 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Błąd P0202 |
Autor |
Wiadomość |
BOGUSS
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Lip 2018 Posty: 19 Skąd: zdolnyśląsk
|
Wysłany: 07-09-2018, 09:29 Błąd P0202
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Autko Seicento 1.1 MPI FiatECUScan pokazuje błąd P0202.
Wymieniłem świece, cewki i kable.
Po wykasowaniu błąd wraca, słychać ewidentnie, że nie pracuje na wszystkie cylindry.
Wynik pomiaru omomierzem wtryskiwaczy jest taki sam.
Jakieś rady?
Sam sobie poradziłem.
Po podmianie wtryskiwacza 2 z 4 usterka się przeniosła.
Po wymianie na wtrysk z "pewexu" wszystko wróciło do normy,
błędy skasowano i gra. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2018, 17:59
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Dla potomności dodam, że wtryskiwacze lubią być tak upierdliwe, że na zimno wszystko jest OK, pomiar omomierzem wychodzi perfekt, a silnik pracuje dobrze. Dopiero po rozgrzaniu zaczyna się chrzanić, komputer wyrzuca błąd otwartego obwodu (P0202), a silnik zaczyna nie pracować na jeden cylinder. Jeżeliby wtedy zmierzyć omomierzem, to będzie obwód otwarty, albo bardzo duża oporność. Jednak gdy silnik ostygnie wszystko wróci do normy. Podobnie upierdliwe lubią być też cewki zapłonowe (wtedy czuć benzyną z wydechu).
P0202 to błąd otwartego obwodu, więc także może to być wina przerwanego kabelka na drodze od przekaźnika pompy paliwa (zasila on także wtryski i cewki) do samego wtrysku, a także od wtrysku do ECU (przewód sterujący, na który komputer pulsacyjnie podaje masę). Najszybciej można to sprawdzić podpinając równolegle z zapiętym wtryskiwaczem diodę 12V (uwaga na biegunowość). Jeżeli będzie migać ochoczo na odpalonym silniku, to znaczy że wtrysk do dupy. Brak migania będzie świadczyć o przerwanych kabelkach (lub wtrysk robi zwarcie - bardzo rzadka sytuacja, jednak niebezpieczna, bo potrafi zabić tranzystor sterujący tym wtryskiem w kompie). Pozdrawiam i gratuluję samodzielnego rozwiązania problemu |
|
|
|
 |
BOGUSS
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Lip 2018 Posty: 19 Skąd: zdolnyśląsk
|
Wysłany: 07-09-2018, 18:38
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Dla potomności.
Autko z LPG.
Dlaczego na gazie również autko kulało? |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-09-2018, 13:02
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Masz instalację gazową nowej generacji, z wtryskiwaczami gazowymi? Jeśli tak, to sygnał do nich centralka bierze z wtryskiwaczy benzynowych, tamte odłączając. Nie wiem czy w Seju komputer jest tak ogarnięty, ale wiem że w nowych autach gdy zapisze się błąd któregokolwiek wtryskiwacza, to ECU przestaje nim w ogóle sterować. To by tłumaczyło problemy także na LPG, które jak rozumiem zniknęły razem z wymianą tego feralnego wtrysku benzynowego? |
|
|
|
 |
BOGUSS
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Lip 2018 Posty: 19 Skąd: zdolnyśląsk
|
Wysłany: 08-09-2018, 13:46
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Sterownik to Bingo S4.
Problemy dotyczyły również pracy na LPG i znikły po wymianie wtryskiwacza. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|