Czujnik wentylatora |
Autor |
Wiadomość |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 24-02-2016, 19:32 Czujnik wentylatora
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
Witam.
Padł mi dziś czujnik wentylatora chłodnicy. Sej 1.2 8v MPI seria, chłodnia z 900. Miałem czujnik który włączał mi wiatrak na chwile i co chwile przy 90 stopni według wskazań wskaźnika. ( wskaźnik z CC ). Nie wiem czy to normalne. Np załączał się na 5s i po chwili znowu i tak w kółko. Z tego co się orientuje były 3 rodzaje takich czujników włączania wentyla. 90, 95, 100 stopni ? Jeśli się mylę poprawcie. Jaki byście poradzili kupić i jak go rozpoznąć ?
Dodatkowe pytania:
Czy wąż ze zbiorniczka do czwórnika ma być 18mm ?
Jaka jest średnica dużego otworu na czwórniku wody i jaka jest średnica rury wychodzącej z pompy wody ?
Jaka jest normalna temperatura pracy tego silnika ? |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-02-2016, 19:48
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Temp robocza każdego silnika benzynowego to 90-95C.
Chłodnica 900 a chłodnica punto 1.2 to przeipaść więc tu nie porównuj wartości z książki bo to nie ma sensu. Do tego silnika najlepszą jest chłodnia z mpi bo jest wieksza niż spi/900 a jednocześnie jest elementem seryjnym seya.
Włącznik wiatraka - bo to żaden czujnik - występował w dwóch typach nie trzech. Weź ten o wcześniejszym pkt załączenia. Na oko są wszystkie identyczne więc grzebanie w sklepie będzie ciężkie.
Twój się włączał za często. Ale lepiej taka awaria niż w drugą str że wiatrak w ogóle nie rusza bo wyłącznik zdechł całkowicie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
zegarek900
Bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 24-02-2016, 20:01
Bolid: SC 1.2 8v LPG |
|
|
Więc to nie do końca poprawne było że włączął się i wyłaczał co chwila ? Na takiej chłodni z 900 można jeździć czy lepiej odrazu zmienić na tą z mpi ? I jak rozwiązać tam temat włączania wentylatora ? |
_________________
899->1242->? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-02-2016, 02:40
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Termowłączniki- po kolorach;
czarny-92-87
zielony-97-92 co w oby dwóch jest abstrakcją tyle nie zbiją za chiny.
Zielony włączał mi się wg. komp. przy 98 i zbijał do 94-93
Czarny- włacza się 95-zbija do 91,92, z tym , że chłodnica spi 150watowy wentyl i czujnik w głowicy od zegarów Auto-gauge peak.-silni mocno dłubane 1.1spi na 78km-grzeje się bardziej od serii 1.2.75.
Chłodnica Mpi jest lekko wydajniejsza+ wentyl z MPi-kwestia czujnika, są znikome jakieś wersje z gwintem na czujnik, tak to trzeba wpinać się w przewód kombinować.
Średnic z pamięci nie znam, ale jest różnica miedzy wężami spi a mpi.
Temp. wg. fabrycznego wskanika jest orientacyjna-od 83 do 94 wg. kom. będzie Ci pokazywać 90 co jest ok., temp. realna płynu w najgorętszym punkcie czyli głowicy- 82-trasa >100 nawet latem, pełen but lato 25stopni autostrada 85-88, miasto korek upał-95-98 w zależnosci od czujnika i wentyl co trochę ma chodzić.
Możesz wstawić tą z MPI jak podobierasz węże i wentyl, ale cudów Ci nie da z 10-15% wydajniejsza, jeżeli nie chińczyk z najtańszej partii bo wtedy rdzeń ma mniej mm i skuteczność pewnie gorsza od spi 34 mm.:-) Do tego dobry płyn zbiorniczek wyrównawczy drożna odma i dobry olej bez przesadnej lepkości. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-02-2016, 10:19
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Chłodnica Mpi jest lekko wydajniejsza+ wentyl z MPi-kwestia czujnika, są znikome jakieś wersje z gwintem na czujnik, tak to trzeba wpinać się w przewód kombinować. |
Chłodnice mpi z opcją na włącznik są dostępne od ręki na necie czy w intercarsie czy innych sklepach zna zamówienie. I nic nie trzeba kombinować na wężach.
Tu jest pierwsza z brzegu: http://allegro.pl/fiat-se...5716612511.html
Co do wydajności, jest dużo lepsza. Stojąc w korku okres pomiędzy załączeniami wiatraka jest dwa razy dłuższy niż przy chłodni 900.
Jeśli ktoś pałuje silnik do granic to sory ale nawet dwie mu nie pomogą w lecie. U swoim 1.2 8v wiatrak włączył się i szedł na stałe bo nie mógł schłodzić płynu, po wymianie chłodnicy na zwykły czysty zamiennik, wiatrak w korku włączał sie co drugą min, na 1min. Po założeniu mpi wiatrak zaczął się włączać co trzecią min.
A przerzucenie chłodni mpi na lewą str przed skrzynię to już ideał. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|