Filtr paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Marchosias
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Pabianice (Łódzkie)
|
Wysłany: 11-04-2013, 16:50 Filtr paliwa
Bolid: Seicento S 1.1 ( 99r.) |
|
|
Witam, mam pewien problem.
Postanowiłem sobie dzisiaj wymienić filtr paliwa, lecz najwyrażniej akcja zakończyła się niepowodzeniem.
Pomiędzy filtrem paliwa, a przewodem od strony silnika (ten przewód z wtyczką w kształcie fajki) wycieka paliwo, ale tylko gdy silnik jest wyłączony. Czy montuje się także jakieś uszczelki ?? Bo z tego co widziałem w starym nic takiego nie było podłaczone.
Dzieki za pomoc, Miłosz. |
_________________ Pozdrawiam, Miłosz
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-04-2013, 16:59
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tam są szybkozłączki i jeśli uszkodziłeś to kawałek gumowego przewodu paliwowego ale do instalacji wtryskowej nie igielit, dwie opaski zaciskowe i połącz przewód paliwowy z filtrem . |
|
|
|
 |
Marchosias
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Pabianice (Łódzkie)
|
Wysłany: 11-04-2013, 17:04
Bolid: Seicento S 1.1 ( 99r.) |
|
|
Ok, dzięki za szybką i pomysłową odpowiedź. Ide szybko na zakupy:) |
_________________ Pozdrawiam, Miłosz
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-04-2013, 17:17
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie spiesz się jesli jesteś pewien ze nie uszkodziłeś szybkozłączki to spróbuj ją wcisnać do końca. Ale wiem z autopsji że trudno wymienić filtr po kilku latach nie uszkadzajac połączenia. Jako przewód mam kawałek wężyka gumowego do pompowania kół (na 10 atm) - kupowany w sklepie na metry. Potrzeba z 10 cm
Napisałeś że paliwo cieknie jak silnik wyłączony. Nie na odwrót?Kiedy pompa (silnik) pracuje tam jest ciśnienie ponad 2 atm- jeśli pompa oryginalna. |
|
|
|
 |
Marchosias
nówka sztuka ;)

Wiek: 34 Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Pabianice (Łódzkie)
|
Wysłany: 11-04-2013, 19:46
Bolid: Seicento S 1.1 ( 99r.) |
|
|
Cieknie jedynie, gdy silnik jest wyłączony i to dopiero po paru minutach od momentu gdy silnik zgaśnie. Może gdy silnik pracuje ciśnienie dociska przewód do filtra, ale to tylko moje takie luźne zgadywanki
Wydaje mi sie ze dobrze zdiagnozowałeś problem nawet nie widząc go bo filtr w tej jednej złączce po prostu się ruszał, do tego z jednej strony tej złączki był urwany plasticzek do naciskania i musiałem odblokować mechanizm śrubokrętem, żeby wyjąć stary filtr. Po drugiej stronie jest fajniejszy mechanizm zaciskania przewodu na filtrze i on trzyma ściśle.
Jezeli juz bym się zdecydował na ingerencje w fabryczną instalację auta ( czytaj uciął jedną złączke) to czy nie bedzie problemu jeżeli na pewnym odcinku bedzie delikatnie większy przekrój przewodu ? |
_________________ Pozdrawiam, Miłosz
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 11-04-2013, 20:17
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Wszystko będzie okej jak tak zrobisz macher, u mnie po prawie 11 latach nie ruszane od nowego i wszystko sprawnie poszło Po prostu trzeba to robić z czuciem i nie na mrozie, wydłubać syf najpierw i psiknąć benzyny lub W40.
A skoro był wyłamany jeden plastik, to znaczy że do wymiany się nadaje złączka na jakiś kawałek przewodu. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-06-2015, 23:30
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Ciezka sprawa z wymiana tego filtra, dwie godziny sie mordowalem i udalo sie. Faktycznie laczenie od strony silnika ciezko zdjac,troche je zmasakrowalem ale nowy filtr siedzi pewnie. U mnie stary jezdzil chyba z 10 lat |
_________________
 |
|
|
|
 |
|