FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0202
Autor Wiadomość
BOGUSS 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 19
Skąd: zdolnyśląsk
Wysłany: 07-09-2018, 09:29   Błąd P0202
   Bolid: Seicento 1.1


Autko Seicento 1.1 MPI FiatECUScan pokazuje błąd P0202.
Wymieniłem świece, cewki i kable.
Po wykasowaniu błąd wraca, słychać ewidentnie, że nie pracuje na wszystkie cylindry.
Wynik pomiaru omomierzem wtryskiwaczy jest taki sam.
Jakieś rady?
Sam sobie poradziłem.
Po podmianie wtryskiwacza 2 z 4 usterka się przeniosła.
Po wymianie na wtrysk z "pewexu" wszystko wróciło do normy,
błędy skasowano i gra.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-09-2018, 17:59   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Dla potomności dodam, że wtryskiwacze lubią być tak upierdliwe, że na zimno wszystko jest OK, pomiar omomierzem wychodzi perfekt, a silnik pracuje dobrze. Dopiero po rozgrzaniu zaczyna się chrzanić, komputer wyrzuca błąd otwartego obwodu (P0202), a silnik zaczyna nie pracować na jeden cylinder. Jeżeliby wtedy zmierzyć omomierzem, to będzie obwód otwarty, albo bardzo duża oporność. Jednak gdy silnik ostygnie wszystko wróci do normy. Podobnie upierdliwe lubią być też cewki zapłonowe (wtedy czuć benzyną z wydechu).

P0202 to błąd otwartego obwodu, więc także może to być wina przerwanego kabelka na drodze od przekaźnika pompy paliwa (zasila on także wtryski i cewki) do samego wtrysku, a także od wtrysku do ECU (przewód sterujący, na który komputer pulsacyjnie podaje masę). Najszybciej można to sprawdzić podpinając równolegle z zapiętym wtryskiwaczem diodę 12V (uwaga na biegunowość). Jeżeli będzie migać ochoczo na odpalonym silniku, to znaczy że wtrysk do dupy. Brak migania będzie świadczyć o przerwanych kabelkach (lub wtrysk robi zwarcie - bardzo rzadka sytuacja, jednak niebezpieczna, bo potrafi zabić tranzystor sterujący tym wtryskiem w kompie). Pozdrawiam i gratuluję samodzielnego rozwiązania problemu ;)
 
 
BOGUSS 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 19
Skąd: zdolnyśląsk
Wysłany: 07-09-2018, 18:38   
   Bolid: Seicento 1.1


Dla potomności.
Autko z LPG.
Dlaczego na gazie również autko kulało?
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2018, 13:02   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Masz instalację gazową nowej generacji, z wtryskiwaczami gazowymi? Jeśli tak, to sygnał do nich centralka bierze z wtryskiwaczy benzynowych, tamte odłączając. Nie wiem czy w Seju komputer jest tak ogarnięty, ale wiem że w nowych autach gdy zapisze się błąd któregokolwiek wtryskiwacza, to ECU przestaje nim w ogóle sterować. To by tłumaczyło problemy także na LPG, które jak rozumiem zniknęły razem z wymianą tego feralnego wtrysku benzynowego?
 
 
BOGUSS 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 19
Skąd: zdolnyśląsk
Wysłany: 08-09-2018, 13:46   
   Bolid: Seicento 1.1


Sterownik to Bingo S4.
Problemy dotyczyły również pracy na LPG i znikły po wymianie wtryskiwacza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum