi wypisuje, że pasuje do MPI i SPI :znudzony:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum