Głowica 1.1 SPI a MPI |
Autor |
Wiadomość |
bibus
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-11-2011, 22:50 Głowica 1.1 SPI a MPI
Bolid: brak |
|
|
Na początku chciałem się przywitać, jest to mój pierwszy post, choć na forum jestem już chwilkę czasu.
Mam problem.Już od 2 miesięcy silnik zaczął "zjadać" około litry wody na 1000km. Ostatnio silnik zaczął lać spod głowicy i spod pokrywy zaworów. Udało mi się załatwić głowicę od 1.1 SPI i mam pytanie- będzie ona pasować do 1.1 MPI które mam ?
Chciałbym jednocześnie wywalić katalizator poprzez zmianę kolektora wydechowego. Czy konieczna jest druga sonda ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:01
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Hej, głowica MPI i SPI jest taka sama.
Jednak to, że Ci zjada płyn to nie musi być wina pękniętej głowicy, równie dobrze może być przepalona uszczelka. Przy wymianie, ocenia się stan głowicy i dopiero wtedy podejmuje decyzję, czy kupować inną.
Jeśli zmieniasz kolektor wydechowy, na dobrą sprawę, bez drugiej sondy się obejdzie ale w najlepszym przypadku będzie Ci się świecił Check Engine. Poszukaj sobie na forum, a na pewno znajdziesz o wiele więcej na temat stosowania jednej sondy w SC.
pzdr |
|
|
|
 |
bibus
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:10
Bolid: brak |
|
|
dedek,
dzieki, nie chodzi mi o pękniętą głowicę tylko o uszczelkę pod głowica, a żeby było szybko a głowice mam za darmo więc pytam czy na pewno będzie pasować
Jeśli chodzi o check, też nie ma problemu bo mam bodajże "kasowacz" błędów ze względu na gaz.
Chciałem jeszcze zapytać, szukałem, ale nie mogę za bardzo ogarnąć o co chodzi, przy okazji przy jednej robocie wymieniłbym wałek na ostrzejszy- czy te wałki są on innnego auta, czy typowo dedykowane do seicento ?
Dzięki bardzo, pozdrawiam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:15
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
wałek 866 z punto 1.2 75 najlepiej- coś już da, nie kosztuje milionów i jest w miarę dostępny w odróżnieniu od np Świątka |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:18
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Więc licz się z "nieprzechodzeniem" badania technicznego ze względu na spaliny:)
Ostre wałki są typowo dedykowane do Seicento np świątek |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:42 Re: Głowica 1.1 SPI a MPI
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
bibus napisał/a: | Na początku chciałem się przywitać, jest to mój pierwszy post, choć na forum jestem już chwilkę czasu.
Mam problem.Już od 2 miesięcy silnik zaczął "zjadać" około litry wody na 1000km. Ostatnio silnik zaczął lać spod głowicy i spod pokrywy zaworów. Udało mi się załatwić głowicę od 1.1 SPI i mam pytanie- będzie ona pasować do 1.1 MPI które mam ?
Chciałbym jednocześnie wywalić katalizator poprzez zmianę kolektora wydechowego. Czy konieczna jest druga sonda ?
Pozdrawiam |
Nie będzie pasować P&P. |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:43
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dlaczego nie??? rozumiem, że te P&P to plug and play:D |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:54
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Linda napisał/a: | wałek 866 z punto 1.2 75 najlepiej- coś już da, nie kosztuje milionów i jest w miarę dostępny w odróżnieniu od np Świątka |
ten wałek podchodzi pod każde 1.1 bez problemu? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-11-2011, 23:57
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Porównaj sobie duże koło rozrządu,rozrządu,mocowania górnej ,uszczelka MPI vs. Spi ma jeden kanał olejowy przesunięty 0,5cm,tak samo głowica,w środku siedzi wałek 4x4 nie 176 jak w spi, główny problem to rozrząd.
Wypadało by zmienić koło rozrządu,dać pokrywę z mpi(ma uchwyt na czujnik poł. wałka),kanały do końca się nie będą zgrywały,podobnie będzie z kolektorami.
Dla mnie bez sensu zabawa. |
|
|
|
 |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2011, 00:31
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dzięki za podpowiedź, nie byłem w 100% pewien co do odpowiedzi na ten temat, ale każdy mówi co wie
Z góry obie głowice wyglądają na identyczne (mowa o samym elemencie bo o nim było pytanie), ale wielu ludzi wypisuje, że pasuje do MPI i SPI |
|
|
|
 |
|